Ammefri?

malone

Gift med forumet
Ang ammefri fra jobb. Jeg trodde man hadde krav på fri, men at det var opp til arb giver om det var med eller uten lønn, men som jeg forstår her så har vi jo krav på 2 timer ammefri med lønn. Stemmer det?  http://ammehjelpen.no/artikkel/54/Ammefri

Skal jo jobbe i sommer, tar gjerne med meg de timene fri jeg kan få så jeg slipper å pumpe så mange ganger på jobb og ikke trenger å være så mange timer borte fra snuppa.

Må sende en mail til sjefen ang dette, hun har det med å være litt vrang så jeg må ha dokumentasjon å komme med. Lurer da på¨hva som er best, 1 time før og 1 time på slutten av dagen. 

Hva gjør dere andre som jobber og fortsatt ammer? 

Hvis du jobber i staten så har du rett på to timer med lønn, ja. I det private kan de, som du sier, velge å lønne deg eller ikke.

Jeg kommer nok til å ta to timer på slutten av dagen, tror jeg. Pendler, og vil gjern ha med meg møtene på morgenen, så må da dra hjemmefra før han våkner om morgenen.

Er usikker på reglene, men vi får ihvertfall betalt (Staten). Jeg skal ta ut to timer før både tidlig og seinvakt siden Felix sover til 8 og for å kunne overlappe med mannen når jeg skal på sein (vi har ikke barnehageplass). På helgevaktene (12 timer) går jeg hjem to timer midt i vakten, men ser tidspunktet litt an avhengig av situasjonen på jobb! Planen er å amme frem til jul, pga mangel på barnehageplass! Må ha ammefri for å få kabalen til å gå opp! Jeg tenker forresten at om du har fri en time før og etter vakt, går du vel glipp av alt av møter, rapporter og overlapping!

Er usikker på reglene, men vi får ihvertfall betalt (Staten). Jeg skal ta ut to timer før både tidlig og seinvakt siden Felix sover til 8 og for å kunne overlappe med mannen når jeg skal på sein (vi har ikke barnehageplass). På helgevaktene (12 timer) går jeg hjem to timer midt i vakten, men ser tidspunktet litt an avhengig av situasjonen på jobb! Planen er å amme frem til jul, pga mangel på barnehageplass! Må ha ammefri for å få kabalen til å gå opp! Jeg tenker forresten at om du har fri en time før og etter vakt, går du vel glipp av alt av møter, rapporter og overlapping!

nesten så jeg selv kunne tenkt meg å jobbe litt,forlenge perm og få 2 timer fri per dag. er jo gull da=)

hadde tatt en time senere på jobb og en time tidligere hjem jeg da..

Så flott da. Blir en mail til sjefen, så får jeg se hvor populært det blir.

Blir nok 1 time før og 1 etter.

Ingi: Jeg jobbe i et akuttmottak, så vi har ikke rapport på samme måte som på post. Jeg sliter ofte med å pupme midt på dagen i løpet av vakten, jobber jo helger nå, må pumpe 2 ganger i løpet av vakten.  Men, jeg kan jo ikke akkurat be den hjertestansen vente fordi jeg må pumpe meg. Vi er i beredskap hele tiden, så har ikke faste pauser.

Hjelper jo masse hvis jeg tar 1 time før, da rekker jeg å amme og levere storebror. Så får jeg gå med litt spreng og gå 1 time før.

Back
Topp