Ammeinnlegg

lilleJ

Betatt av forumet
Hei!
Jeg har flyttet litt over fra Juli, da minsten valgte å titte frem før tiden. :)

Bare lurte på hva slags ammeinnlegg dere bruker? Og hvorfor akkurat disse?
Jeg bruker de engangs fra Rema, men er førstegangs, så lurte på om noen hadde noen tips, triks eller generelle råd i forhold til dette :)
 
Har ullinnlegg til kjølige dager. Da bruker jeg engangsinnlegg innenfor. Har brukt libero sine. Ingen spesiell grunn, bare blitt til det. Har også bambusinnlegg. Disse har sperrelag så de lekker det ikke gjennom :)
 
Jeg liker de fra Natusan best, uten at jeg helt vet hvorfor :) bruker også ullinnlegg når det er kaldt eller blåser mye. I stelleveska er det veldig kjekt å ha sånne fra apoteket som er pakket inn individuelt ;)
 
Også kjøpt Rema sine, prøvde noen andre enkeltpakkede, men følte Rema sine var bedre. Ikke prøvd andre merker.
 
Jeg bruker engangs fra libero, skal gå over til egensydde i ull så fort jeg slutter å lekke hele tiden :)
 
Bruker REMA og Libero sine. :)
 
Jeg bruker avent sine, de er pakka inn hver for seg. Har også noen fra Mam, men syns ikke de er like bra som avent! Rema sine syns jeg var ubehagelige.
 
Jeg bruker ull inderst( kjøpt fra sparkjøp sin nettbutikk, billige og gode)
Og engangs ytterst. Bytter de engangs flere gange om dagen. Tror at ull har hjulpet på at jeg ikke har vært sår eller betennelse:)
 
Hei!
Jeg har flyttet litt over fra Juli, da minsten valgte å titte frem før tiden. :)

Bare lurte på hva slags ammeinnlegg dere bruker? Og hvorfor akkurat disse?
Jeg bruker de engangs fra Rema, men er førstegangs, så lurte på om noen hadde noen tips, triks eller generelle råd i forhold til dette :)
Jeg bruker de fra Rema og er godt fornøyd med de :)
 
Eg bruke avent eller Libero sine alt etter om eg ska te fastlandet når da nærme seg tomt eller ikkje, kun Libero sine eg får tak i på øyo! Rema sine likte eg ikkje nåke særlig! Lekke ein del og føle at dei to eg bruke va dei som hadde best oppsugingsevne :)

Ellers har eg ullinnlegg som eg bruke i tillegg når eg går tur og sånn!
 
Jeg lekker ganske mye fra andre brystet når jeg ammer (ca 20ml når jeg har kopp under) så har testet ut flere forskjellige, både tykke ullinnlegg, baby, rema1000 og avent. Jeg foretrekker helt klart Baby (kjøper de på apoteket, er engangs og veldig tynne)!! Når jeg lekker suger den til seg alt! Blir heller ikke kald fordi det av en eller merkelig grunn føles ut som silikon/gele-aktig når de er fulle? Kjempefornøyd! Tror det koster ca 60-70 for en pakke med 30 engangs.
Ullinnleggene er også kjekke, men kun for varmen fordi melken renner rett gjennom og jeg ender opp med å måtte skifte både bh og topp. De andre innleggene liker jeg ikke noe særlig.. :/
 
Liker de fra Natusan, myke og gode. Skal straks i gang med å strikke meg noen par i ull som jeg kan ha utenpå engangsinnleggene til kjølige høst- og vinterdager.
 
Jeg har rene kompresser innerst mot puppen og ullinnlegg utenfor. Andre engangs jeg har prøvd syns jeg er vonde mot knoppen.
 
Bruker natusan ammeinnlegg, synes der er de mykeste og mest behagelige, samt tørre. Avent føler jeg blir klamme. Ikke prøvd rema sine.
 
Jeg er visst fornøyd med libero sine denne gangen:) så lenge jeg ikke blir kald og sår så er jeg fornøyd:p

har ull og men synes de klør, klumper seg og hvis jeg bare bruker de så fester de seg gjerne til brystknoppene.

Håper virkelig jeg slutter å lekke sånn snart. 3 uker siden fødsel. Hehe.
 
Jeg er visst fornøyd med libero sine denne gangen:) så lenge jeg ikke blir kald og sår så er jeg fornøyd:p

har ull og men synes de klør, klumper seg og hvis jeg bare bruker de så fester de seg gjerne til brystknoppene.

Håper virkelig jeg slutter å lekke sånn snart. 3 uker siden fødsel. Hehe.
Eg lekke mykje enno og her e da 7 veker siden fødselen!
 
Eg lekke mykje enno og her e da 7 veker siden fødselen!
Er vel ikke unormalt:p men synes å huske at jeg klarte meg uten innlegg erter hvert sist.. time will show:)
 
Back
Topp