Ammeinnlegg?

Endelig vår tur <3

Flørter med forumet
Hei jenter. Hvilken type ammeinnlegg skal dere bruke? Ull, engangs, bambus, bomull...

sist brukte jeg engangs og ull:)
om vinter hadde jeg engangs innerst og ull utenpå, funket bra det. 

Alle sier forskjell om hvilke merke som er bra. Har foreløpig bare disse gratisprøvene på engangs og fått et par med ull fra sparkjøp av en venninne.. Men kjenner jeg blir mer og mer rastløs om dagen, jeg vil ha alt dette klart ;-))

Jeg prøvde mange ulike forrige gang og endte opp med engangs fra libero, de er behagelige. Ullinnlegg vil jeg ikke bruke rett på brystvortene, for jeg syns de satte seg mer fast. Men kan brukes utenpå engangsinnleggene. Har ikke prøvd bambus. Jeg hadde mye lekkasjer og foretrekker engangsinnlegg fordi de holder på fukten bedre.

Man må vel nesten bare prøve seg frem hva som funker best for hver enkelt. Kommer jo veldig an på hvor mye en lekker og behovet endrer seg vel ofte underveis også.
Jeg lakk mye i begynnelsen og brukte Thermobaby eller Medela sine om hverandre. Syntes det var de som absorberte best i tillegg til å være myke og behagelige. Libero kom vel på en tredjeplass, men kjøpte kun det når jeg ikke fikk tak i noen av de andre to.
Brukte ull utenpå engangsinnleggene, og så kun ull mot slutten av ammeperioden når jeg ikke lakk noe særlig mer.

For meg som lakk masse funket bare Medela sine i starten, gikk etterhvert over til libero sine. 
hadde i blandt ullinnlegg utenpå når det var kaldt f.eks. Kunne ikke bare bruke ullinnlegg da det rant tvers gjennom!! 
Jeg fant hvertfall ut at natusan sine var dårlige, de luktet surt og lakk:s

Da kjøper jeg medela sine da de har 30% på medela sine ammeting på vitus apotek :-)

kan kanskje ikke kalles ammeinnlegg, men dette redda meg sist gang og er noe av det viktigste jeg skal ha i fødebagen;

http://ammebutikken.no/produkt/46/brystknoppbeskyttere.aspx

Er mer som et skjold som hindrer at noe kommer borti de såre knoppene og gir de luft. Jeg brukte disse innenpå vanlige engangsinnlegg. Og vasket innleggene i vaskemaskinen. Absolutt verd hver ei krone! :)

Eg har funne min absolutt favoritt!!!  kjeme aldri til å bytta! og ikkje vise dei igjennom klær heller , henge seg fast, lukte elle sklir :-) syns dei e gull !!

Back
Topp