Ammefri! Erfaringer?

For meg har det fungert veldig fint [:)]

Jeg jobber i en bolig med psykisk utviklingshemmede, jobber dag/ kveld og helger. Jeg har krav på 2 timer ammefri der jeg jobber, har begynt 1 time senere og gått hjem en time tidligere. Det har fungert veldig fint [:)]

Men er jo selvfølgelig noen av kollegaene som er missfornøyd med det da...... Det er litt skuffende, men men!

En venninne av meg brukte det i lunsjen. så hun hadde då to timer lunsj, og siden det ikke var så langt hjem funket det bra at hun kjørte hjem og ammet då.

Hadde ikke funka hos oss! Da hadde jeg fått sure kolegaer da!!!
Men nå jobber jeg med eldre damer da[:-] (og sånt'no fantes ikke i deres tid![:-])

Men jeg føler ikke at jeg har noe behov for det heller... Tulla spiser så fint annen mat, og så har jeg nok ikke såå mye melk lenger[8|]

Jeg har også 2 timer med ammefri.. De er betalte [:D]

Jeg blåser i om noen blir sure på min jobb, sikkert noen som synes det er urettferdig, men har man krav på det, så skal man jo få lov til å ta det. Sjefen min ville helst at jeg skulle ha det enten på morgenen eller ettermiddagen, så jeg går halv 2 fra jobb hver dag.

Passer meg veldig greit, for vi står jo opp i 5 - 6 tiden, får ammet 2 ganger da før jeg drar på jobb. Så får hun grøt etter noen få timer, også rekker jeg akkurat å komme meg hjem til hun er sulten igjen og får pupp.

Er sånn vi får det til da, siden hun ikke spiser noe særlig annen mat.

Jeg hadde to timer ammefri med minstejenta. Jeg utvidet lunsjen med en time + at jeg dro hjem en time før. Fungerte kjempefint og ingen sure miner på jobben min. De syntes det bare var koselig å få besøk av mannen min og frøkna av og til for enkelte dager kom de til jobben min istedenfor at jeg dro hjemom. 

Jeg har 1 time ammefri, men ubetalt. Går en timer tidligere fra jobb enn normalt. Men tror ikke jeg forsetter med det etter permisjonen min er ferdig. For da skal jeg jobbe så lite at jeg trenger de pengene...... 4 dager i uken i tre uker. og så 3 uker fri. Blir ikke mye lønn av det, men alt for å være hjemme lengst mulig med Lille Putten

Jeg har ammefri i matpausen nå og synes det fungerer greit, bortsett fra at det er litt tungvint for sambo å kjøre han til meg på jobb hver dag (han har pappaperm). Men når han er ferdig med permen må vi nok begynne med at jeg heller kommer senere eller går tidligere fra jobb!

Eg har to timar betalt ammefri, og vi knota litt med det til å begynne med.. hadde liksom ei ammepause midt på dagen, då mannen og klompen kom innom på jobben min. Men det vart tungvint i lengda, er eit stykke å reise frå der vi bur. No gjer eg det berre slik at eg ammar før eg går på jobb, og evt. etter eg har komt heim frå jobb. Kjem litt seinare på jobb om morgonane, og går litt tidligare heim. Funker veldig greit [:)]

Jeg hadde ammefri med eldstemann. 1 time per dag. Og jeg kommer til å ta ut ammefri når jeg begynner i jobb igjen, dersom jeg fortsatt ammer. Men jeg mener bestemt å huske at det er betalt fri? (Såg noen skrev de måtte ta ubetalt ammefri?)

Back
Topp