Ammeinnlegg

Augustbaby17'og21’

Andre møte med forumet
Noen som kan dele erfaringer med engangs ammeinnlegg? Jeg prøvde både libero og rema sine sist, men de ble smertefulle. Natusan sine engangs ble redningen for meg men ser at de har sluttet med dem nå? :( prøvde både i tøy og ull med eldstemann men lakk såpass mye at jeg syntes det ble enklest med engangs.
 
Har mest erfaring med Natusan sine og var fornøyd med de jeg også. Dumt at de ikke finnes lenger da :( Libero sine er så tykke og klumpete. Var før i det minste. Har ikke ammet siden 2017.

Måtte gå og sjekke hva jeg har kjøpt :p Har en pakke fra Libero og en fra Änglamark.
 
Jeg har ikke noe erfaringer. Men jeg har kjøpt medela sine ammeinnlegg pluss noen tykke i ull på apoteket.
 
Jeg brukte også Medela sine forrige gang og var fornøyd. Enig i at Libero sine ikke var noe særlig.
 
Sist brukte jeg ammeinnelgg fra Chicco som jeg var superfornøyd med:happy: Syns disse formet seg fint på puppen og de er litt tynnere. Flere av de andre jeg prøvde føltes litt stive/harde.
Har en pakke med Chicco sine nå også, pluss at jeg har kjøpt inn fra Medela for å teste de også. Syns de fra Medela ligner på Chicco sine.
 
Forrige gang brukte jeg bare ammeinnleggene til lillego (Kiwi sitt merke), syns alle andre ble for stive/klumpete. Har kjøpt inn de samme til denne gangen :)
 
Medela sine har vært favoritten her og. Syntes de var veldig mye bedre enn de andre jeg prøvde.
 
Bruker ull nå mens brystene er såre, kan ikke bruke engangs. I verste fall blir det ull innerst og engangs utpå, så får det bare være at det ser teit ut :bag:
 
Noen som kan dele erfaringer med engangs ammeinnlegg? Jeg prøvde både libero og rema sine sist, men de ble smertefulle. Natusan sine engangs ble redningen for meg men ser at de har sluttet med dem nå? :( prøvde både i tøy og ull med eldstemann men lakk såpass mye at jeg syntes det ble enklest med engangs.

Samme erfaring som deg og AVENT sine ER løsningen :D
Og når du er i ukene med såre brystknopper gjør du i tillegg følgende hver gang du tar på nytt ammeinnlegg: Ta Purelan på en Q-tip og smør ut purelan på ammeinnlegget der hvor brystknoppen treffer. Viktig å bruke ny q-tip hver gang og helst ikke hender av fare for bakterier. Kan variere med å bruke multimam kompresser noen ganger i døgnet, men ikke mer enn anbefalt for å unngå sopp (kan bli sopp ved for mye fuktighet også selv om sår skal behandles fuktig).

Du får kjøpt dem på apotek. Litt dyre, men absolutt verdt det. Suger opp mye mer enn libero, Rema og andre varianter fra matbutikk.
 
Bruker rema1000 sine (lev vel?) som jeg fikk i babypakken fra rema. Syns de er helt ok:)
 
Da har jeg kjøpt inn en stor eske med Avent sine, prøver de først tusen takk for tips! Jeg så barnas hus også solgte ammeinnlegg, nuvita? Noen som har prøvd de? Stive priser på enkelte merker da synes jeg:bag:
 
Litt billigere alternativ som jeg syns funka godt er apotek 1 sine (metode tror jeg). De gikk en del pakker av de, ellers var jeg fornøyd med både avent og medela sine. De man kjøper på matbutikken syns jeg hang seg så lett fast på nippelen og var ubehagelige.
 
Brukt opp pakken med rema sine som vi fikk i babypakken, de var helt ok. Avent sine liker jeg svært godt og kjøper nok de igjen neste gang. De er enkeltpakket og lett å ha med seg, former seg bra til mine gigajur og sitter godt i klærne. Jeg sover med ammesinglett og disse forskyver seg ikke når jeg beveger meg.
 
Her har jeg testet avent sine nå, og de er absolutt noe av de bedre. Kommer til å bruke disse på natta, frem til jeg kan gå over på bambus (venter på litt mer stabil produksjon). Har også prøvd rema1000 sine, og de fungerer godt på dagtid, men skled litt for mye rundt i nattammebh'n til at de fungerte der.
Brukte de fra LLP sist gang, men ser ut til at de har gått ut av produksjon.

Jeg sverger til ull utenpå, uavhengig av hvilken type jeg har innerst, syns at det holder ting litt mer på plass, også er det behagelig.
 
Puppene mine lekker som bare det på natt siden lillegutt går flere timer mellom matingen på natt. Jeg har prøvd mange ulike ammeinnlegg men det samme skjer hver gang, de flytter på seg, fyller seg opp og jeg våkner opp klissvåt mellom puppene, på puta og lakenet. Men så prøvde jeg noe nytt, jeg festa ett nattbind i BH-en, og i natt ble det ingen søl. Så nattbind blir løsningen for meg framover på natta i hvert fall. :)
 
Puppene mine lekker som bare det på natt siden lillegutt går flere timer mellom matingen på natt. Jeg har prøvd mange ulike ammeinnlegg men det samme skjer hver gang, de flytter på seg, fyller seg opp og jeg våkner opp klissvåt mellom puppene, på puta og lakenet. Men så prøvde jeg noe nytt, jeg festa ett nattbind i BH-en, og i natt ble det ingen søl. Så nattbind blir løsningen for meg framover på natta i hvert fall. :)
Så lurt! Jeg lekker fra en pupp bare, kanskje det holder med et vanlig bind da :p
 
Jeg bruker naturebond sine. Har både bambus og engangs. Kjempefornøyd så langt. Tynne, med lim bakpå så de ikke flytter på seg og kan ta opp til 40ganger sin egen vekt. :)
 
Jeg synes avent sine er best. Prøvde noen fra medela, men ble bare sår. Er nok veldig individuelt
 
Back
Topp