Ammefri?

SuperBerta

Glad i forumet
Jeg har jo nettopp begynt i ny jobb, jobber 3 dager i uka i bhg. Jeg ammer Rasmus enda, men har trappet ned litt pga jobben. Planen nå, er å amme på morgenen og ved 16-tida, lunsjen er da kuttet ut.
Problemet er, at jeg sliter med å få tid til å amme på morgenen, må vekke Rasmus for å rekke det noen dager.. og jeg jobber jo til 15.30 og 16.00 flere dager.

Jeg jobber i kommunen, så jeg har krav på inntil to timer ammefri hver dag, med lønn, evnt. 1 time kortere arbeidstid. Men jeg synes det er litt ubehagelig å spørre rett og slett.. Jeg vil jo ikke lage noe trøbbel med en nokså innviklet vaktliste(pga reduserte stillinger).

Hva mener dere?
 
Skjønner dilemmaet ditt - samtidig så er dette jo en rettighet du har, så det er opp til arbeidsgiver å legge til rette for dette. Håper du finner en grei løsning som fungerer for deg
 
jeg ser ikke hovedinnlegget jeg - kopier det inn i et nytt innlegg da vel....
 


SuperBerta skrev:
Jeg har jo nettopp begynt i ny jobb, jobber 3 dager i uka i bhg. Jeg ammer Rasmus enda, men har trappet ned litt pga jobben. Planen nå, er å amme på morgenen og ved 16-tida, lunsjen er da kuttet ut.
Problemet er, at jeg sliter med å få tid til å amme på morgenen, må vekke Rasmus for å rekke det noen dager.. og jeg jobber jo til 15.30 og 16.00 flere dager.

Jeg jobber i kommunen, så jeg har krav på inntil to timer ammefri hver dag, med lønn, evnt. 1 time kortere arbeidstid. Men jeg synes det er litt ubehagelig å spørre rett og slett.. Jeg vil jo ikke lage noe trøbbel med en nokså innviklet vaktliste(pga reduserte stillinger).

Hva mener dere?

Jeg har jo aldri ammet jeg da, men jeg mener at så lenge det er en rett du har, og det er det du vil, så stå på ditt!
(ser du noe nå, Lenemor?)

 
Takk, Nøste!
Jeg vet ikke hvorfor hovedinnlegget blir borte, men jeg får ikke sett det jeg heller..


Nå har jeg ihvertfall snakket med de på avdelingen min, så skal jeg ringe styrer straks.. :)
 
Back
Topp