ammeinnlegg..

stineliten

Glad i forumet
hvilke ammeinnlegg er det som ikke setter seg fast?? skal ut å kjøpe. natusan satt seg sånn fast sist og det var ikke noe godt på såre brystvorter;)

avent sine var gode, men de var så tykke og rare, syns så godt utapå gensern[:'(]

noen gode tips???

Libero sine er faktisk myye bedre enn natusan.. (Men det skal jo ikke så mye til da.. [:'(])
De har ikke festa seg her i gården.. [:)]

Man får kjøpt noen på apoteket, Medela eller noe. De er vist ganske greie[:)]

Et tips kan være å smøre litt Purelan (brystvortekrem av lanolin) i ammeinlegget, da setter det seg ikke fast..

Tror desverre "alle" ammeinnlegg setter seg fast, kanskje ikke ull innlegg, men de holder jo ikke på fuktigheten akkurat... Kan jo forsøke å smøre brystvorten med lanolin salve, så kanskje den ikke setter seg så fast? Jeg gjorde ofte det, hjalp litt[&:]

Ullinnlegg fra nøstebarn, er helt fantastiske. De holder på varmen, stenger kulde ute, og har god oppsugningsevne.[:)]

ull innlegg

Ullinnlegg er noe dritt!!! For det første lukter de helt grusomt når de blir fuktige, for det andre er det stor risiko for å pådra seg soppinfeksjon!

Ja, jeg smører meg med Unguentum krem etter hver amming.. Såe.. Kanskje det er derfor de Libero inleggene ikke fester seg.. [8|][:D]

chicco!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! får kjøpt på apotek1 hvertfall, og på www.apotekhjem.no

sinnsykt gode, blir ikke kalde ekle bløte pupper hvis de fyller seg opp, og de setter seg ikke fast i puppene[:D] ANBEFALER dem jeg asså!!!! ikke de aller billigste, men de tar det igjen på at de holder lenger enn de fleste andre. [;)]

ORIGINAL: ROFLMAO!

chicco!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! får kjøpt på apotek1 hvertfall, og på www.apotekhjem.no

sinnsykt gode, blir ikke kalde ekle bløte pupper hvis de fyller seg opp, og de setter seg ikke fast i puppene[:D] ANBEFALER dem jeg asså!!!! ikke de aller billigste, men de tar det igjen på at de holder lenger enn de fleste andre. [;)]

sign!

jeg prøvde de, for de ble jeg og anbefalt, men jeg begynte og klø og fikk åpne sår på puppene... fikk allergisk reaksjon av de... holdt meg til avent... hadde ikke problemer med at de syntes gjennom klærne...

Signerer alt dette!!
Det var i tillegg de eneste ammeinnleggene jeg kunne bruke i starten, for her rant det vannvittig med melk konstant!

CHICCO![:D]

Jeg var vannvittig sår denne gangen, slet i nesten 2 uker  selv om jeg smurte meg med brystvortekrem.
Måtte til slutt starte med ammeskjold for å dempe smerte nved ammingen, deretter lot jeg det være på i en liten stund, slik at melken bidro med å "helbrede" det.
Brukte ammeskjoldet innimellom, og det ble straks MYE bedre!!

Pga vannvittig mye lekking, så var ullinnlegg uaktuelt for meg!

Jeg bruker ull rett mot huden. Slik en skal. Men jeg bruker også ammeskjold når jeg ammer. Lekker ikke utenom amming.

Ser mange skriver de bruker brystsalve for at innleggene ikke skal feste seg. Denne salven skal IKKE brukes kontinuerlig. Kun om en er sår.

Jeg brukte natusan sine,men smurte godt med brystvorte krem først,da satt de ikke fast[;)]

Jeg brukte ull ammeinnlegg fra troll og var aldri plaget under amming med verken betennelse eller såre brystvorter!

Bare ett lite tips som jeg fikk da jeg ammet - Setter innleggene seg fast så prøv å klem ut litt melk. Da løsner de, og du slipper å bli unødvendig sår. Jeg ble også anbefalt- på ammeklinikken- å smøre simplex øyesalve på vortene (trenger ikke å vaske den av før amming). Dette gjorde at de holdt seg myke og ikke stivnet hvis det var sår /sprekker.

Lykke til

Back
Topp