Sopp [:'(]
Er ett hvitt belegg av sopp som veldig mange babyer får inni munnen.
Lukas fikk det når han var 2 mnd. Når jeg ammet han til vanlig så fikk han ett hvitt belegg på tungen fra melken. Dette er helt normalt. Etterhvert utviklet det seg og ble tykkere og mer (ikke bare på tungen men bak i halsen og rundt i munnen også). Tenkte ikke på det men fortsatte som før. Ble til at han spiste mindre og en dag ville han ikke ha pupp i det hele tatt. prøvde da flaske og han nektet å ta den (tok godt flaske andre ganger). mamma så på han og sa at vi bare burde gå til legen med han siden han hadde hatt det en stund og ikke ville spise. Gikk på legevakten og fikk antibiotika (tror jeg) som vi skulle gi til han og smøre munnen hans med etter hver amming, men denne smakte jo H... så han ville jo ikke ha det stakker. Måtte da smøre brystvortene mine med denne etter hver amming og lufttørke [:'(] så satt ute med puppene hele dagen [:D]. Ble litt langt dette [:D] Måtte koke ammeinnleggene og alle flasker, smokker og ting han puttet i munnen ganske ofte. Ville bare fortelle at hvis dette skjer igjen så har jeg hvertfall lært at jeg ikke skal vente så lenge med å gå til legen, men viste jo ikke hva det var, så trodde jo alt var i orden.
Men det er helt normalt at unger får det og det går ofte bort av seg selv! [:D][:D] forhåpentligvis