ammeinnlegg i ull..

Bibbi84

Betatt av forumet
..ser så innmari store ut? noen som har erfaring med å bruke dette, og evnt tips om hvor jeg bør kjøpe? :)

de skal dekke puppen mye mer enn de som er engangs.. ja,de er diiiiigre! jeg har kjøpt de fra lana care. har på apotek 1.

jeg har kjøpt sånne på apoteket...veldig lurt å ha engans innlegg innenfor, så disse ikke må vaskes så ofte...
de er gode og dekkende, og hindrer betennelse! men store? jaaa...[8D]

De er store, men har en litt annen oppgave enn engangsinnleggene. De engangs skal jo holde puppene tørre, så de trenger bare å dekke brystvorten og litt rundt, mens ullinnleggene skal holde puppene varme og tørre, så de må være større. Jeg har tre par og det ene er nesten som tovet ull - ikke spesielt lekkert, men veldig varmt og godt på trilletur. Ellers er de man får kjøpt på apotek greie syns jeg.

veldig greie [:)][:)][:)] men litt vondt når brystvorta henger fast i de [&:]
jeg fikk på sykehuset.. de var veldig gode..

ORIGINAL: *SommerMamma*

jeg har kjøpt sånne på apoteket...veldig lurt å ha engans innlegg innenfor, så disse ikke må vaskes så ofte...
de er gode og dekkende, og hindrer betennelse! men store? jaaa...[8D]

Faktisk er det bedre å ha engangsinnleggene utenpå ullinnleggene. For ull transporterer fuktighet vekk fra huden, og det klarer ikke engangsinnleggene å gjøre selv om de tar bort så mye de kan av melken som lekker. Det er også fortere å bli kald når puppene ikke er helt tørre.

jeg har kjøpt på liten og på apoteket, jeg har kjøpt medium str pga jeg ikke har store pupper og forandret ikke så mye forrigegang!!

jeg kjøpte mine på apoteket her..
litt av vitsen er at de skal dekke puppen da.. så de skal jo være store..

takk takk - ikke så greit å vite når man ikke har allverdens med pupp ;)

Har brukt ammeinnlegg i ull siden beg av november jeg... Var så innmari vondt når jeg ble litt kald og var på jobb.. 

Jeg fikk kjeft på sykehuset fordi jeg først ikke hadde engangsinnlegg innafor. Jordmor mente det var fryktelig uhygenisk, og det er jo sant med tanke på hvor mye de kan vaskes på. Jeg hadde ganske oppflerra brystvorter i tillegg (dårlig sugeteknikk i starten).

Tror jeg brukte de mellomste innlegga fra apoteket, og da hadde jeg vel kanskje noe rundt en litt stor c-cup. Brukte de fra juni og langt ut i juli, da syntes jeg at det begynte å bli klamt...Droppa det og fikk brystbetennelse med en gang. Så de var nok veldig funksjonelle!

Kan tipse deg om å kjøpe ammeinnlegg i ull fra Nøstebarn. Den ene siden er ull/silke, og hvis du har den siden mot brystet så vil du ikke få problemer med at det klistrer seg fast [:)] Der har de også to ulike størrelser. Jeg spurte om det var bryststørrelse eller andre årsaker når det gjaldt hvilken størrelse...Fikk til svar at i alle fall vinterstid var det best å bruke de som dekker hele brystet. Og også for de som tidligere har hatt brystbetennelse. Men det var også smak og behag [:D][:D][:D]

Er lanolin i disse ullinnleggene slik at ullen renser seg selv i stor grad. Da trenger du ikke vaske de så ofte visst [;)]

Ammeinnleggene i ull skal jo dekke hele brystet og derfor må de forståelig nok bli ganske store til noen. Eg har kjøpt 2 par, det ene i medium på apoteket og det ser eg at blir for lite hvis det skal dekke hele brystet. Tenker meg at den blir god å ha i sommer når det er varmt. Det andre paret virker ganske gigantisk men når eg har fått det på så passer det bare akkurat til å dekke det det skal. Så tror ihvertfall den bli god å ha når det blir vinter og kaldt[;)]

Har kjøpt et par i S og et par i M på apoteket.  De er jo diiiigre da, de må jo stikke opp av BHen når du har dem på?  Eller kanskje puppene mine vokser mer enn jeg tror... 

ORIGINAL: snulle

Har kjøpt et par i S og et par i M på apoteket.  De er jo diiiigre da, de må jo stikke opp av BHen når du har dem på?  Eller kanskje puppene mine vokser mer enn jeg tror... 

Det kommer selvfølgelig an på BH-størrelsen din i utgangspunktet. Brukte 80 D/DD før eg ble gravid og kjøpte det paret i størrelse M på apoteket i høst fordi eg jobber i barnehage og fikk så veldig vondt i puppene når det var kalt. Fikk fint plass til dem inn i BH-en og de dekket ikke hele puppen.

ORIGINAL: liv09

Det kommer selvfølgelig an på BH-størrelsen din i utgangspunktet. Brukte 80 D/DD før eg ble gravid og kjøpte det paret i størrelse M på apoteket i høst fordi eg jobber i barnehage og fikk så veldig vondt i puppene når det var kalt. Fikk fint plass til dem inn i BH-en og de dekket ikke hele puppen.

Ja, det er selvfølgelig sant.  Var C før graviditeten, men er oppe i D nå, så er ikke så knøttsmå her heller, og større kommer de nok til å bli.  Men tenker at hvis størrelse S er til de med mindre pupper enn meg så ser de jo kjempedigre ut.  Men er nok kanskje det som er poenget også.

ORIGINAL: liv09

Ja, det er selvfølgelig sant.  Var C før graviditeten, men er oppe i D nå, så er ikke så knøttsmå her heller, og større kommer de nok til å bli.  Men tenker at hvis størrelse S er til de med mindre pupper enn meg så ser de jo kjempedigre ut.  Men er nok kanskje det som er poenget også.

Ja, hvis du tenker at de skal dekke HELE puppen, ikke bare brystvorten og området rundt, så må det nødvendigvis bli ganske stort ihvertfall når puppen er litt stor. For det skal dekke under, oppå og sidene også hvis du skjønner hva eg mener[;)] 

jeg sverger til de i ullfleece fra Nøstebarn, de er utrolig gode.
Og de trenger ikke vaskes så ofte, skyller de opp om kvelden bare også ligger de til tørk til dagen etterpå....Ull er selvrensende vet dere[;)]

Back
Topp