Ammehår

Nei det har ikke noe å si om du ammer eller ikke. Mødre røyter mye uansett. Etter et svangerskap går kroppen igjennom en ny hormonforandring som får kroppen tilbake til normalen igjen. Spesielt de tre første månedene, men kroppen bruker mye lengre tid enn det etter de største endringene har skjedd i begynnelsen. De første månedene produserer allikevel en ikkeammende mor samme hormoner som en ammende - det er derfor det produseres melk selv om man aldri legger babyen til. Disse hormonene produseres hos alle i flere uker.

Okay... :p ja jeg røyter og ammer ikke. Men har funnet litt trøst i at de som ammer antagelig røyter mer.. :p der røyk den... Hehe

Nå er snart frøkna 2 år, og det er først nå jeg har sluttet å miste så mye hår, nå er det bare en haug med babyhår på hodet som er begynt å vokse ut igjen :p

Huff, jeg har også blitt smågal av denne røytingen. Og samme hvor nøye jeg har vært med sluket har det jammen blitt tett et par ganger. :p
MEN, nå har det roet seg veldig her altså. Er 5,5mnd siden fødsel.

Moderator: denne hører ikke hjemme under amming og ernæring. Livet med barn kanskje?

Back
Topp