Ammeklær?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen som vet hvor man kan kjøpe fine, men rimelige ammekjoler, ammeklær?
Gjerne noe som kan brukes både i svangerskapet og til amming.
Synes alle de fine klærne er så dyre, men h&m har jo så lite utvalg igjen....

Sist gang brukte jeg mest vanlig klær, eller ammesinglet under vanlig genser.
Men hadde vært litt hyggelig å kunne "pynte" seg litt denne gangen, spesitl på 17. mai hvor jeg nå får la bunaden ligge.

Følger denne! Har også lyst å bruke litt ammeklær denne gangen. Hm har lite utvalg, og mamalicious er egentlig litt dyr... hmmm

Takk for dytten! :-)

Kanskje alle bruker ammesinglet og vanlig gensere rundt omkring?
Eller er det kun de dyre nettsidene som selger kanskje?

Har et håp om en fin ammekjole til mai og selskap, uten å måtte tømme lommeboka.
Og vanlige kjoler går jo ikke å amme i.

Takk for dytten! :)

Har et håp om en fin ammekjole til mai og selskap, uten å måtte tømme lommeboka.
Her går det i Boob, men det er jo ikke akkurat billig. Har både tunika, lang kjole med lange armer, kort kjole, singlet, tykk genser osv.

Takk for dytten! :-)

Blir mye det og med en cardigan utenpå.... Kjøpt en ammetopp på H&M. Når jeg var gravid tenkte jeg ikke på at tøy etterpå skulle bli noe stress :P

Lurer veldig på hva jeg skal gå med på julaften.... Ender vel opp med ett skjørt og en bluse med knapper eller noe sånn.....

Her går det i Boob, men det er jo ikke akkurat billig. Har både tunika, lang kjole med lange armer, kort kjole, singlet, tykk genser osv.
Nei, det er jo ikke billig. Derfor jeg håpet å finne noe som kan brukes både nå som gravid, og etterpå som ammende.
Få mer valuta for pengene! :p ;)

Blir mye det og med en cardigan utenpå.... Kjøpt en ammetopp på H&M. Når jeg var gravid tenkte jeg ikke på at tøy etterpå skulle bli noe stress :p

Lurer veldig på hva jeg skal gå med på julaften.... Ender vel opp med ett skjørt og en bluse med knapper eller noe sånn.....
Gravidklær er lettere enn ammeklær, for da kan man alltids bruke vanlige kjoler osv.
Men det går dårlig til amming, om man da ikke har stroppekjole man kan "brette ned" overdelen på.
Kan ikke akkurat ta en tettsittende kjole, og dra opp nedenfra iallfall. :p

Bluse med knapper og skjørt går jo greit, men det kommer jo an på hvor mange, og hvor små knapper det er!
Brukte mye det sist gang. Og ammesinglet med cardigan. :)
Men hadde vært deilig å hatt en kjole som var beregnet for amming også. :)

I det hele tatt litt finere overdeler enn det lille utvalget som er på de "billige" kjedene.
Kanskje jeg bare må spare litt fremover, følge med på salgene, eller kjøpe noe brukt ja. :)

Last edited:
Jeg kjøpte litt ammeklær og syns det var fryktelig upraktisk, så var bortkasta penger for min del :/ jeg bor i vanlige singleter og drar ned ene stroppen og ene sida av ammebh-en når vi er hjemme og når vi er ute bruker jeg ammebh-en slik den er ment å brukes og drar opp toppen -ungen skjuler jo både mage og pupp ;) har en cardigan/strikkejakke over nå når det er kjøligere :)
Jeg har bare brukt vanlige kjoler også feks denne http://tablet.hm.com/no/product/24642?article=24642-A brukte jeg i dåpen, helt super å amme i. :)
Har to stroppeløse kjoler (en hverdags og en fin) som fungerer utmerket som ammekjoler, drar bare den ene sida litt sånn at kjolen sitter på skrå over brystet :p brukte begge to da jeg gikk gravid også for de er stramme rundt brystet og blir "løse" rett under brystet :p
Hvis man bare leter litt finner man mye vanlig tøy som kan brukes nårman ammer - billigere blir det også ;)
Har forresten også en penkjole med dyp v-hals som jeg bare drar til siden for å la mini komme til godsakene ;)

Finnes mye billig og fint på nett, jeg har kjøpt ammeklær på salg på feks babystore og la redoute :)

Sverger til H&M's concious mammaklær selv. Hvertfall når det gjelder ammetopper. (Jeg er gravid i uke 26, og de støtter puppene godt, samt at det er plass til ammeinnlegg som jeg må bruke da jeg lekker mye..)
De er enkle å "hekte" av i front, lange nok til å dekke litt ned på rumpa og gode i stoffet.

Jeg har kjøpt to fine amme kjoler på Bæreglede. Den ene av dem kan man fint bruke under graviditeten også. Også har jeg kjøpt tre ammegensere der også hvorav to er til bruk både ved graviditet og amming. Kjempe fine klær som er verdt alle pengene.

Jeg har kjøpt fra Boob, dyrt ja, men ville ha det likevel. Kjøpte på salg da. Hun er 9 måneder nå, og jeg bruker det hver dag, så jeg føler jeg hsr fått valuta for pengene. I tillegg vil jeg jo ha flere barn.

Ville googlet på nettet etter ammeklær tenker jeg ;)

Jeg har aldri brukt ammeklær. Gikk/går mye i topper, gensere osv som puppen bare kan vippesut av. Bluser og skjorter har jeg også brukt mye:)

Back
Topp