Ammemammaer...

mommy_to_be

Gift med forumet
Hvor ofte ammer dere nå?
Amalie har passert 8 mnder, men jeg ammer fortsatt til hvert måltid...
har tann nr 2 på vei, så jeg vurderer å kutte ut snart... (tann nr 2 er rett over tann nr 1 :/)

hvor ofte ammer dere, og hvor lenge har dere tenkt å holde på?[:D]

vi ammer fortsatt 3-4 ganger for dagen. og ca 3-4 ganger om natten enå.
jeg skal jo egentlig slutte, men har liksom ikke helt lyst ennå heller. det er så greit om natten synes jeg. Men det blir nok ikke så altfor lenge til jeg slutter heller tenker jeg.
så kanskej 1 mnd til?? vi tar det litt som det kommer tror jeg.

Jeg har faktisk full ammet i over en uke nå fordi han har vært syk, men sånn til vanlig ammer jeg til hvert måltid og flere ganger om natta.
Tar det litt sånn som så og ser det an, har ikke satt noe tid på hvor lenge.:)

Her får hun pupp når hun vil ha, i tillegg til 3 faste måltider om dagen. Noen dager vil hun ikke ha pupp og noen dager får hun 3-4 ganger om dagen. Men hun får alltid pupp minst 3-4 ganger etter at hun har lagt seg og før hun står opp.

ORIGINAL: miraculix

Her får hun pupp når hun vil ha, i tillegg til 3 faste måltider om dagen. Noen dager vil hun ikke ha pupp og noen dager får hun 3-4 ganger om dagen. Men hun får alltid pupp minst 3-4 ganger etter at hun har lagt seg og før hun står opp.

4-5 ganger om dagen, alt fra 1-4 ganger om natten
Ammer til hvert måltid ja. Det er også det som anbefales til de er minst 1 år.

her spise ho 4 måltid til dagen og eg amme ho når har spist eller når ho bare vil kosa :)
hovedsaklig amme eg bare morgen og kveld :) ho e veldig tidlig oppe så grett å amma så ho sovne igjen :-)

her får hu 4 måltider me mat så blir pupp innimellom..så ein 3-4 ganger pluss-minus..nå har hu vore sjuke siden onsdag te nå så då har hu villa hatt mer melk en mat så har blitt mær nå å ein ekstra gang på nattå.. men ellers så får hu i 7 tiå på kvelden å kje før 6 neste morgen..så i 12-13 tiå, 16-17 tiå å så kl 19 ca..så 4 då ca ser eg d blir..hehe[:D] men vil hu ha mær så får hu..

rekne me å amma litt innimellom te hu e 1 år ca..kan jo henda eg må slutta før når tennene komme da men d ser eg..

jeg ammer også til hvert måltid.. (3-4 ganger + en om natta/morgen)men planen var at jeg ikke skulle trenge det.. men hun spiser så lite av det andre.. og så liker hun ikke middag..hun får smake det vi spiser somregel men hun spiser seg ikke mett vis du skjønner... men idag til frokost så spiste hun bare grøt... jeg tilbudde henne pupp men da ville hun ikke ha[;)]

jeg tror tennene oppe er på vei (hun har to nede) så jeg tenker veldig for tiden hvor lenge jeg har tenkt å amme.. hun tar flaska og liker mme så har nok ikke så lenge igjen.. i tillegg er hun mest opptatt av alt annet rundt når jeg ammer, hun biter og klyper og drar i puppen så kjenner det ikke er det samme som det var før..[8D]

Jeg prøver iherdig å få til amming morgen og kveld, men snuppa her er ikke særlig interessert lenger. Hun har vel forsåvidt ikke vært det siste halvannen mnd.

Jeg hadde tenkt å amme til hun er ett år, men sånn som det ligger an nå så har vi nok avsluttet lenge før det. Hun får 4 måltider på dagen og elsker mat, jeg får vel være fornøyd med det iallefall [:D]

Ammer ca 3 ganger om dagen og noen ganger om natten,på morran er det bare pupp, så pupp og dessertglass eller brød til lunsj, og pupp etter grøten på kvelden.

Her har han fått 8 tenner å vondt når han biter,men såååå kos å da.

morgen og kveld, noen ganger ettermiddagen om det er nødvendig, og noen netter vil han også ha

ammer mest om morran... hvis han våkner i 4-5 tida og en gang til i 7 tida.. resten av dagen er han lite interessert og vil heller ikke ha nan 

så ammer innimellom på dagen når jeg får til og noen ganger på kvelden..

hadde håpa å amme en stund til men ser dårlig ut

ammer om natta. morgenamming kl 6,30 så kl 14/15 tida og 18 tida og når hu legger seg ca 1930.

kommer nok til å amme lenge ennå. mellomste slutta eg å amme når hu var 21mnd[:)]
Da var eg gravid med Emilie og var så øm i puppene at då slutta me.

Man måå ikke slutte å amme bare fordi de får tenner vel!?
Her fikk snuppa sin første tann rundt 4 1/2mnd gammel, og har nå 2 oppe og 2 nede og en til på vei nede. Hun bet bittelitt i starten, men det gikk fort over, har hendt hun har bitt hvis hun ikke vil ha pupp, men jeg syns liksom ikke det er riktig å slutte å amme bare av den grunn.

Her får hun pupp kl 09,(noen ganger til lunsj i 12 tida )-ca14.30 og 18 og ca 3-4 ganger fra hun legger seg 18.30 til 09 neste morgning. Nå når hun har vært syk har det blitt mindre fast føde og mer pupp.[;)]

ammer ca 3ganger om dagen og 1-3 ganger om natta sånn ca

Leon ble 8 mnd i helgen [:D]
Han ammer mellom 3-4 ganger om dagen ca; morgen, midt på dagen og kvelden

VI sluttet med nattammingen forrige uke [:D][:D]

Man måå ikke slutte å amme bare fordi de får tenner vel!?

Nei, det må man ikke. Det er bare sinnsykt vondt når de biter [:o] I den alderen er det også noen som barn som ikke vil ha pupp mer.

Jeg ammer ca en gang om natten og 2-3 ganger om dagen. Det er litt opp og ned.
Jeg ammer til Ida ikke vil ha mer melk av meg.

Jeg har fram til i dag ammet morgen og kveld, men i dag har vesla tydeligvis bestemt seg for at hun ikke vil ha mer pupp...

Når jeg prøver å legge henne til blir hun kjempesint, hiver seg bakover og nekter å spise.

Jeg mistenker det er fordi hun ikke gidder å jobbe for maten lenger, den kommer jo så lettvint ellers[;)] Men jeg synes det er helt greit å kutte ut nå, når hun bestemmer det selv. Hun har vel funnet ut at hun er stor jente, hehe[:)]

Litt rart, men hun får få mme på flaske, og da får vi fortsatt hatt noen koselige kosestunder i sofakroken sammen[:)]

Back
Topp