Ammebh

ladand

Glad i forumet
Noen som har kjøpt? Tenkte jeg skulle få kjøpt meg noen.. Forslag til noen som er gode?

eg kjøpte i dag.chicco heter de.hu i butikken sa at de var veldig goe(dyre og)isje vett eg...någen som har hørt om de? Eg leste feil,hehe,eg trodde der sto ammeinnlegg,hehe.trøtt i trynet nå ja!

Kjøpte meg to stk. Triumph Mamabel; de er lekre! Var litt redd for at jeg måtte ikle meg bh uten spiler etter fødselen (dårlig utvalg i noen butikker), men disse er av akkurat samme modell som de "vanlige" Triumph-bh'ene jeg har, bortsett fra at de har klaffer som kan tas ned. De kostet 369,- stykket, hvis jeg ikke husker feil, og de finnes i et hav av størrelser (ikke bestandig like lett å finne bh'er når meieriene har est ut til 80F i løpet av svangerskapet [8|]). Gleder meg faktisk til å bruke dem, så fine er de! [:D]

Har kjøpt en Triumph (husker ikke merket) - blonder og spiler, og så kjøpte jeg en uten spiler på Lindex, tenkte det kunne være ubehagelig å sove med spile-bh, og til å begynne med må man vel i alle fall sove med amme-bh regner jeg med?

Spent på om størrelsen passer når jeg skal igang med amminga da.. puppene mine har ikke vokst så veldig under svangerskapet - bruker fremdeles de vanlige bh'ne mine, men de er litt trange.. på den annen side så bruker jeg jo størrelse 80DD fra før...

Jeg har kjøpt to amme bher, men er spent om de kommer til å passe når knøttet kommer. Den ene er en triumph mamabel med blonder og spiler (369,-) og den andre en helt ordinær ammebh som heter details nursingbra (169,-) og er uten spiler. Begge kjentes veldig gode ut. Det er en stund siden jeg kjøpte de og nå viser det seg at triumph bhen passer meg perfekt nå!!!! Den andre bh-en er enda bitte litt stor. Det er godt mulig at jeg må få mannen min til å kjøpe meg en ammebh til i større størrelse når melkeproduksjonen setter i gang på sykehuset.

Jeg har bestilt i Spar Kjøp, der var de så billige at jeg bare måtte...har ingen krav til utseende og så vil jeg helst ikke ha spiler, er ikke så gla i det, har så brede pupper at det fins ingen spile BH-er som passer, om jeg tar stor str så blir de brede nok men cupen blir for stor...
Bruker 80D, har gått opp to str, tenker som så at viss de jeg har bestilt ikke passer for jeg kjøpe på butikk...[:)](Spar Kjøp sine var 90 kr stk eller noe sånt)

ORIGINAL: lenemor

Har kjøpt en Triumph (husker ikke merket) - blonder og spiler, og så kjøpte jeg en uten spiler på Lindex, tenkte det kunne være ubehagelig å sove med spile-bh, og til å begynne med må man vel i alle fall sove med amme-bh regner jeg med?

Spent på om størrelsen passer når jeg skal igang med amminga da.. puppene mine har ikke vokst så veldig under svangerskapet - bruker fremdeles de vanlige bh'ne mine, men de er litt trange.. på den annen side så bruker jeg jo størrelse 80DD fra før...

Samme her! (Både Triumph og uten bøyler fra Lindex[:D]) Tenkte også at det er greit å ha en "natt-bh", den blir tvilsomt brukt på dagtid da, men greit å ha.

Men mine HAR vokst under svangerskapet, og jeg synes de var mer enn nok store fra før av[:'(] Blir spennende å se hva resultatet blir etter fødselen[8|] Får heller kjøpe flere når jeg vet hvilken størrelse som passer best.

Jeg har kjøpt to stykker på Lindex. Der har de noen fine med blonder og spiler. Og så har jeg kjøpt en helt streit en uten spiler på HM. Tenkte det var greit med litt av hvert. Har kjøpt dem store da, for alle sier at brystene er MYE større mens man er på sykehuset, og når man ammer i starten.

Lykke til med jakten![:D]

Jeg var innen om en undertøysbutikk på Aker brygg i sommer å så etter Ammebh.
Fikk streng beskjed av eieren av butikken at jeg ikke måtte bruke dette.
Jeg måtte kjøpe ordtlige BH som satt godt og var i riktig str.
Ellers så begynte brystenenne å henge etter vi var ferdig med å ammme og det vil vel ingen at skal skje [:)]
Så hennes råd var kjøp Bh i en undertøys butikk og få seg målt.
Kjøpte Bh når jeg var der, Ser veldig stor forskjell på den og de jeg har kjøpt på H&M.
Min kjære har også bemerket det også[:D]

Bare et lite tips til dere jenter

Jeg er ganske kritisk og krevende når jeg handler BH. Og ammen-BH har jeg kjøpt i Danmark. Butikken har internettside: www.lace.dk. Det koster lidt, men det er bra!
Har kjøpt BH i merket "Anita". Den fås i ganske stor størrelse. Og det er fint, for brystene har ikke blitt noe mindre![;)]

jeg har kjøpt en på Lindex til 169, helt grei, men langt fra sexy. Tenkte at jeg skulle gå i en skikkelig undertøysbutikk etter fødselen når jeg vet hvor store de er, synes det er litt drøyt å bruke 500 på en BH jeg ikke får brukt. Det er noen som bruker bikini topp rett etter fødeselen, er mer elastisk og ikke så tett.

ORIGINAL: Silje a

Jeg var innen om en undertøysbutikk på Aker brygg i sommer å så etter Ammebh.
Fikk streng beskjed av eieren av butikken at jeg ikke måtte bruke dette.
Jeg måtte kjøpe ordtlige BH som satt godt og var i riktig str.
Ellers så begynte brystenenne å henge etter vi var ferdig med å ammme og det vil vel ingen at skal skje [:)]
Så hennes råd var kjøp Bh i en undertøys butikk og få seg målt.
Kjøpte Bh når jeg var der, Ser veldig stor forskjell på den og de jeg har kjøpt på H&M.
Min kjære har også bemerket det også[:D]

Bare et lite tips til dere jenter

Jepp, enig; ingenting er som en ordentlig bh! De koster flesk, men når du først har truffet på den rette størrelsen, er det ikke tvil. Med billig-bh'er synes jeg ofte det er helt umulig å vite om jeg har valgt riktig størrelse eller ikke, selv om jeg prøver nøyaktig samme størrelse som jeg har fra før. Dessuten sitter de ofte ikke så godt og de må byttes ut mye oftere.

Takk for tips[:D]. Da får jeg ta meg turen ut å shoppe..

Jeg har kjøpt Anita-bh på Babyshop. Veldig gode i microfiber uten spiler. HAr hørt at en ammende/ høygravide ikke skal bruke spile-bh fordi spilene kan stenge melkegangene og føre til betennelse og spreng. Så jeg holder meg langt unna. Synes det er mest behaglig med microfiber. Ikke særlig sexy, men shit au!

ORIGINAL: AneL

Jeg har kjøpt Anita-bh på Babyshop. Veldig gode i microfiber uten spiler. HAr hørt at en ammende/ høygravide ikke skal bruke spile-bh fordi spilene kan stenge melkegangene og føre til betennelse og spreng. Så jeg holder meg langt unna. Synes det er mest behaglig med microfiber. Ikke særlig sexy, men shit au!

Det har jeg hørt også... men jeg aner ikke hvor det kommer fra, for man hadde vel ikke fått amme-bh'er med spiler om det var så fryktelig galt å bruke?? Dessuten, om man har riktig størrelse på bh'ene sine skal ikke spilene gå PÅ brystet men RUNDT, og der er vel ikke melkegangene? Tror dette er noe en eller annen har funnet på jeg...

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: AneL

Det har jeg hørt også... men jeg aner ikke hvor det kommer fra, for man hadde vel ikke fått amme-bh'er med spiler om det var så fryktelig galt å bruke?? Dessuten, om man har riktig størrelse på bh'ene sine skal ikke spilene gå PÅ brystet men RUNDT, og der er vel ikke melkegangene? Tror dette er noe en eller annen har funnet på jeg...

Helt enig med deg, Lenemor!
Er det ellers noen som har vært ute for at puppene ikke vokser i det hele tatt???? Mine står fremdeles stille [:'(][:@] Er det mulig at de fremdeles kan komme? Har ikke noe melk, har ikke vært ømme eller såre. Litt sår på brystvorta av og til. Og jeg som har gledet meg sååååååå masse til amming.....[&o] Noen med flere barn evnt. som har vært ute for dette?

jeg tror ikke at spillere er noe galt å bruke når man ammer.. men det er vel heller det at man ikke skal bruke for små bh-er eller push-up bh-er! sistnevnte tror jeg vi må klare oss uten damer[:)][8D] 

ORIGINAL: Nøste77
Er det ellers noen som har vært ute for at puppene ikke vokser i det hele tatt???? Mine står fremdeles stille [:'(][:@] Er det mulig at de fremdeles kan komme? Har ikke noe melk, har ikke vært ømme eller såre. Litt sår på brystvorta av og til. Og jeg som har gledet meg sååååååå masse til amming.....[&o] Noen med flere barn evnt. som har vært ute for dette?

Mine har nesten ikke vokst noe - jeg bruker fremdeles de bh'ene jeg brukte før jeg ble gravid (de har blitt littegranne trange, men ikke nevneverdig).. har fått melk, men bare så det kommer en dråpe om jeg klemmer på brystvorta, ikke noen lekkasjer på gang her. Tror, som alt annet i svangerskapet, at det er store variasjoner og at alt er normalt... Vet også at jeg har hatt venninner som ikke har fått større bryster og melk før barnet har kommet, så det skjer nok for oss også! Personlig håper jeg ikke puppa vokser noe særlig, for jeg er mer enn rikelig utstyrt allerede...

jeg kjpte amme-bh på kaph al sist å var storfornøyd! de er ikke så dyre (150 kr) å så ut som en vanlig bh med spile! gode å ha på!

Back
Topp