ammefordberedelser...

Riesling

Betatt av forumet
hehe, sikkert ett dumt spm, men ja, er det noe en kan gjøre i forkant av fødsel for å øke sjansen for at du skal få det til?

Eks, matvarer som fremmer melkeprodukjson, puppemassasje :P

Les deg opp på amming, så du vet hva du skal gjøre dersom ulike problemer oppstår. Greit å ha et utgangspunkt med at kroppen får i seg nok næringsrik mat, melken blir prioritert, men man må ha energi og overskudd - en sliten mamma kan fort miste melken.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde massevis av melk og fullammet i 6 mnd og delammet til hun var 17 mnd. Brukte ikke noe for melkeproduksjon, så mitt tips vil være å spise sunt og ta vitaminer. Jeg er litt skeptisk til te og andre ting som skal påvirke noe så naturlig som å amme. Men les deg gjerne frem på nettet. Mye lesestoff om amming. :) :)

Jeg skal på et "kurs" i regi av helsestasjonen. Kansje de har det hos dere også?

På 28 vekers kontrollen får du info og bok om amming :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hm... Det fikk ikke jeg :( sikkert fordi jeg tok kontrollen hos legen, blir litt mer samleband der, inn og ut i full fart..

Sent from my iPad using BV Forum

Hm... Det fikk ikke jeg :( sikkert fordi jeg tok kontrollen hos legen, blir litt mer samleband der, inn og ut i full fart..

Sent from my iPad using BV Forum

Eg var hjå JM, og etter erfaring er ikkje legane lika flinke på kva dei skal ta opp og ikkje.

Jeg har ikke fått det hverken nå eller sist hang. Fikk det av jm på hjemmebesøk men det er jo for sent. Gikk både til lege og jm

Så rart at det skal vera så stor forskjell på JM/lege på kontrollar. Skulle vel tru dei hadde ein "mal" og gå etter..?

For å ikke bli sår så kan man skrubbe brystvortene forsiktig med skrubbehansker hver gang man dusjer, så får de ikke sjokk når babyen henger i puppene når den kommer ut :) funka hos meg sist gang, og har planer om å gjøre det denne gangen også, fra uke 35/36.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

hei jeg tilhører absolutt ikke her. men må si det er ikke mye du kan gjøre verken for å "øke produksjon", eller gjøre "klar" nipler for amming. mye av det som blir sagt som at en bør gjøre før fødsel er nok bare myter som ikke stemmer.
når det er sagt så vil jeg anbefale deg les heller litt ammelitteratur som feks. gro nylander sine bøker, eller liknende.
slapp av nå videre, og ta kontakt med ammehjelpen om du har noe du lurer på... og det behøver ikke å være mer enn et bittelite spørsmål alltid spør før det blir noe problem.
mvh ammehjelper-kollega-av-eksperten-her-inne

Detta var boka eg fekk frå JM:

ImageUploadedByBV Forum1385644382.126189.jpg

• Liker
Reactions: BMC
Denne fikk jeg også i går :)

Har lest ein del og virkar veldig greit :) Ikkje så mykje nytt, men mykje bra forklaring på kvifor ting er som det er

Får spørre etter denne boken når jeg skal til jm neste gang :)

Termin med lilleprinsen 18/2/14

Detta var boka eg fekk frå JM:

Vis vedlegget 41587

Det var den jeg fikk av helsesøster på hjemmebesøk. Den er bra :) men skulle gjerne vært utlevert på svangerskapskontroll ja! Jeg har tatt vare på den da.

Back
Topp