Ammefri

Har ikke tatt ut ammefri etter gjeldende tariffavtale, men da mannen hadde perm med førstemann tok jeg ut to timer på morgenen. Jeg begynte på jobb kl 1015 hver dag, og hadde derfor ikke første time (som var på 90 minutter). Timeplanen min ble lagt som om jeg ikke skulle hatt ammefri, slik at jeg bare ble tatt ut av undervisning. Med mine oppgaver ble det ikke satt inn vikar, bortsett fra i faget hvor jeg ledet full klasse. Dette var barneskole hvor «alle» har undervisning nesten alle undervisningstimer, slik at det ikke var mulig å legge timer til senere på dagen.

Ammehjelpen har en egen side om ammefri: https://ammehjelpen.no/ammefri/.
Takk for at du deler erfaringen din!

Dette ble vel endret i fjorårets oppgjør? Nå gjelder betalt ammefri kun det første året også for lærere, men som andre har skrevet kan særskilte behov utvide dette året?

her må jeg legge meg flat, har ikke fått med meg denne siste. Tenkte ut i fra hva som gjaldt når jeg hadde ammefri frem til sommeren 22 som ble de gamle reglene.

Regner med at arb.giver sjelden vil protestere dersom en får legeerklæring om at barnet trenger det utover ett år.

her må jeg legge meg flat, har ikke fått med meg denne siste. Tenkte ut i fra hva som gjaldt når jeg hadde ammefri frem til sommeren 22 som ble de gamle reglene.

Regner med at arb.giver sjelden vil protestere dersom en får legeerklæring om at barnet trenger det utover ett år.
Bare er lite obs så er dette i KS (kommunal sektor). Trådstarter er på vgs, som er fylkeskommunen. Jeg vet ikke hvilken tariff de bruker, men den kan være annerledes enn dette.

Bare er lite obs så er dette i KS (kommunal sektor). Trådstarter er på vgs, som er fylkeskommunen. Jeg vet ikke hvilken tariff de bruker, men den kan være annerledes enn dette.
Det er også KS, bortsett fra Oslo som har eget system :)

Back
Topp