ammefri

sorciere_

Forumet er livet
VIP
veit at ein har krav på ein time eller to halvtimer på jobb til å amme..... men dersom barnet ikkje har mulighet til å komme på arbeidsplassen kvar gong liksom, har mammaen mulighet til å få pumpefri då? Går det for det samme?

Jeg jobber i Oslo kommune, der får vi 2 timer ammefri pr vakt/dag
På min arbeidsplass har det vært vanlig at mor har oppsøkt barnet, ikke at barnet har kommet til mor på jobb.
Tidligere kollegaer som har fått barn, har stort sett valgt å komme 1 time senere på jobb, og så gå 1 time før vakten/arbeidsdagen har vært over. Dette har fungert fint for dem. Noen har også på kveldsvakt valgt å komme når vakten starter og gå 2 timer før slik at de rekker å amme før barnet skal sove. De har lagt opp når de har ammefri utfra ammerutine mor og barn har. :)

hm.... jo, men slik kan eg ikkej gjere det...
Eg er somregel aleine på jobb (bortsett frå sjef og kokk)... og sjef er ikkje så veldig glad i å lette på ræva si frå PCen.. så det vil vere vanskelig å gå frå arbeidsplassen eller komme seinare osv..
ungen vil få ferdig pumpa på flaske, men eg vil ha behov for å tømme meg iløpet av arbeidsdagen.... [8|][X(] og det er der pumpa kjem inn i bildet...

trodde det skulle gå for det samme. 

http://barnerettsbloggen.com/2010/02/21/rett-til-ammefri/
Der står det at pumping likestilles med amming [:)]

Vi har ei som pumper ved lunsjtider hver dag på jobb[:)] Så det går nok fint ja.

Ååååh, supert!:) Vi har lønna pauser på jobb, så vi kan risikere å bli avbrutt under etinga osv.... Så eg var litt redd for at sjefen skulle bli vrang, fordi eg trenger ammefri.... tar ikkje så lang tid å amme, så han kjem ikkej akkurat itl å slite seg ut :P

Back
Topp