Ammeklær

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Hva tenker dere om det? Er det noe man egentlig trenger? Hadde ikke det sist, fordi økonomien var skrant, men vurderer å kjøpe det denne gangen. Men så tenker jeg jo sånn at "jeg klarte meg jo fint uten sist.."

Hva tenker dere? Har dere kjøpt/skal kjøpe? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Har litt, men kjøper ikke mye. Er mange vanlige plagg som er lette å amme i. Var veldig vant til å ha singlet under alt så da dro jeg bare opp den utapå og var liksom tildekt likevel :)

Sist hadde jeg noen ammesingleter bare, men ammet ikke så lenge. Men de var iallfall veldig kjekke å ha, men så var det jo sommer og streikende sol. Tenker jeg prøver uten å handle noe først, og se hva jeg føler jeg trenger:) kjøpt en ammebh i ull hittil da.

Spørs kanskje litt om du har tenkt å vere mykje ute? Med eldste var eg student og hadde babyen med på forlesning, då var det greit med ammegenser. Kunne lett amme utan at alle fekk det med seg og såg alt. No skal eg vel vere mest heime og hos kjente, så tenkjer det ikkje er like aktuelt denne gangen. Tenkjer å bruke ein singlett under, slik at magen ikkje blir heilt bar.

Måtte ha litt mer gravidtøy nå, og da bestilte jeg noe som er greit å bruke når jeg skal amme i tillegg - altså gravid/ammeklær :) Bestilte fra mammalicious som jeg har blitt så glad i ;)

Sist hadde jeg litt, men ikke mye. Var kjipt de gangene jeg klarte å dra hjemmefra med bare genser uten singlet under, da var det ikke lett å skjule mye :P
Så jeg synes det er veldig greit å ha noen plagg hvertfall, til å bruke når vi skal ut av huset. Hjemme er det jo ikke så nøye.

Jeg elsker disse fra h&m!! Jeg hadde ikke til storebror, tenkte det ville gå så greit uten, men kjøpte da jeg fikk lillebror og det var for meg utrolig stor forskjell! Bruker de nå også som gravid for de er lange :) har i to forskjellige størrelser, en større nå på slutten av graviditeten og etter fødsel også en mindre når kroppen kommer seg litt :) Så bruker jeg bare vanlig tskjorter og gensere over denne toppen. De har en "sportstopp" øverst hvor man kan legge ammeinnleggene uten at de detter ned og man trenger da heller ikke gå med bh under om man ikke vil (jeg vil ikke.. hehe..)
Liker IKKE de som har korte ermer! Der er systemet helt annerledes og de ga jeg bort :)

hmprod

Har ikke hatt annet enn amme-bher tidligere. Ble mye singlet med vid hals, med en cardigan/hettejakke utenpå. Har ikke savna noen ammeklær egentlig :)

Jeg elsker disse fra h&m!! Jeg hadde ikke til storebror, tenkte det ville gå så greit uten, men kjøpte da jeg fikk lillebror og det var for meg utrolig stor forskjell! Bruker de nå også som gravid for de er lange :) har i to forskjellige størrelser, en større nå på slutten av graviditeten og etter fødsel også en mindre når kroppen kommer seg litt :) Så bruker jeg bare vanlig tskjorter og gensere over denne toppen. De har en "sportstopp" øverst hvor man kan legge ammeinnleggene uten at de detter ned og man trenger da heller ikke gå med bh under om man ikke vil (jeg vil ikke.. hehe..)
Liker IKKE de som har korte ermer! Der er systemet helt annerledes og de ga jeg bort :)

hmprod
Jeg var p fikk tak i to av disse i dag :) virker kjempe greie :D

Jeg har 4 ammesingletter fra sist og ellers bruker jeg mye bluser og skjorter. Så har det jeg trenger:)
Ammesinglettene er fra h&m.

hmprod
Tror det er disse jeg har fra forrige gang:) to hvite og to svarte:) brukte av og til bare de, uten bh og la innlegg rett i der. Da stramma det ikke så, ettersom jeg sleit så med brystbetennelser.

Jeg synes at det var ganske ok med slike boob gensere i starten. Er jo mest hjemme. Amme bh og kanskje et par HM gensere.

Jeg kjøpte også noen gravid/amme-plagg når jeg først trengte litt nytt nå, og jeg kjøper nok noen amme-bh etter fødselen. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe mer enn det, for etter et halvt år i gravid-uniform vil jeg tilbake til de vanlige klærene mine.

Har ikke hatt noe behov for det med de to andre, og tenker nok at jeg klarer meg uten nå å ;)

Eventuelt noen rimelige topper fra H&M kanskje :p

Back
Topp