"Ammeklær"

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Jeg lurer på om det er noen som har tips til praktiske og fine klær som man kan bruke når man skal amme?Har jo gjort det en gang før men syns alltid det var litt knotete med de klærna. Jeg er ikke den som ammer i full offentlighet uansett,men kunne gjerne tenkt meg noen fine men "enkle" ammeklær.

I svangerskapet og ellers forsåvidt går jeg mye med tunika/kjoler og syns kanskje det kan bli litt tungvint men kanskje noen som har noen lure tips til hvordan det kan funke også.

Beklager langt innlegg. På forhånd takk for eventuelle tips:).

Jeg har kjøpt litt fra H&M, laredoute og Ellos på nettet. Ellers sverger jeg til ammesingleter med cardigan tll, eller bluse/kort tunika over. Synes de har en del fint på Kappahl også, men det er egentlig ikke ammetøy da.
Har også kjøpt pysj på ellos og laredoute. Den tar jeg med på sykehuset og bruker hjemme når man skal opp og amme på kveld/natt/morgen. Gjorde tilsvarende sist, og den gang fikk jeg også baby i mai.
Regner med å bruke gravid-bukser/shorts i de fire første ukene etter fødsel, siden jeg skal ha keisersnitt og dermed får sår akkurat i bukselinningene.

Jeg har kjøpt litt fra H&M, laredoute og Ellos på nettet. Ellers sverger jeg til ammesingleter med cardigan tll, eller bluse/kort tunika over. Synes de har en del fint på Kappahl også, men det er egentlig ikke ammetøy da.
Har også kjøpt pysj på ellos og laredoute. Den tar jeg med på sykehuset og bruker hjemme når man skal opp og amme på kveld/natt/morgen. Gjorde tilsvarende sist, og den gang fikk jeg også baby i mai.
Regner med å bruke gravid-bukser/shorts i de fire første ukene etter fødsel, siden jeg skal ha keisersnitt og dermed får sår akkurat i bukselinningene.

Takk for tips:). Jeg får ta meg en runde å se litt. Enig i at kappahl har en del fint. Hvor kjøper du ammesingleter da?Husker jeg hadd noen sist men følte meg så veldig bar,men sikkert fint med cardigan over. Ja regner også med at jeg må gå med gravidklær en stund etterpå. Kjøpte en bukse på kappahl med strikk i livet som. Jeg tenkte jeg skulle ha med på sykehuset:).

Takk for tips:). Jeg får ta meg en runde å se litt. Enig i at kappahl har en del fint. Hvor kjøper du ammesingleter da?Husker jeg hadd noen sist men følte meg så veldig bar,men sikkert fint med cardigan over. Ja regner også med at jeg må gå med gravidklær en stund etterpå. Kjøpte en bukse på kappahl med strikk i livet som. Jeg tenkte jeg skulle ha med på sykehuset:).
Boob / barnas hus har litt singleter. Men jeg har kjøpt det meste her: http://m.hm.com/no/products/ladies/maternity_wear/nursing?page=2&viewItems=true

Her blir det mye bluser med knepping foran, kjoler med grei åpning/utringning, ammesinglet med genser/cardigan over. :-)

De beste ammeplaggene jeg hadde sist var maxikjoler uten stropper. Hadde cardigan over og kanskje et lett skjal for å føle meg dekket når jeg ammet, var absolutt deilig med så lite ettersittende og varme klær på sommeren :)

Boob / barnas hus har litt singleter. Men jeg har kjøpt det meste her: http://m.hm.com/no/products/ladies/maternity_wear/nursing?page=2&viewItems=true

Jeg så de hadde noe salg på Boobs overdeler på barnas hus så kanskje kjøpe en sånn overdel ellers får jg kanskje kjøpe noen ammesingleter på H&M,lindex eller kappahl. Husker bare at jeg syns det var litt knotete og at jeg følt meg litt naken,men hvis man har en fin cardigan eller blues o.l over så blir det kanskje bedre:).

Mamalicious har helt enkle hvite tskjorter med sånn ammehull(mangel på et bedre ord) de kan brukes under graviditet også. Ikke så stor fan av singletter. I tillegg har jeg kjøpt en svart bukse derfra som er høy i livet med glidelås bak og strikk som kan brukes etter fødsel. Er spent på hvordan det blir. Savner trange bukser :) ellers har jeg gått til innkjøp av en ny hettegenser med glidelås fra carlings som jeg kommer til å bruke en del regner jeg med :)

Mye fine klær til en rimelig pris så det ut som. Vet du hvordan de klærne er i str?De toppene/kjoler det står ventetopp/ammetopp er det noen slags åpning så det blir enklere å amme da? Tror kanskje jeg skal bestille noen topper herfra:). De så veldig fine og behagelige ut:).

Veldig lett og ledig stoff. Jeg synes de var litt store i størrelsen, god strech i de! Ja, på alle de som står vente/amme var det veldig praktiske åpninger! :-)

Aaaaa, crap! Har ikkje tenkt tanken at no når det mest sannsynleg blir KS så kan eg ikkje rydda vekk buksene med det første... :( Med Jr så brukte eg mine eigne bukser samme dag...
Takk for påminnelse :)

Aaaaa, crap! Har ikkje tenkt tanken at no når det mest sannsynleg blir KS så kan eg ikkje rydda vekk buksene med det første... :( Med Jr så brukte eg mine eigne bukser samme dag...
Takk for påminnelse :)
Bare hyggelig. Hadde KS sist også jeg, så jeg har hamstret sommer-gravidbukser og kjøpt sånne truser som beskytter såret og får livmor til å trekke seg sammen. Brukte det sist også, og såret/arret ble så fint at det ikke synes i dag (fem år etter).

Bare hyggelig. Hadde KS sist også jeg, så jeg har hamstret sommer-gravidbukser og kjøpt sånne truser som beskytter såret og får livmor til å trekke seg sammen. Brukte det sist også, og såret/arret ble så fint at det ikke synes i dag (fem år etter).

Bilde av trusene? Evt navn/merke?

Back
Topp