Ammeerfaringer -flere barn

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Dere som har flere barn, fungerte amming likt med alle barna eller var det forskjellig?
Med første slet jeg veldig, hadde for mye melk, spreng hele tiden, babyen spiste dårlig, alt ble bare mas og vondt, endte med mme. Med nr to fullpumpet jeg i noen uker, orket ikke tanken på baby på puppen når det var så hinsides vondt. Så gikk vi over på mme. Nå kommer snart nummer tre og jeg har så lyst til å få til ammingen denne gangen, men er det realistisk? Jeg er en dreven mme-mamma og ser ingenting galt eller stress med det, så terskelen for å gi det er lav om det blir like mye smerter og styr som sist. Har brystimplantater, så senger med at det er en medvirkende årsak til at det er dårligere plass til melken og dermed blir mer spreng.

Hvordan har det gått med amming for dere?

Jeg tenker at ammehjelpen kan være en god ressurs her. Du får individuell oppfølging, og kanskje de kan se på mens du ammer og hjelpe deg. Kanskje kan det hjelpe, kanskje går det ikke. Uansett så er det kjempefint for babyen å få litt morsmelk, om du så bare pumper i noen uker.

Ja, det er forferdelig vondt å amme! Jeg har kommet frem til at det er verre å amme enn å føde :o
Jeg sitter her med knuter overalt, såre brystvorter og sterke smerter når babyen tar puppen. Slik har det vært med de alle sammen, denne gangen valgte jeg å ikke pumpe for var redd jeg ville få enda en økning av produksjon.
Puppene har blitt litt mindre sprengte nå i dag og jeg har bestemt å holde ut litt til. Terskelen for å gi mme er også for meg liten, etter tre barn har jeg innsett at det er ikke verdt å slite seg ut og lide seg gjennom amming når flaske er ett godt alternativ.
Så om jeg hadde vært deg så ville jeg gitt det en tid for å stabilisere seg for det vil det til slutt, men det er utrolig vondt:(

Ja, det er forferdelig vondt å amme! Jeg har kommet frem til at det er verre å amme enn å føde :o
Jeg sitter her med knuter overalt, såre brystvorter og sterke smerter når babyen tar puppen. Slik har det vært med de alle sammen, denne gangen valgte jeg å ikke pumpe for var redd jeg ville få enda en økning av produksjon.
Puppene har blitt litt mindre sprengte nå i dag og jeg har bestemt å holde ut litt til. Terskelen for å gi mme er også for meg liten, etter tre barn har jeg innsett at det er ikke verdt å slite seg ut og lide seg gjennom amming når flaske er ett godt alternativ.
Så om jeg hadde vært deg så ville jeg gitt det en tid for å stabilisere seg for det vil det til slutt, men det er utrolig vondt:(
Ja det har jeg aldri vært i tvil om, ammingen er 10 ganger vondere enn fødsel! Har flere venninner som aldri har hatt problemer eller vondt under amming så jeg lurer jo litt på om det plutselig ksn skje meg. Det hadde vært greit med et par dager spreng og så gå på skinner!

Ja det har jeg aldri vært i tvil om, ammingen er 10 ganger vondere enn fødsel! Har flere venninner som aldri har hatt problemer eller vondt under amming så jeg lurer jo litt på om det plutselig ksn skje meg. Det hadde vært greit med et par dager spreng og så gå på skinner!

Jeg tenker de må være heldige? Har noen slike venninner jeg også.
Men her har ammingen kostet blod, svette og tårer. Sprengen gir seg ikke før det har gått en uke hos meg, med de alle sammen, men smertene med utdrivingen er hinsides vonde enda:(
Men man har jo lov å håpe at denne gangen så går alt på skinner :D

1. Fullpumpet så lenge hun trengte mm pga melkeallergi, hun hadde ikke sjans til å amme
2. Pumpet jeg for at hun skulle greie å amme. Hun lærte å amme når hun var to måneder
3. Har ammet siden første time, nekter flaske og fast føde;)

Gått like fint med begge, heldigvis. Men han siste reagerer på hva jeg spiser, det slapp jeg med første

Med førstemann var det bare problemer og skriking og smerter og jeg blødde og vi 'kranglet' mye om amminga..

Med andremann gikk det som er drøm, han sugde seg fast fra dag èn og der hang han! Hehe

Ganske likt ja. Begge barna var stordrikkere, og jeg hadde mye melk. Eneste at med andremann var jeg veldig mye plaget med tette melkeganger og smerter. Fikk det et par ganger i mnd, og det var jo så smertefullt.

ammet alle 3,
nr1; gjorde vondt 1uke. fullamma til 3mndr, melka hadde ikke nok næring, men amma til 16mndr.
nr2; tulla en del i etparmndr, gjorde vondt litt over 1uke. fullamma 3mndr, pga lite vekt oppgang på baby. amma til ho var 21mndr.
nr3; gjorde vondt i 3uker, men ho fullamma jeg til ho var 5,5mndr. begynte så smått med smaksprøver. kommer nok til å amme ho en stund til også :)

Første hadde gulsot og infeksjon da han vart fødd, fekk pumpa mm og pittelitt mme i tillegg heilt fram til han var tre mnd, da fekk me endeleg til fullamming:)

Andre fullamma eg fra første dag, men me streva litt i byrjinga, og han reagerte på ALT eg åt:( Vart bedre etter tre mnd:)

Back
Topp