Ammeinnlegg

Love4two

Forumet er livet
Hva kjøper dere eller hva skal dere kjøpe av ammeinnlegg? Engangs? Ull?

Jeg bruker vanlig engangsinnlegg...
Har atopisk eksem og får ikke lov til å bruke ull rett på huden...-men hadde nok ikke valgt ull om jeg hadde fått lov..
Syns engangsinnleggene er helt greie å bruke, ikke noe problemer med de.

jeg har tenkt å prøve ammeinnlegg i silikon jeg - finner de her; http://www.barnetrend.no/ - trykk på nettbutikk og så på "mor"

Hvor kjøper en engangsinnlegg?
Er det lurt å ha det i syhehusbaggen, hvis en ikke trenger de før?

Man får kjøpt engangs både på apoteket, og i vanlige butikker.
Kan vel være greit å ha de tilgjengelig i baggen..

Jeg har et par i sekken jeg har på jobben og skolen i tilfelle det skulle bli akkutt behov for det...
HAr hørt om de som plutselig fikk våte flekker på genseren på jobb...[:-]

ORIGINAL: Hege77

Hvor kjøper en engangsinnlegg?
Er det lurt å ha det i syhehusbaggen, hvis en ikke trenger de før?

har du pakket sykehusbaggen alt??

Å nei, baggen er ikke pakket: Leser jo at den bør pakkes før uke 30 , synes liksom det er litt vel tidleg nå. Har begynt å lege meg en liste over hva jeg trenger/vil ha med. Tenker at det kan være lurt å ha ammeBH,ammeinnlegg og ev. noe ammeklær klart, så tenker jeg å kjøpe inn andre ting som jeg vil ha med.

Å nei, baggen er ikke pakket: Leser jo at den bør pakkes før uke 30 , synes liksom det er litt vel tidleg nå. Har begynt å lege meg en liste over hva jeg trenger/vil ha med. Tenker at det kan være lurt å ha ammeBH,ammeinnlegg og ev. noe ammeklær klart, så tenker jeg å kjøpe inn andre ting som jeg vil ha med.

Ok, ja, man vet jo aldri når man må på føden, så det er jo egentlig greit å ha den klar egentlig..
Lurt å skrive en liten liste over det man trenger...-Får vel tenke på det snart..
Ukene går jo så utrolig fort, så plutselig sitter man der..

Jeg anbefaler chicco sitt ammeinnlegg på det sterkeste[:)]
Du får kjøpt det på apoteket...
Det er mye større enn natusan sitt, og det er plast på utsien så det lekker ikke[:)]
Er gele sånt som i bind i dem, så di trekker til seg melka mye bedre... Er det aller beste jeg har prøvd

Det var litt sånn jeg tenkte også, pluss at jeg synes det er godt å være litt i orden [:)] Har jo kjøpt/fått masse babyklær sånn at jeg føler at jeg har vært litt for kjøpegal [:D] Har i gunn det vi trenger av klær til startgarderoben.... [8D]

Har du kjøpt/fått noe babyklær enda?

ORIGINAL: bessa

Jeg anbefaler chicco sitt ammeinnlegg på det sterkeste[:)]
Du får kjøpt det på apoteket...
Det er mye større enn natusan sitt, og det er plast på utsien så det lekker ikke[:)]
Er gele sånt som i bind i dem, så di trekker til seg melka mye bedre... Er det aller beste jeg har prøvd

Skal ta meg eb tur på apoteket denne uka og så skal du se at det blir chicco her også [:)] Godt å ha før melka begynner å renne [:D][:D][:D] Takk for rådet bessa

Legen min sa at han syns ammeinnlegg av ull va nåkka tøv! Det hold dæ varm, men e et eldorado for bakteria! Anbefalte å bruke engangs, og heller ta på en ekstra genser om det va kaldt!

ORIGINAL: Marita81

Legen min sa at han syns ammeinnlegg av ull va nåkka tøv! Det hold dæ varm, men e et eldorado for bakteria! Anbefalte å bruke engangs, og heller ta på en ekstra genser om det va kaldt!

Okei da blir det IKKE ammeinnlegg i ull i hvert fall. Takk for rådet Marita81

Det var litt sånn jeg tenkte også, pluss at jeg synes det er godt å være litt i orden [:)] Har jo kjøpt/fått masse babyklær sånn at jeg føler at jeg har vært litt for kjøpegal [:D] Har i gunn det vi trenger av klær til startgarderoben.... [8D]

Har du kjøpt/fått noe babyklær enda?

Har nok endel klær ja [;)] Men har liksom ikke vært helt sikker på hvilken str jeg skal kjøpe i...Har noe i str 50, og litt i 56...
har egentlig handlet inn ganske mye, men føler vi mangler masse for det...Nå er det mest småting, som håndklær, kluter og slike ting...
Har også fått litt kær alt, men enkelte i familien vil vente med å kjøpe klær til de er helt sikre på kjønnet.......

Jeg startet en tråd på spedbarn-forumet ang babyklær fordi jeg synes det er så vanskelig, skrev til og med opp listen over hva jeg har kjøpt/fått til nå (flaut) Synes vi har endel nå, det vi trenger i førsteomgang i allefall. Kanskje litt for mye så tidlig synes sikkert andre [:o]

Nå tok vi en avstikker fra denne tråden [8D]

Nå tok vi en avstikker fra denne tråden [8D]

ups, ja...[:o] jaja, fort gjort..Får heller fortsette denne et annet sted...Send meg en pm etterhvert da vet du [:D]

jeg brukte engangsinnlegg fra natusan men måtte slutte med dem etter noen dager... ble skikkelig sår,de hang seg fast å huden skrella av... nei uff å uff kjøpte ull etterpå funka supertsupert [:)]

Hadde kjøpt engangs jeg også. Men søstra mi sa at jeg bør kjøpe meg ull. For det blir man ikke sår av.

Så nå har jeg begge deler. [:)]

Hmmm.... kanskje gjøre som Ole Brumm og ha begge deler liggende så får en se hva som passer best [8|][8|][8|]

Hva kjøper dere eller hva skal dere kjøpe av ammeinnlegg? Engangs? Ull?
æ har kjøpt ull.

Back
Topp