Ammeklær

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
HOHOOOI!
Jeg trodde mammaklær var dyrt, men ammeklær er enda dyrere!! hjelpes!!
Hvor handler dere fra?
Dere som har barn fra før av - hva trenger jeg egentlig å handle inn?
Blir puppene mye større når en begyner å produsere melk - slik at en skal vente til etter fødsel før en investerer i ammebh?
 
Hadde kun bruk for bher sist. Superenkelt og bare dra ned singletten/opp med genseren. Så vil anbefale deg og se ann behovet først og om man får til og amme i det hele tatt.
 
Jeg kjøpte en ammebh nå. Jordmor anbefalte meg å legge vekk spile-bhene, da de kan klemme på melkekjertlene, og i ekstreme tilfeller skape brystbetennelse før fødsel.
Så jeg kjøpte en fra boob, 30% rabatt heldigvis, kjempegod å gå med, men må kjøpe i større størrelse da puppene visstnok øker en god del etter fødsel. Kjøpte en ammesinglet også. Får se om jeg kjøper noe mer enn det. Mulig det fungerer med bare ammebh.
 
Har elastiske ammebher fra Kappahl. Passer godt nå, men plass til skikkelig melkespreng-på-dag-3 pupper også. Kjøpte i en 2-pack, veldig fornøyd!

Sist gikk det mye i tynne gensere med dyp utringning. Arva en genser fra boob, men den ble flekkete (melk eller gulp) oppdaterer heller garderoben litt når jeg er ferdig med amming :)

Men, kan jo være man kommer over et kupp å altså...!;)
 
Har kjøpt en ammebh, som jeg kan bruke den første tiden. Kjøper flere når det nærmer seg termin. Kjekt å ha 2-3 ammebher tenker jeg. Ellers kommer jeg ikke til å kjøpe noen ammeklær. Har singlet under vanlige klær, ned med singlet og opp med genser.
 
Jeg kjøpte en pakke med brukte ammetopper, trøyer og gensere samt et par kjoler på finn nå nylig, betalte totalt 350 ink frakt, kjøpte også sånne seamless bher i to pk fra Lindex,betalte kun 150 for 4 helt nye med lapp.
Har valgt å kjøpe brukt for jeg gidder ikke blakke meg på ammeklær om det ikke går. Mitt beste tips er Finn.no
 
Har elastiske ammebher fra Kappahl. Passer godt nå, men plass til skikkelig melkespreng-på-dag-3 pupper også. Kjøpte i en 2-pack, veldig fornøyd!

Sist gikk det mye i tynne gensere med dyp utringning. Arva en genser fra boob, men den ble flekkete (melk eller gulp) oppdaterer heller garderoben litt når jeg er ferdig med amming :)

Men, kan jo være man kommer over et kupp å altså...!;)
Har du kanskje en link til denne amme bh'en?
 
Vil ikke anbefale å investere i dyre ammebher før produksjonen har stabilisert seg. Jeg har noen billige fr hm som duger. Jeg brukte mye ammetøy, litt preferanse men sist fikk jeg sommerbarn og deilig å slippe mange lag med klær. På vinteten brukte jeg en del ammesingletter med vanlig klær over slik at jeg kunne dra opp og ned. Syns også det var lettere med ammesigletter enn vanlige singletter så ble det ikke like mye kav å finne fram puppen.
 
Kjøper ingenting før jeg vet om vi får til amming eller ikke...sist fikk vi det ikke til...
 
Her jeg bor er det ikke en eneste butikk som selger verken mamma eller ammeklær... så alt må evt. bestilles på nett...
bare lurte på om det var greit å ha noe i hus liksom..
 
Kjøpt 2 amme bh'er på sparkjøp til 99,-
Klarte meg fint uten ammeklær med de to andre.

Så anbefaler å se litt ann behovet. Amme bh var gull verd uansett og jura mine, ble meierier ....så ikke hamstre bh'er.

God stretch i de bh'ne i allefall :)
 
;)Jeg kjøpte et sett ammebh og et sett ammetopper fra lindex (begge i topakkninger) før fødsel. Ammetoppene har innebyggd bh på en måte.

De første dagene når melkeproduksjonen kom godt i gang ble det endel brystspreng men det er ganske elastisk stoff i de jeg kjøotebså det fikk veldig greit å bruke de som var samme strl som i graviditeten.

I etterkant har jeg funnet ut at jeg liker veldig godt de ammetoppene og har kjøot flere av de så jeg har 6 ammetopper og 2 amebher. Da har jeg nok så det kan tåle å bli sovet med, gulpet på og melkelekasje uten at jeg må vaske hver eneste dag.

Personlig synes jeg det er veldig bortkastet med noe mer ammeklær. Bruker enten ammebh med singelett/tsjorte/topp over som kan dras ned eller ammetopp med genser over som kan dras opp.

Stnes forresten alle de ammeklærne er skikkelig stygge. Har klart meg utrolig fint med bare ammetopp og ammesingelett de siste 3 mnd
 
Ammebher og ammesingletter er alt jeg hadde behov for sist. Hadde alltid dette under, og da kunne jeg ha hva som helst over som jeg bare kunne dra opp eller kneppe opp uten at hele magen ramlet ut.. HM sine ammesingletter var gode:)
 
Jeg hadde litt ekstra mage lenge etter fødselen, så for meg var det ikke så komfortabelt å amme i kun ammetopp, derfor kjøpte jeg ammegensere :)
 
Jeg fant igjen en del topper fra hm etter sist som jeg satser på å bruke. Har kjøpt to nye bher. Syns de var gode å gå med mot slutten sist, da jeg følte skikkelig ubehag av vanlig bh.

Mine puoper vokste ikke voldsomt, med unntak av når jeg hadde de verste melkespreng episodene av typen barnet sov lenger enn normalt om natta, men det var aldri behov for ulik bh størrelse :happy:
 
Brukte nesten bare ammesingleter sist. Hadde et par ammebher, men de ble bare brukt den aller første tida. Puppene mine vokste noe enormt rett etter fødselen, som de ikke hadde vokst nok i svangerskapet liksom... Men det stabiliserte seg etterhvert, da var de heldigvis litt mindre igjen. :D Poenget mitt er at hos meg verken bher kjøpt i svangerskapet eller den første tida etter fødsel passa i lengden, så jeg ville anbefalt å se an litt før du evt legger mye penger i noe:)
 
Brukte mest ammesingleter fra HM sist og løse gensere over eller cardigans/gensere med knapper eller knyting. Brukte ikke bh pga at puppene var veldig ømme. Ville absolutt ventet med ammebh til etter fødsel
 
Back
Topp