Ammeproblemer

MamaJane

Betatt av forumet
Nå har jeg ammet i 3 mnd, og alt har gått bra. Men plutselig nå er det mye tull. Lillegutt suger gjerne 3-4 ganger, så er det stopp, og hylskriker når han blir lagt til.. VIL IKKE VIL IKKE VIL IKKE!! Drikker masse på kvelden og natten, men på dagen er det brånekt!! Har måttet gi ham flaske for at han skal finne roen. Nå er jeg veldig i tvil på hvordan jeg skal gå fram.. fortsette å tilby pupp på dagen, og prøve å gi mindre pupp på natten, eller bare gi opp og gå over på mme. Sitter liksom litt inn å gi opp nå når jeg har komt så godt i gang, men hjelper ikke det når gutten hylskriker. Andre med problemer? Mange sier det er vanlig med litt ammetull i 3-4 mnd alder. Kjemper dere dere gjennom det?
 
Er det slik på begge sider?
Tulla mi har gjort det sammen, men bare på den ene siden.....så begynte hun å tulle med dagsovingen. På natten går det fint på begge sider og hun sover godt! Har vært hos naprapat i dag og det viser seg at hun har KISS... :/
 
Ja, er slik på begge sider.. Føler jeg har prøvd ALT nå!! Han blir bare sint... merker med en gang jeg begynner å legge ham ned. Tror ikke det kan være KISS, har gått til kiropraktor med nakken hans flere ganger, pga stiv nakke og favorittside, men det skal være i orden nå. Gir snart opp hele amminga!!!
 
Ja, er slik på begge sider.. Føler jeg har prøvd ALT nå!! Han blir bare sint... merker med en gang jeg begynner å legge ham ned. Tror ikke det kan være KISS, har gått til kiropraktor med nakken hans flere ganger, pga stiv nakke og favorittside, men det skal være i orden nå. Gir snart opp hele amminga!!!

Her hadde vi en ukes tid der lille gutt bare kjeftet og styra på ved puppen, jeg må innrømme at det ikke falt meg inn å tilby flaske. Jeg fortsatte bare å legge han til selv om han kjefta og kavet verre. Noen ganger måtte jeg legge han til sikkert 10 ganger i løpet av et måltid. Men plutselig en dag så løste deg seg igjen, aner ikke hvorfor. Håper det ordner seg for dere.
 
Sniker fra oktober..
Høres veldig kjent ut det du skriver:)
Hvor ofte ammer du? Har du gått etter tid hele tiden elr er det når h*n vil ha?
Her ble konklusjonen at hun ville ligge og kose, men ville ikke ha melk, og ble sur når melk kom. Hehe. Kan det være noe sånt mon tro?
 
Ja, når du sier det eia89, så var det slik lille ble når jeg fikk mensen igjen. Hun ville ikke ha puppen, jeg leste da at melken kan smake annerledes men de venner seg til den.

Mange mulige problemstillinger her, du må følge magefølelsen!! :)
 
Sniker fra oktober..
Høres veldig kjent ut det du skriver:)
Hvor ofte ammer du? Har du gått etter tid hele tiden elr er det når h*n vil ha?
Her ble konklusjonen at hun ville ligge og kose, men ville ikke ha melk, og ble sur når melk kom. Hehe. Kan det være noe sånt mon tro?
Har som regel gitt gutten hver 3. time... men ikke på klokkeslettet, men 3-4 timer mellom, og da har han vert sulten, torr jeg ;)
 
Mulig mensen er på vei, jeg vet ikke.. Nekt i dag også, men får i ham litt hvis jeg tar ham opp når han sover ;) Har jo skikkelig melkespreng om dagene, og orker bare ikke ta fram pumpa:( selv om jeg nok burde................
 
Jeg har nesten gitt opp amminga nå. Han får pupp om morran, men ellers tuller han såpass mye på begge sidene at det ikke er noe vits i å amme lengre. Jeg blir bare så sliten av at han er av og på hele tida. Og han får heller ikke maten i seg sånn som han skal. Han skal få det av morsmelk vi klarer og resten av dagen blir det MME.
 
Jeg har nesten gitt opp amminga nå. Han får pupp om morran, men ellers tuller han såpass mye på begge sidene at det ikke er noe vits i å amme lengre. Jeg blir bare så sliten av at han er av og på hele tida. Og han får heller ikke maten i seg sånn som han skal. Han skal få det av morsmelk vi klarer og resten av dagen blir det MME.

Akkuratt det samme som her... men når han drikker MME, hvor fort blir han sulten igjen da? Gir du ham etter han har sovet, før han sover eller når han virker sulten. Her kan han sove to korte lurer mellom ver gang han spiser.. Hadde håpet vi kunne komme oss inn i en fast rutine snart. Men må nok vente litt
 
Han får når han er sulten, akkurat som med amminga. Han spiser stortsett samme mengden per måltid. Men har nå lagt merke til at han spiser med kortere mellomrom og mer om formiddagen. Så da må det vel rett og slett fylles på etter natta ;) Men fast rutine er det ikke helt enda.
 
Back
Topp