Ammeinnlegg i ull

Hvordan vet man størrelse på de ull- innlegga?? Spurt ei butikken, men de hadde ikke peil...

Sist brukte jeg ull så og si hele tiden i starten. Hadde mye melk og lakk- lett å bli kald i de engangsinnleggene. Og i ull blir man ikke så fort kald etter lekkasje som i engangs.
Hadde jeg vært deg, ville jeg heller tatt engangs utenpå ull for å hindre at det lakk igjennom ulla- om du også har mye melk i starten- ull inn mot huden er mye bedre enn de engangspapirgreiene som klistret seg fast når de ble veldig våte- de duger like godt utenpå ulla :)

Jeg hadde tre sett sist, og blir å ha det denne gang også. - lett å skylle opp i milo i vasken.. Og trenger ikke vaskes med en gang- kan lufttørkes litt før bruk igjen. Har variert litt i str- store til kalde utedager og små til inne/ og når ammingen er vel etablert og på våren :)

Lykke til med varme og gode pupper :)
Men lukter det ikke litt surt med når man lekker da? Med melka rett på ull tenker jeg. Hehe, jeg må spørre for jeg har null erfaring eller peiling!

Nå kjenner jeg at jeg merker jeg begynner å bli stresset av alt man må tenke på. Har jo prøvd å få i hus det meste lille trenger av større ting og klær. Men sånt som salver, kluter ++ merker jeg ikke har peiling. Og ammebh og innlegg. Ikke tenkt på.

Hvorfor er det ikke bruksanvisning jeg kan følge?:p
Akkurat det samme her. Tror man bare lærer litt etterhvert om hva man trenger, og hva man foretrekker! Er jo ikke for sent å handle inn når babyen er født. Så lenge man har det aller viktigste så tror jeg det ordner seg :) kremer og salver kjøper man jo etter behov, så det går seg nok til! Men det er ikke bare sånt det er manko på her, har nesten bare vogna klar og ikke noe annet :( det er jo så mye å tenke på!

Men lukter det ikke litt surt med når man lekker da? Med melka rett på ull tenker jeg. Hehe, jeg må spørre for jeg har null erfaring eller peiling!
Kommer selvfølgelig Ann på hvor mye du lekker- i begynnelsen vasket jeg ofte, så ble det mere stabilt, at det kun ble litt fuktig- da lufttørket jeg de bare litt.. Du føler deg frem etterhvert :)

Har faktisk tatt vare på ullinnleggene fra første gang :p:p jeg har ca 3-4 par selv om jeghadde sommerbarn sist.
Lurt med ull på rull, ante ikke at det fantes!

Har tre sett med ammeinnlegg i ull. Fekk det til jul :-) Har vore gode og ha, allerede brukt ganske mykje når det har vore kaldt.

Jeg er ganske grønn på innlegg... Man bruker det i tillegg til vanlige ikke sant? Og hvilke vanlige innlegg kjøper folk isåfall?
Jeg har pleid å ha det i tillegg ja. Kommer kanskje an på hvor mye man lekker hvor mange man trenger osv. Jeg har et sett fra Babyshop og tre sett som jeg har arvet fra ei venninne som jeg ikke vet hvor er kjøpt. Det har holdt for meg med mine to barn. Men så lekker jeg så og si ikke.

Tips! De har 30 % på ammebh på Cubus nå
Jeg har hatt en ammebh fra cubus, den var grusom! Anbefaler å finne en uten spiler i allefall.

Jeg har pleid å ha det i tillegg ja. Kommer kanskje an på hvor mye man lekker hvor mange man trenger osv. Jeg har et sett fra Babyshop og tre sett som jeg har arvet fra ei venninne som jeg ikke vet hvor er kjøpt. Det har holdt for meg med mine to barn. Men så lekker jeg så og si ikke.
Har du hatt de utenpå eller innenfor vanlige innlegg da?

Jeg har kjøpt 4 sett med ullinnlegg på sparkjøp! Billige og veldig gode:-) Har begynt å bruke de daglig allerede pga betente melkeganger i en uke nå:-/ Trodde ikke det gikk ann allerede, men et visst fort å få det hvis man fryser på puppene:-p

Har du hatt de utenpå eller innenfor vanlige innlegg da?
Jeg hadde de innenfor for å slippe å vaske de i ull så ofte. Men jeg opplevde som noen her skriver at de i starten nesten satte seg litt fast i brystvorten. Men etterhvert var det ikke noe problem for meg, for jeg lakk så og si aldri.

Jeg har kjøpt 4 sett med ullinnlegg på sparkjøp! Billige og veldig gode:) Har begynt å bruke de daglig allerede pga betente melkeganger i en uke nå:-/ Trodde ikke det gikk ann allerede, men et visst fort å få det hvis man fryser på puppene:p
Husk å holde føttene også varme! Fryser du på beina kan du også få brystbetennelse.

Nå kjenner jeg at jeg merker jeg begynner å bli stresset av alt man må tenke på. Har jo prøvd å få i hus det meste lille trenger av større ting og klær. Men sånt som salver, kluter ++ merker jeg ikke har peiling. Og ammebh og innlegg. Ikke tenkt på.

Hvorfor er det ikke bruksanvisning jeg kan følge?:p

Inotyol var best på såre rumper og såre kinn hos oss, purelan best på såre brystvorter. Bare et lite tips

Inotyol var best på såre rumper og såre kinn hos oss, purelan best på såre brystvorter. Bare et lite tips
Enig med deg. Vi brukte i tillegg en sinkkrem fra helsekosten weleda eller noe sånt i starten, for den er så myk og god å smøre ut. Ellers noen dråper babyolje i badevannet.

Husk å holde føttene også varme! Fryser du på beina kan du også få brystbetennelse.

kan være lurt å holde hendene og varme. vet om noen som fikk brystbetennelse av å putte hendene i fryseboksen for å hente ting der. måtte bruke hansker når hun skulle i fryseren for ikke å få brystbetenneslse.

Back
Topp