ammeBH-tips

krusedull

Forelsket i forumet
jeg og min søster som også straks skal ha har en genial ide. for vi vil ha ammebh som ikke er helt tynne,må være litt vatt i (spesielt for oss med små..) . Prøver å finne ammeBh,men er jo umuuulig,å så er di så dyre!åsså liker jeg ikke de tykke stroppene,har jo ikke så mye å henge opp jeg!

Så hvorfor ikke bare kjøpe BH der stroppene kan tas av!?! stroppeløs BH. så nå ser jeg litt lysere på å gå å handle inn.....

Ikke dumt[:)] 

Hørt mye skryt av bh`ene på lindex, at de er litt tykke/ vattert og sinnsykt behagelige[:)]
Fås i alle prisklasser, fra 129,- og oppover

Jeg har tenkt litt på det samme, da jeg har en god del bh'er med avtagbare stroppe. Men, de er ikke så lette å brette ned da, SÆRLIG ikke om de er litt vatterte, så de kan nok være problematiske ved amming ahr jeg funnet ut, irriterende for ungen me en stiv bh som presser seg opp i ansiktet på dem...

Men, hvorfor vil du absolutt ha en vattert/tykk bh? Du vet at som ammende går du antakelig med et par ammeinlegg i hver bh likevel? (Et litt tykt og varmende, gjerne i ull, ialle fall til vinteren. Og en del bruker vel tynne engangs inni disse...) Kan bli tykt nok?

Takk for tipset :) Lite utvalg blandt amme BHer så greit å ha alternativer :)

Men... Når man har melkefylte bryster så er det ikke helt godt med stroppløse BH'er. For det første så er det stor sjans for at den vil skli ned. Og for det andre så kan man trenge stroppene for å avlaste ryggen.. Ikke for å kubbe ideen, men det er min erfaring[8|][;)]

ORIGINAL: Ho Mor

Men... Når man har melkefylte bryster så er det ikke helt godt med stroppløse BH'er. For det første så er det stor sjans for at den vil skli ned. Og for det andre så kan man trenge stroppene for å avlaste ryggen.. Ikke for å kubbe ideen, men det er min erfaring[8|][;)]

Ja...viktig å høre på andres erfaringer [:D]
Men må bare si deg Ho Mor: utrolig nydelig bilde av deg og gutten din, har også lenge sett på profilbildet ditt, det er bare så nydelig og flott - blir så glad av å se på det! [:)]

Altså, jeg tror ikke de mente å gå med dem stroppeløse, men å kunne løsne stroppen ved amming.

Men som sagt, jeg sitter med en slik nå, vattert og med avtagbare stropper. Å løsne stroppen er lett. Å få bh'en ekk slik at amming ville være greit gjennomørbart er derimot ganske umulig, nettopp pga vatteringen i bh'en, så jeg ville ikke brukt denne ved amming i alle fall. Og med ammeinnlegg inni tror jeg det blir tykt nok med tynne, myke, brettbare bh'er, med melkesprengte pupper på toppen av det hele...

litt treig å svare her jeg...hehe. Ser jo den at den kan vært litt vond å brette ned... tenkte ikke så langt. Men at det skal gjøre vondt for min rygg med tynne stropper,tror jeg ikke da jeg har et lite "frontparti",hehe. Kan ikke tro de skal bli som ballonger. og når di er vatterte,så trenger man jo ikke ullinnlegg,kan umulig tro at det blir trekk da.

Men jeg skal sjekke ut vanlige ammebh-er først tror jeg før jeg går til innkjøp av stroppeløse.....

Det er så greit å få mange sider av en sak! så kanskje jeg har funnet ut at jeg ikke var så smart alikevel[:)][:)][:)]hehe!

ORIGINAL: krusedull

litt treig å svare her jeg...hehe. Ser jo den at den kan vært litt vond å brette ned... tenkte ikke så langt. Men at det skal gjøre vondt for min rygg med tynne stropper,tror jeg ikke da jeg har et lite "frontparti",hehe. Kan ikke tro de skal bli som ballonger. og når di er vatterte,så trenger man jo ikke ullinnlegg,kan umulig tro at det blir trekk da.

Men jeg skal sjekke ut vanlige ammebh-er først tror jeg før jeg går til innkjøp av stroppeløse.....

Det er så greit å få mange sider av en sak! så kanskje jeg har funnet ut at jeg ikke var så smart alikevel[:)][:)][:)]hehe!

Et lite tips bare: En av grunnene til at det er greit med ammeinnlegg er at man gjerne lekker llitt melk rett som det er under den værste ammeperioden. Så dersom du bruker en vanlig BH, så finner du nok snart ut at du enten må ha mange av dem (bla annet ekstra BH i veska), eller at du rett og slett MÅ ha ammeimmlegg..[&:]
Jeg er heller ikke spesielt stor i frontpartiet, men mine ble 2 str større da jeg hadde melk, så du skal se det går greit å bruke de tynne ammeBHene for deg også![;)]

ORIGINAL: lievebaby

ORIGINAL: Ho Mor

Ja...viktig å høre på andres erfaringer [:D]
Men må bare si deg Ho Mor: utrolig nydelig bilde av deg og gutten din, har også lenge sett på profilbildet ditt, det er bare så nydelig og flott - blir så glad av å se på det! [:)]

Oi.. Tusentakk[:)] Er en veeeldig smilende og blid gutt vi har. Han smiler 24/7[:D]

ORIGINAL: krusedull

Som happymom har svart, ammeinnleggene, enten de er i ull eller noe annet (jeg har kjøpt noen som er en kombinasjon av bambus og bomull, men ser ikke bort fra at det blir noen i ull også) er ikke bare å unngå trekk, men det faktum at du LEKKER. Så med mindre du skal kjøpe innmari mange av de bh'ene, så trenger du ammeinnlegg.

*sniker her også*

AmmeBH fra Lindex har vært gull her i huset i hvert fall. [;)] De er polstret, og har ikke spesielt brede stropper.
SpileBH skal man helst unngå, siden de KAN være med på å gi tilstoppede melkeganger og dermed lettere brystbetennelse. Vet folk som har brukt spiler uten problemer, men noen mer plaget med brystbetennelser enn andre, og etter ryktene er det ABSOLUTT noe å unngå. [:'(]

Ullinnlegg er gull verdt av følgende grunner:
* Såre brystknopper med skorper setter seg fast i BH og engangsinnlegg, MYE mindre problem med ullinnlegg.
* "Trekk" er et overraskende stort problem - har tråkket rundt på solvarm august-septembergate og kjent det ISE i melkefylte bryster, du blir FORT kald!
* Veldig mange som ammer lekker som siler de første månedene, og trenger minst ett tykt innlegg i BHen, ofte med et engangsinnlegg utenpå for å samle opp melk og unngå flekker på klærne.
* Ull er det eneste som holder brystet varmt selv når det er fullt av melk og søkkvått. [;)]

Og når det gjelder bruk av vanlige BHer så er det ikke alle som "velter" ut av Bhen nok til å få puppen skikkelig fri - jeg gikk fra liten A-cup til B/C-cup i løpet av svangerskap og amming, og måtte absolutt ha noe som kunne kneppes opp og brettes vekk. [;)]

Kan ellers anbefale amme-singlet fra H&M, som har innebygd BH-del og samme klips-løs-og-brett-ned prinsipp som amme-BH har. Deilige, og kan brukes under alle de vanlige toppene dine sånn at du slipper å blotte hele magen/brystet for å få frem amme-BH under vanlig tøy. [:D]
Da slipper du å investere i masse amme-topper som uansett har alt for liten åpning for puppen og generelt ikke er så behagelige/praktiske alltid. [>:]

Back
Topp