Ammehjelp...

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Dag 3... Ammingen er noe dritt. Det som gikk lekende lett med nr 1. Brystene er på str med pamela Andersson sine, og snuppa får ikke tak. Har resultert i pumping og flaske flere ganger i dag... Noe som ikke er ønskelig!
Hjelp!!!
Tips tas imot med stor takk!!

Les på ammehjelpen.no

Håndmelk (pump) først så brystet blir litt mykere slik at det er lettere å få tak. Prøv forskjellige ammestillinger, feks liggende.

Søk hjelp! Dra tilbake på barsel om du har dratt hjem og be om hjelp til å legge til! Ring de for å spørre når du kan komme for hjelp. Evt poliklinikken.

Les på ammehjelpen.no

Håndmelk (pump) først så brystet blir litt mykere slik at det er lettere å få tak. Prøv forskjellige ammestillinger, feks liggende.

Søk hjelp! Dra tilbake på barsel om du har dratt hjem og be om hjelp til å legge til! Ring de for å spørre når du kan komme for hjelp. Evt poliklinikken.

Signerer alt dette. :)

Dag 3... Ammingen er noe dritt. Det som gikk lekende lett med nr 1. Brystene er på str med pamela Andersson sine, og snuppa får ikke tak. Har resultert i pumping og flaske flere ganger i dag... Noe som ikke er ønskelig!
Hjelp!!!
Tips tas imot med stor takk!!
Har du forsøkt tilbakelent ammestilling?

Ikke fortvil, med nr en gikk alt knirkefritt men med nr to brukte jeg over en uke på å få hun til å ta brystet, pumpet å ga på kopp til å begynne med og flaske etterhvert. Men prøvde alltid puppen først (ulike stillinger). Tilslutt skjønte hun tegninga og puppa til hun var 11 mnd ;) ta det med ro og be om fred når dere prøver så kommer det. For meg var stress nesten det værste.

Ville prøvd skjold. Jeg brukte det i 3 uker... da mengden melk mer stabil, såre brystvorter var historie og snuppa var sterkere og mer våken.

Ville også prøvd brystskjold, brukte det i starten da sprengen var verst, var ingen problem å kutte det ut:) Tenker at det er mykje bedre å bruke skjold, enn å styre med pumping og kopp/flaske:)
Men du må sjølvsagt gjera det du syns er best, uansett kva eg, eller andre, måtte meine:)

Da er mannen og kjøper skjold :( i dag føler jeg meg misslykket... Har også nytt problem nå. En pupp som renner og renner, masse melk. Og en sprengt pupp som nesten ikke gir fra seg en dråpe :(

Da er mannen og kjøper skjold :( i dag føler jeg meg misslykket... Har også nytt problem nå. En pupp som renner og renner, masse melk. Og en sprengt pupp som nesten ikke gir fra seg en dråpe :(

Prøv med varme omslag før amming på det tette brystet. Og kalde omslag på det brystet som renner .

Jeg hadde veldig mye melk og vi slet også med at mini ikke fikk ordentlig tak. Min løsning ble å pumpe litt hver gang før jeg ammet, bare 50-60ml for å lette på det verste trykket og gjøre brystet mykt nok til at mini fikk tak.
Det fungerte godt for oss :)

Back
Topp