AmmeBH

Streken 2021

Elsker forumet
Marshmallows2021
Hvordan gjør dere fine damer det i forhold til kjøp av ammebh?

En bør jo vente nærmest mulig fødselen før man kjøper den første, men samtidig så må jeg få tilsendt i posten. Derfor føler jeg ikke at det kan vente i all evighet heller.

Jeg har ganske store bryster i utgangspunktet og de har jo vokst seg enda større nå i graviditeten, (i følge ammehjelpen sin kalkulator så er jeg nå 95 F) :hilarious:
Per nå går jeg i bh i str 80H og den er trang og ubehagelig så det stemmer sikkert - jeg har bare ikke orket å bruke enda flere penger på en gravid bh:rolleyes:

Så det jeg lurer på er vel egentlig mest NÅR bestiller man slikt og hvor mye bør man gå opp i str? Sånn med tanke på etter fødselen.

Huff, føler meg helt på jordet jeg. Var mye lettere med førstemann for da gjorde det ikke så mye med ett bomkjøp eller to. Nå er det litt drøyt å skulle bruke 600kr på noe som kanskje ikke passer :eek:
 
Kjøpte amme-bh da jeg måtte opp ila graviditeten. Men har små bryst så bruker bare sånne myke bher med generell størrelse (les: s/m/l) liksom. De er enda litt store i "cup-size" men også ganske fleksible i "cup" liksom. Men nå har ikke puppene vokst særlig mye enda... Spørs om jeg må sende samboer på bh-jakt i barseltiden om de jeg har absolutt ikke passer når melka kommer, frem til jeg gidder selv. I mitt tilfelle blir det nok først problematisk om jeg må ha "bedre" bh, og ikke slike "min første bh" - bher som jeg bruker :rolleyes:
 
Om du har store bryst anbefaler jeg Molke! Jeg ammer ikke og bruker de like vel fordi de er så gode på :oops: Er ikke spiler og hemper, bare tråkkes i og trekkes opp over magen eller over hodet som en sportsbh. De har egne størrelser laget for å passe mange og kunne ta hensyn til voksende bryst, så de er virkelig allsidige :)

Jeg har bestilt i sort nå, som er deres fasteste stoff og den som gir best hold og kløft. Målet er å bruke den i graviditeten siden min størrelse er umulig å få (gått fra 75KK til 85M og er bare i uke 11 :bag:). De har varianter med "slappere" stoff som er egnet til amming og de som mistenker brystene kommer til å vokse mer.

De er utsolgt for mye på hjemmesiden akkurat nå (covid har skylden, de er ett lite team som syr for hånd), men jeg har epost varsling på de modellene jeg vil ha så jeg kan kjøpe etter hvert som de får de inn på lager. De er populære, så forsvinner raskt!

De har også egen kalkulator på siden så man kan se hvilken størrelse man bør ha, samt en oversikt over hvilke cupstørrelser molkestørrelsen din dekker, så man kan til en viss grad forutse når man ev. må bytte. De som lager de har sykt god kundeservice og er man usikker hjeper de gjerne.

Kjøpes på molke.co.uk

(#notspons:playful:)
 
Jeg kjøpte på KappAhl! Hadde ett par og begynne med, men gikk til innkjøp av nye når melka var kommet for fult med førstemann! Jeg kjøper fysisk i butikk - for jeg takler ikke å handle undertøy på nett:rolleyes::wacky: tenkte å prøve de «gamle» først og evt. gå til innkjøp av nye når det trengs!
 
Jeg har store pupper og relativt smal omkrets i forhold, så jeg sliter vanligvis med å finne BH. De som passer i cup blir for slappe i omkrets. Kjøper vanlige BH på change, der har de noen modeller som passer. ..men amme-BH produserer de ikke i så store cup-str, utrolig teit!

Sist brukte jeg mest løse amme-BHer, tror jeg kjøpte de fleste på Boob??
Nå fant jeg tilsvarende store på Kappahl, så jeg kjøpte inn et par før jul. litt løse i strikken, men får evt sy de litt inn :bored: Kjøpte også ammesingleter, det går når jeg bare er hjemme, men må ha noe mer stabilitet når jeg skal noe annet enn å sitte i sofan.
Kjøpte de største amme-BHene jeg fant forøvrig, de er veldig tøyelige, så jeg håper de går i den første spreng-tida også. De jeg hadde sist er nok for små siden jeg starta med en del kg mer nå :shifty:

Kjedelig at det skal være så vanskelig å finne gode amme-BHer med store pupper :shifty::shifty:
 
Hvordan gjør dere fine damer det i forhold til kjøp av ammebh?

En bør jo vente nærmest mulig fødselen før man kjøper den første, men samtidig så må jeg få tilsendt i posten. Derfor føler jeg ikke at det kan vente i all evighet heller.

Jeg har ganske store bryster i utgangspunktet og de har jo vokst seg enda større nå i graviditeten, (i følge ammehjelpen sin kalkulator så er jeg nå 95 F) :hilarious:
Per nå går jeg i bh i str 80H og den er trang og ubehagelig så det stemmer sikkert - jeg har bare ikke orket å bruke enda flere penger på en gravid bh:rolleyes:

Så det jeg lurer på er vel egentlig mest NÅR bestiller man slikt og hvor mye bør man gå opp i str? Sånn med tanke på etter fødselen.

Huff, føler meg helt på jordet jeg. Var mye lettere med førstemann for da gjorde det ikke så mye med ett bomkjøp eller to. Nå er det litt drøyt å skulle bruke 600kr på noe som kanskje ikke passer :eek:
Jeg kjøpte ammebh ganske tidlig i graviditeten, da puppene vokste en del fra starten av. I tillegg er de mye mer behagelig enn vanlig bh. Jeg kjøper de på Kappahl, syns de er kjempegode. Puppene vil nok vokse enda mer etter fødsel når melkeproduksjonen setter ordentlig i gang, så kan sikkert være lurt å gå opp en str, kanskje to
 
Jeg har også kjøpt sånn 2 pk på kapphal og syns de virker veldig greie. Med de 2 første fikk jeg klaus av for stramme bh er når melka kom for fylt, så tror de blir supre for de er litt løse og strammer ikke. Strekkes godt i stoffet også så tilpasser seg etter str når brystene vokser litt. Greie i pris også i starten.
 
Sjekk ut Medela og Boob sine ammebher på Babybanden sine sider.

Jeg kjøpte 2 stk Medela uten spiler(impulskjøp på tilbud) og var egentlig litt skeptisk da jeg er storbrystet fra før av og har alltid slitt med å finne BH som støtter nok osv. Men helledussen så fornøyd jeg er med de. Riktignok ikke noe pushup og ser at tyngdekraften virker inn, men for å være helt ærlig er det nett det siste jeg tenker på når jeg kommer vaggende bortover gata... For min del kommer faktisk komfort foran det meste nett no. Jeg er relativt smal i forhold til hvor store deiene er, så ideelt sett skulle det ha vært mulig å stramme inn BHen mere. Men har lært at jeg får det ikke i pose og sekk når det kommer til BHer. Jeg kjøpte str XL for at cuppen skulle passe og likevel ha litt voksemuligheter. Strammet inn skulderstropper så mye som mulig uten at det ble ubehagelig.
 
Hvordan gjør dere fine damer det i forhold til kjøp av ammebh?

En bør jo vente nærmest mulig fødselen før man kjøper den første, men samtidig så må jeg få tilsendt i posten. Derfor føler jeg ikke at det kan vente i all evighet heller.

Jeg har ganske store bryster i utgangspunktet og de har jo vokst seg enda større nå i graviditeten, (i følge ammehjelpen sin kalkulator så er jeg nå 95 F) :hilarious:
Per nå går jeg i bh i str 80H og den er trang og ubehagelig så det stemmer sikkert - jeg har bare ikke orket å bruke enda flere penger på en gravid bh:rolleyes:

Så det jeg lurer på er vel egentlig mest NÅR bestiller man slikt og hvor mye bør man gå opp i str? Sånn med tanke på etter fødselen.

Huff, føler meg helt på jordet jeg. Var mye lettere med førstemann for da gjorde det ikke så mye med ett bomkjøp eller to. Nå er det litt drøyt å skulle bruke 600kr på noe som kanskje ikke passer :eek:

Jeg har kjøpt 2pk med ammebher på H&M i stoff som er en str større enn det jeg bruker til vanlig. Veldig romslige enda så får starte med de også får jeg bare kjøpe nye om det viser seg at den størrelsen skulle bli fullstendig kræsj:hilarious:
 
Kjøpt meg en nydelig bh fra Boob. Den er bred, komfortabel, solid og gir godt løft. Den har også mindre åpning for amming vs at hele puppen må ut. Smak og behag. Den passer nå, men har gode utvidelsesmuligheter og stretch, så jeg tror den holder fint. Fant ingen andre jeg likte.
3C52DA4C-6672-4366-A614-99B651E357C4.png
 
Kjøpt meg en nydelig bh fra Boob. Den er bred, komfortabel, solid og gir godt løft. Den har også mindre åpning for amming vs at hele puppen må ut. Smak og behag. Den passer nå, men har gode utvidelsesmuligheter og stretch, så jeg tror den holder fint. Fant ingen andre jeg likte.
Vis vedlegget 346464
Disse brukte jeg sist, var fornøyd med dem.
 
Kjøpt meg en nydelig bh fra Boob. Den er bred, komfortabel, solid og gir godt løft. Den har også mindre åpning for amming vs at hele puppen må ut. Smak og behag. Den passer nå, men har gode utvidelsesmuligheter og stretch, så jeg tror den holder fint. Fant ingen andre jeg likte.
Vis vedlegget 346464
Jeg hadde en treningsammebh sist fra boob. Og det er den beste BH-en jeg har hatt!!
 
Jeg fant faktisk ingen som var sånn ordentlig gode sist :p
Jeg klarer ikke sånne BH-er hvor puppene må ligge inntil hverandre hele dagen fordi det blir så svett og ubehagelig i lengden, går greit på natt men ikke hele tiden på dagtid. Og nesten alle ammebher er jo laget nettopp sånn..
Jeg kommer til å kjøpe 2 ammebher med spiler fra change til å ha på dagtid, men tør nesten ikke kjøpe før etter melka har kommet. Brystene ble mye større og samtidig blir ikke midjemålet rundt riktig nå som jeg er gravid.
I mellomtiden har jeg noen fra hm som jeg bruker nå i svangerskapet men da har jeg kjøpt aller største cup og de er akkurat passe nå, så med andre ord sannsynlig at de ikke passer når melka kommer.
I det hele tatt synes jeg mye både ammetøy og BH-er er laget for kvinner med vanlig til små bryster som deretter får litt større bryster i ammeperioden, mens lite er tilpasset de som hadde ganske mye fra før og deretter får enda større bryster enn det.. ammesinglettene fra Hm er feks bare å glemme. Største størrelse ble aaaalt for stramme rundt brystene sist samtidig som kroppen ble alt for stor og slaskete.
Har til vanlig 75H forresten.
 
Jeg fant faktisk ingen som var sånn ordentlig gode sist :p
Jeg klarer ikke sånne BH-er hvor puppene må ligge inntil hverandre hele dagen fordi det blir så svett og ubehagelig i lengden, går greit på natt men ikke hele tiden på dagtid. Og nesten alle ammebher er jo laget nettopp sånn..
Jeg kommer til å kjøpe 2 ammebher med spiler fra change til å ha på dagtid, men tør nesten ikke kjøpe før etter melka har kommet. Brystene ble mye større og samtidig blir ikke midjemålet rundt riktig nå som jeg er gravid.
I mellomtiden har jeg noen fra hm som jeg bruker nå i svangerskapet men da har jeg kjøpt aller største cup og de er akkurat passe nå, så med andre ord sannsynlig at de ikke passer når melka kommer.
I det hele tatt synes jeg mye både ammetøy og BH-er er laget for kvinner med vanlig til små bryster som deretter får litt større bryster i ammeperioden, mens lite er tilpasset de som hadde ganske mye fra før og deretter får enda større bryster enn det.. ammesinglettene fra Hm er feks bare å glemme. Største størrelse ble aaaalt for stramme rundt brystene sist samtidig som kroppen ble alt for stor og slaskete.
Har til vanlig 75H forresten.
Skjønner hva du mener. Jeg blir også fort klam når brystene ligger inntill hverandre. Jeg har kjøpt en sånn her, og syns den er kjempebra!! Absolutt vert pengene. Siden jeg ikke liker de for stramme rundt har jeg kjøpt en str større i omkrets enn normalt. Jeg har 80G nå så har endel bryst. Tenker de fra kapphal er supre til barsel og i starten når melkesprengen er verst og går nok over til denne etterhvert. Har 1 i beige og skal kjøpe en hvit også. Brukt den fra starten av svangerskapet.
https://www.timarco.com/no/mor/amme-bh/chantelle-merci-maternity-bra?colid=259
 
Skjønner hva du mener. Jeg blir også fort klam når brystene ligger inntill hverandre. Jeg har kjøpt en sånn her, og syns den er kjempebra!! Absolutt vert pengene. Siden jeg ikke liker de for stramme rundt har jeg kjøpt en str større i omkrets enn normalt. Jeg har 80G nå så har endel bryst. Tenker de fra kapphal er supre til barsel og i starten når melkesprengen er verst og går nok over til denne etterhvert. Har 1 i beige og skal kjøpe en hvit også. Brukt den fra starten av svangerskapet.
https://www.timarco.com/no/mor/amme-bh/chantelle-merci-maternity-bra?colid=259

Takk for tips, denne så også veldig god ut :)
Kommer til å måle om et par uker også sjanse på en bh med litt større cup enn jeg har nå, som bestilles før fødsel. Greit å ha hvertfall èn BH som ikke ødelegger ryggen. Og sjal sjekke ut KappAhl sine til de første ukene. Hvis de er litt større enn HM burde det jo funke :joyful: evt den fra Medela i XL som nevnes over her også.
 
Back
Topp