Ammeinnlegg i ull...

Grete71

Forumet er livet
Kjøpte først på Sparkjøp. Og så kjøpte jeg på apoteket - dobbelt så dyre. Men dobbelt så gode!!!!! De er TYKKE og former seg etter puppen.... De fra Sparkjøp klarer ihvert fall ikke å stanse melkestrømmen min noe særlig... Må ha 1 innerst, så papir-innlegg, og så nye i ull.. Altså 3 lag... [8|] 

Og såååååå: leste på sykehuset i et skriv at ammeinnlegg i papir IKKE er å anbefale på såre vorter... Så ta med innlegg i ull!

For det var F så vondt å skulle dra vorta ut fra papir-innlegget ja..... [&:]

Jeg har pakka ned begge dela[:D]

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Grete71

For det var F så vondt å skulle dra vorta ut fra papir-innlegget ja..... [&:]

Sånn hadde jeg det med Natusan sine.
Men funket fint med Chicco sine og Avent sine!

Men ullinnlegg har jeg kjøpt inn! Og klar til bruk!

Jeg hadde Avent sine... [&:] Og da jeg i tillegg smurte vortene et par ganger med salve, var ikke dette heller så godt.... [8D]

Jeg ble tipset i å klippe ett filtstykke fra en gammel t-skjorte eller noe å legge på brystvorten innsmurt i krem..

Så konklusjonen er faktisk å LESE informasjonen som vi får på sykehuset!!!! [8D]

Satt forresten i går kveld og leste gjennom nesten ALT på ammehjelpen.no. Der stod det mye interessant.

bare tenkte på at du kan jo ikke lekke så veldig mye hvis papir-innlegga sitter fast? Men det er vondt, uansett om det er papir eller ull som henger fast[&:]

Det er nok forskjell på folk. Eg syns det var best å ha engangs-innlegg inderst og ull ytterst[:)] Eg hadde problemer med trøske, så det var best sånn, for kunne jo ikke vaske og koke ullinlegget 2 ganger til dagen. Hadde blitt dyrt. Pluss de ble søkk igjennomvåte....og de var jo mye større omkrets på enn engangsinnlegget...så da ble jo genseren våt uansett om eg hadde engangs utenpå..

Hvordan skal en vaske disse ullinnleggene, vanlig ullvask? Har de noe holdbarhet, eller kan en bruke de gang på gang etter flere vask? [:)]

ORIGINAL: Hebbeliten

bare tenkte på at du kan jo ikke lekke så veldig mye hvis papir-innlegga sitter fast? Men det er vondt, uansett om det er papir eller ull som henger fast[&:]

Det er nok forskjell på folk. Eg syns det var best å ha engangs-innlegg inderst og ull ytterst[:)] Eg hadde problemer med trøske, så det var best sånn, for kunne jo ikke vaske og koke ullinlegget 2 ganger til dagen. Hadde blitt dyrt. Pluss de ble søkk igjennomvåte....og de var jo mye større omkrets på enn engangsinnlegget...så da ble jo genseren våt uansett om eg hadde engangs utenpå..

lekket ikke så mye på sykehuset, nei... Andre boller nå.... [&:] Skifter innlegg mange ganger til dagen. 

Jeg hadde ikke problemer med at de satt fast, for jeg smurte på masse PureLan. Jeg syntes det var best med papirinnlegg innerst, og ull ytterst. Heldigvis regulerer produksjonen seg etterhvert, og da hadde jeg ikke bruk for innlegg lenger. Det var en befrielse! Lekkende pupper er noe herk!! [:'(][:'(]

ORIGINAL: MariaR83

Hvordan skal en vaske disse ullinnleggene, vanlig ullvask? Har de noe holdbarhet, eller kan en bruke de gang på gang etter flere vask? [:)]

Jeg håndvasker dem med ullvask. Ikke noe voldsomme greier; lar dem bare ligge litt i såpevann, og så knør jeg dem litt. Og skyller utav dem igjen.

Ull er best uansett[:D]
Synes også at de på apoteket er best[;)]

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: MariaR83

Jeg håndvasker dem med ullvask. Ikke noe voldsomme greier; lar dem bare ligge litt i såpevann, og så knør jeg dem litt. Og skyller utav dem igjen.

signerer!:-) tok bare håndvask på dem. De på apoteket er vel helst sånn at de blir "renere" jo lenger du bruker dem, for de har lanolin i seg.......føler meg litt på jordene nå...........??

Jeg skal bruke ullinnlegga kun når jeg skal ut i kaldvær jeg, trodde det var det som var meningen med ullinnlegg, for å beskytte boobsa mot brystbetennelse [8|]

Husker sist at de sa på apoteket og sykehuset sist at man skulle håndvaske de med milo i 40 graders vann, så skylles godt i KALDT vann. Deretter legge de i kokende vann i 5 min UTEN å røre i vannet. Skyll de så i kaldt vann, rull dem i ett tørt håndkle og la dem ligge å tørke. Gjorde dette de få gangene jeg brukte innlegg men trengte det heldigvis ikke. Litt stress. Han fikk trøske når han var to mnd så da var jeg veldig nøye med det. Jeg kunne ikke bruke engangsinnlegg for de hang sånn fast at jeg følte jeg reiv av brystvortene når jeg tok de av.

Glad jeg leste her, for dette kan ikke jeg en shiiiiiit om[:)]

Derfor lurer jeg også på hva trøske er??????????

Sopp [:'(]

Er ett hvitt belegg av sopp som veldig mange babyer får inni munnen.

Lukas fikk det når han var 2 mnd. Når jeg ammet han til vanlig så fikk han ett hvitt belegg på tungen fra melken. Dette er helt normalt. Etterhvert utviklet det seg og ble tykkere og mer (ikke bare på tungen men bak i halsen og rundt i munnen også). Tenkte ikke på det men fortsatte som før. Ble til at han spiste mindre og en dag ville han ikke ha pupp i det hele tatt. prøvde da flaske og han nektet å ta den (tok godt flaske andre ganger). mamma så på han og sa at vi bare burde gå til legen med han siden han hadde hatt det en stund og ikke ville spise. Gikk på legevakten og fikk antibiotika (tror jeg) som vi skulle gi til han og smøre munnen hans med etter hver amming, men denne smakte jo H... så han ville jo ikke ha det stakker. Måtte da smøre brystvortene mine med denne etter hver amming og lufttørke [:'(] så satt ute med puppene hele dagen [:D]. Ble litt langt dette [:D] Måtte koke ammeinnleggene og alle flasker, smokker og ting han puttet i munnen ganske ofte. Ville bare fortelle at hvis dette skjer igjen så har jeg hvertfall lært at jeg ikke skal vente så lenge med å gå til legen, men viste jo ikke hva det var, så trodde jo alt var i orden.

Men det er helt normalt at unger får det og det går ofte bort av seg selv! [:D][:D] forhåpentligvis

Back
Topp