Ammeinnlegg

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Hvilken Ammeinnlegg bruker dere? Her lekker eg gjennom ull innlegget og klær. Har papir innlegg itilleg nå. Men puppene er klissvåte. Har sikkert melk til 4 babyer. Og her spiser han kun når han er sulten. Så vil eg ikkje pumpe for da kommer det bare mer melk :p

Hvilken Ammeinnlegg bruker dere? Her lekker eg gjennom ull innlegget og klær. Har papir innlegg itilleg nå. Men puppene er klissvåte. Har sikkert melk til 4 babyer. Og her spiser han kun når han er sulten. Så vil eg ikkje pumpe for da kommer det bare mer melk :p
Bruker rema typen og det funker greit her. Du kan jo prøve å pumpe ut "restene" etter han har spist? Det måtte jeg gjøre en periode rett etter fødselen da han var sliten og puppene sprengtes :-P det stabiliserte seg etterhvert hvertfall når jeg gjorde det på den måten :-)

Jeg har kjøpt noen bambus innlegg med sperregrensen på ebay. Nå har jeg ikke begynt å lekke ennå, men det fungerte veldig bra sist! Eneste gang jeg hadde lekkasjer var om de var kommet ut av posisjon (altså ikke dekket brystvortene).

Du kan ev. prøve ammehjelpens metode for å redusere/regulere melkemengden med pumping og intervall amming. Den skal vist være effektiv.

Jeg har både Natusan og Libero sine (ikke født enda, men innlegg må jeg ha myyyyye av). Bruker i hvert fall en på hver pupp i timen i starten! 2 på natta.. Og pumper ut overflødig i tillegg (som jeg fryser). Etter noen uker stabiliserer det seg!!
Lykke til!!

Anbefaler advent sine fra apoteket! Legg de dobbelt hvis du lekker igjennom :) de er mye mere absorberende enn de billig merkene så for meg var det virkelig verd pengene :)

Av engangsinnlegg så bruker jeg medela sine :) har enda ikke opplevd at de lekker gjennom

Anbefaler Avent sine! Husker jeg ble sår av å bruke et billigmerke sist!

Jeg lakk masse sist, og Avent funket best! Har allerede kjøpt inn masse :p

Jeg synes natusan sine er veldig fine. Prøvde ut Rema1000 sine, siden det lå en pakke i babyboksen, men de er altfor myke og legger seg rart mens man ammer. Kjipt å måtte krangle med innlegget når man er ferdig med ammingen.
Har også prøvd et par andre og dyrere merker, men de har som regel hvert innlegg pakket inn for seg. Det synes jeg blir for trøblete nå i begynnelsen.

Jeg har brukt libero sine hittil, og de funker fint :)

Jeg bruker tøy/bambus med sperrelag. De er tykke, holder godt og varmer puppene selv om de er fuktige (i motsetning til papir som blir kaldt og vått). :)

Jeg bruker tøy/bambus med sperrelag. De er tykke, holder godt og varmer puppene selv om de er fuktige (i motsetning til papir som blir kaldt og vått). :)

Bruker du ikke engangs innenfor heller? Jeg har brukt kun engangs til nå og blir tullete av disse innleggene som krøller :p har også brukt ull ute siden det har vært kaldt og mye vind her, men blir fort klam... Var de du kjøpte på ebay gode?

Bruker du ikke engangs innenfor heller? Jeg har brukt kun engangs til nå og blir tullete av disse innleggene som krøller :p har også brukt ull ute siden det har vært kaldt og mye vind her, men blir fort klam... Var de du kjøpte på ebay gode?
Nei, behøver ikke engangs inni. Det er hele vitsen med at de har sperrelag, de er jo vanntette. Jeg tåler papir dårlig, blir så tørr og sår på brystvorta av de. Disse i bambus som jeg bestilte fra Alvababy.com er utrolig gode, og krøller ikke. Skal bestille meg flere for 4 par er litt knapt, men går bare er par/døgn da. :)

Nei, behøver ikke engangs inni. Det er hele vitsen med at de har sperrelag, de er jo vanntette. Jeg tåler papir dårlig, blir så tørr og sår på brystvorta av de. Disse i bambus som jeg bestilte fra Alvababy.com er utrolig gode, og krøller ikke. Skal bestille meg flere for 4 par er litt knapt, men går bare er par/døgn da. :)

Tenkte kanskje det gikk mange per døgn for jeg skifter de engangsinnleggene ganske ofte... Men nå er vel kanskje ikke det fordi de blir så veldig våte, men fordi de ikke holder seg på plass og krøller :p må bestille noen sånne tror jeg... Lekker ikke så mye, men når lille sover lenge og deg blir litt fullt er det greit å ha innlegg for sikkerhetsskyld :p ikke morsomt å gå rundt med Store våte flekker midt på brystet :p

Tenkte kanskje det gikk mange per døgn for jeg skifter de engangsinnleggene ganske ofte... Men nå er vel kanskje ikke det fordi de blir så veldig våte, men fordi de ikke holder seg på plass og krøller :p må bestille noen sånne tror jeg... Lekker ikke så mye, men når lille sover lenge og deg blir litt fullt er det greit å ha innlegg for sikkerhetsskyld :p ikke morsomt å gå rundt med Store våte flekker midt på brystet :p
Jeg lekker ikke så mye, kun ved amming. Men smører mye med lanolin så litt kliss blir det jo. Så for meg holder det å bytte en gang i døgnet. De er såpass faste at de krøller ikke, verre med ullinnleggene som sklir overalt. :P

Brukte disse i begynnelsen sist, de beskyttet i tillegg såre brystvorter. Supplerte med engangs utenpå ved mye lekkasje. Deretter ble det Natusan som ble favoritten, så er nok det som blir fasiten denne gangen også

Vedlegg

• image.png
    image.png
    629,1 KB · Visninger: 36
Back
Topp