Ammebildetråd

Det er veldig koselig, men det eneste du gjør de første ukene. Så planlegg på forhånd med måltider, kanskje ha en del ferdigmat, lage matpakker på forhånd. Få en snill mann/mamma/ venninne til å komme med noe godt. Jeg ble hvertfall avhengig av å få litt oppvarting om jeg skulle få i meg mat første 3-4 ukene. Og vil ikke baby ligge i vogn eller seng; la den få sove på deg. Jeg prøve flere ganger å legge baby ned når hun sovner under amming. Det var sjeldent hun ble sovende lenge eller så våknet hun m en gang. Så endte opp med bæresjal og en god ammestol (gammel lenestol som kan gynge). Den stolen har jeg sovet en del med lillesnuppa i. God støtte av ammepute så hun ikke falt ned fra fanget.

Og ikke bli for lei deg om det ikke går, amming er ikke alt!
Med meg gikk det veldig greit å amme og samtidig få i meg mat, eneste som var er at når jeg hadde kokkelert middag til hele familien mens hun sov, så våkna hun med det samme jeg/vi satte oss ned for å spise, og da holdt jo hun selvfølgelig på å sulte ihjel ;) Kos deg og ikke stress med det, nyt kosen dere to har helt for dere selv, ingenting kan sammenlignes med de stundene der <3
 
Med meg gikk det veldig greit å amme og samtidig få i meg mat, eneste som var er at når jeg hadde kokkelert middag til hele familien mens hun sov, så våkna hun med det samme jeg/vi satte oss ned for å spise, og da holdt jo hun selvfølgelig på å sulte ihjel ;) Kos deg og ikke stress med det, nyt kosen dere to har helt for dere selv, ingenting kan sammenlignes med de stundene der <3
De første ukene ville ikke lille sove for seg selv, og jeg turte ikke bruke bæresjalet. Men da hun ble 3-4uker prøvde jeg litt og ble hekta. Og da ble hverdagen en annen. Jeg kunne bevege meg uten å vekke lille <3
 
4b04868bbd483317c14ee5e77d1f18d3

Her sklei pøbel ned på puppen selv❤
 
Kan jeg spørre hva den lite tuten er ? Og hvorfor bruker man sånn? På grunn av små brystvorter, eller såre? :)
Det er et brysrskjold. Kan brukes ved sårhet, ved innovervendte brystvorter eller om baby sliter med å få tak.

Det anbefales uten dersom man får til det :)
 
På øverste bildet er han nesten 2 mnd, og det nederste er bare noen dager gammelt og han er 4 mnd ❤ Vi koser oss noe helt vilt med ammingen begge to ❤
 

Vedlegg

  • 1476050795773.jpg
    1476050795773.jpg
    47 KB · Visninger: 147
  • 1476050806523.jpg
    1476050806523.jpg
    30,5 KB · Visninger: 155
IMG_2567.JPG Åh som jeg savner ammekos <3 måtte slutta da snuppa var 11mnder pga sykdom, og kunne ikke amme med de medisinene jeg måtte ta.
 
1afab01bc58b0dd6214eb92bb5b8c063.jpg

Elsker disse kosestundene... snupp er 1,5år [emoji7]
 
Back
Topp