Ammebh

lykkeT

Forumet er livet
Julibarna2014
Febbisbebbis'18
Hei.

Jeg opplever det som vanskelig å finne gode bh-er uten spiler. Særlig siden man gjerne har behov for innlegg i tillegg. Da jeg ammet storesøster brukte jeg endel tid på å finne gode bh-er, men uten særlig hell. Tenkte at jeg godt kunne investere i en ordentlig en, og gikk derfor til flere undertøysbutikker. Ingen solgte ammebh uten spiler. De jeg fant uten spiler er stort sett veldig tynne og "slappe", og fungerer relativt dårlig på.

Jeg har hørt/lest/blitt fortalt at man øker sjansen for å få betennelse/miste melken o.l ved bruk av bh med spiler. Dette har jeg tatt på alvor, men synes jo det er vanskelig å finne gode alternativer. Mange bryr seg jo ikke om dette, og markedet har jo lite å tilby uten spiler, så jeg lurer på om det egentlig er mer "tull" enn realitet i disse anbefalingene om å bruke bh uten spiler. Har du noen innspill/tips? :)
 
Hei!

Det er desverre sånn at det kan være problematisk med spiler i ammebher pga at man får mer trykk på melkegangene og da øker faren for tilstoppede melkeganger. Men nå er det jo sånn at vi alle er forskjellige, noen får tilstoppede melkeganger lett og hos andre så er det ikke noe problem. Det kan og se ut til at det er lettere å få det den første tiden så at det er mindre fare for det senere i ammeforløpet. Dersom dette ikke har vært noe problem for deg tidligere så kan du forsøke og se, dersom du merker at du får vondt, kjenn godt rundt begge bryst etter amming og kjenn om det er noen områder som er ekstra ømme, så slutter du og venter en stund før du prøver igjen med spile-BHen.

Har du sett i Ammehjelpens nettbutikk? Vi har BHer for dem med store bryst så ta en titt der dersom du ikke allerede har gjort det. Jeg vet også at mange med store bryster syns at Bravado sine Seamless BHer er gode så de kan jeg anbefale å prøve.

Med vennlig hilsen

Ammehjelper Ingebjørg :)
 
Back
Topp