Ammeforvirret?

nove

Blir kjent med forumet
Trenger noen gode råd her nå... Virker ikke som om jr tar brystet ordentelig, han suger som bare det i begynnelsen til melken kommer og da virker det som om han mister brystvorten og ikke greier å få ordentelig tak på den igjen. Noe som igjen fører til at han da så klart blir sint på puppen eller at han gir opp før han har tømt brystet ordentelig...

Det skal sies at han var liten og svak da han ble født og hadde ikke kraft til å suge ordentelig da og fikk smokk for å opprettholde sugebehovet, det kan jo være denne som har ødelagt litt.

Dessuten så har han lagt på seg dårlig så vi har måttet gi litt flaske i tillegg for å få han opp i vekt ( han veier fortsatt alt for lite... )

Vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av dette uføret... Tenkte jeg kanskje skulle prøve skjold for å se om han kanskje lettere tar puppen da..

Noen gode råd eller innspill?

Ville prøvd skjold[:)]

Er det noen spesielle skjold jeg skal prøve eller er det bare å bruke hvilket som helst merke?

prøv brystskjold :).. då får han følelsen av at det er flaske, også er det mye lettere å suge ;)

ORIGINAL: nove

Er det noen spesielle skjold jeg skal prøve eller er det bare å bruke hvilket som helst merke?

jeg er fornøyd med avent sine [;)]

Prøv skjold som de andre sier [;)] Kanskje det er lettere for han da !

Her glipper også brystvorta noen ganger for Vilde. Hun er så ivrig til å begynne med og det
kommer jo mye melk med en gang, så brystvorta blir liksom glatt og sklir unna. Jeg bruker gassklut og tørker den litt og former brystvorta så den blir hard, da får hun bedre tak igjen [;)]
Håper det går bedre med brystskjold [;)] Det går seg nok til og plutselig tar han puppen igjen [:)]

Sjold hjelper på at han lettere tar bryste ja. Men vær OBS på at barnet får ut mindre melk ved bruk av skjold..
Jeg brukte skjold selv i 3 uker pga ekstremt såre brystvorter. Min lille la da ikke på seg som han skulle pga de da.. Men siden din ikke legger så bra på seg rekne eg med du veier regelmessig for å sjekke. Og dette annbefalles også i begynnelsen når man bruker skjold sa såfall min helsesøster da:)

Masse LYKKE TIL:) Men om han er sugeforvirret er vel det kanskje ikke så lurt å innføre enda en "sugemetode" om du vil han skal ta brystet uten? ikke vet jeg.. Men en ting kan jeg annbefale det er å ringe ammehjelpen.. Jeg har selv snakket med de, kjempe snille damer[:D]

Får oppfølging av helsesøster og veier regelmessig.

Det er rart... her sitter jeg og er fortvilet på formiddagen og nå på ettermiddagen så bestemte han seg for å ta puppen og ammet skikkelig!!!! Ble så kjempeglad, kanskje vi begynner å se lyset i enden av tunnelen? Gor gjerne tillegg, men vil gjerne at han tar puppen og tømmer denne ordentelig først :-)

Og alt dette etter at jeg tuktet mannen til å dra på apotaket og kjøpe skjold :-) ( Da har vi de iallefall i bakhånd skulle alt annet skjære seg.. )

10000 takk for gode innspill av alle dere flotte damer ( eller jenter er det kanskje?  [:D] )

ORIGINAL: nove

Får oppfølging av helsesøster og veier regelmessig.

Det er rart... her sitter jeg og er fortvilet på formiddagen og nå på ettermiddagen så bestemte han seg for å ta puppen og ammet skikkelig!!!! Ble så kjempeglad, kanskje vi begynner å se lyset i enden av tunnelen? Gor gjerne tillegg, men vil gjerne at han tar puppen og tømmer denne ordentelig først :-)

Og alt dette etter at jeg tuktet mannen til å dra på apotaket og kjøpe skjold :-) ( Da har vi de iallefall i bakhånd skulle alt annet skjære seg.. )

10000 takk for gode innspill av alle dere flotte damer ( eller jenter er det kanskje?  [:D] )

pleier være sånn [>:]

Jeg bruker skjold hele tiden og det funker supert for meg!! [:)][:)] Bruker avent sine [:)][:)]

Back
Topp