Ammeklær

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Dere som har ammet tidligere , hva slags ammeklær burde man investere i ? Jeg har ikke peiling , har ikke ammet tidligere så vil gjerne prøve denne gangen ❤️
Men skulle kanskje hatt litt klær som man enkelt kan gi «mat» i :hilarious:

Tar imot alle tips ❤️❤️
 
Jeg har noen gravidgensere som har skjult ammeåpning, men for å være ærlig så kjøpte jeg de ikke for ammeåpningen. Jeg fant fort ut sist gang at det ikke var så mye vits i å kjøpe ammeklær, jeg bare dro opp toppen/genseren og ammet. Hvis jeg følte meg veldig naken på magen så la jeg over en gulpeklut eller så går det ann å ha en singlett under. Baby dekker liksom til uansett.

Med storesøster så samsov vi på natten og siden man ikke skal ha dynen over midjenivå når man samsover så ble jeg ofte kald oventil på vinteren. Da var lilleba pysjoverdeler med knepping fremme eller Kari Trå overdeler med knepping veldig fint å amme i på natten. Da kneppet jeg bare ned og ammet. Det var det eneste spesielle plaggene jeg invisterer i :)

Glemte helt, amme-bh hadde jeg ikke klart meg uten. Jeg liker veldig godt de fra Lindex :)
 
Amme BH er egentlig det viktigste. Jeg har bare kjøpt noen rimelige på bonprix..
De andre to gangene har jeg dog bare brukt vanlige klær. Gjerne hatt en singlet innerst som jeg har brettet ned, og enten bare brettet opp genseren, eller åpner knapp/glidelås på dem.
Denne gang kjøpte jeg dog 2 stk ammetopper. Ikke egentlig nødvendig, sånn sett, men.. greit og behagelig å bruke.
 
Ammebh og ammesingletter syns jeg at er greit å bruke, og så bare drar jeg opp genseren :) Ikke kjøpt noen ammegensere denne gangen, får se om jeg kommer til å gjøre det, men tviler!
 
Jeg syns ammesingleter der man bretter ned er best. Har arvet en del topper der man må skyve fliker til sides, både sidelengs og oppover, på en og samme topp. Da blir det veldig mye stoff som kommer i veien og som klemmer og gjør ting ubehagelig. Men nå har jeg ekstra polstring på kroppen, så er kanskje ekstra vár på plagg som legger seg som pølser som ender opp med å være i veien. Men singletene, de liker jeg. De jeg har, har en innvendig «topp» som gjør at jeg ikke trenger å bruke amme-bh, da den holder puppene litt på plass. Enda mindre stoff som kommer i veien. *tommelopp*
 
Amme bh, singlet med stropper (ull Pierre Robert, bomull cubus). Kjøp en størrelse større i de fra Cubus feks, trekker enkelt ned, så slipper man at magen blir bar. Ellers bruker jeg hjemme ammesingletter fra H&M nå i starten:) Om natta syns jeg det er best med amme bh som ikke behøver å knappes opp og T-skjorte over så jeg ikke blir kald på skuldrene:)
 
Jeg bruker ammesingelett fra Lindex og cardigan. Singeletten har en topp som holder puppene på plass.
 
Back
Topp