Amme-te

Tja, tror man kommer langt med å tro det. Funker litt i forhold til at lillemor får mindre luft i magen. men syns ikke den funket på mengden.

Jeg brukte amme te og jeg fikk mer melk etter å ha brukt den en uke

Jeg tror jeg hadde ventet litt med å gi noe annet enn morsmelk når hun er så liten.. Her hjalp bare ammete når babyen fikk det, og ikke når jeg drakk. Tror ikke noe på at man får mer melk av den..

Jeg likte karve-te bedre. Det smakte bedre synes jeg, og ga mer melk. :)

Man koker bare 2ts karvefrø med 2dl vann i 5 min og drikker avkoket. Man kan fint spise frøene også, det gir produksjonen en ekstra boost!

Men det kan ta så mye som en uke før melka kommer skikkelig i gang ;)

Er helt normalt at nyfødte ikke er helt fornøyd. Det kan være at hun ikke har fått bæsja den første bæsjen, at hun er litt kvalm eller bare vil bli kosa med. ;)

Du kan prøve å pumpe etter amming og gi på kopp, IKKE flaske dersom du ønsker å amme. Pumpingen gir hvertfall produksjonen en ekstra boost, mer enn te!

Jeg har prøvd, men syns ikke den ga noe virkning. På den jeg har står det at man skal drikke 3-4 kopper om dagen, og ærlig talt; SÅ god er den ikke :P Ikke noe nytelsesmiddel. Tror det finnes flere bedre løsninger på problemene. Men hvis barnet ditt bare er en dag gammel ville jeg ikke stresset med det, produksjonen kommer i gang etter noen dager ;)

Okei. Fødte i går, og lillemor blir aldri helt fornøyd:-/
Har kanskje ikke fått melk enda da?
Mine lå mye til brystet første par dagene så produksjonen startet :-)
Har prøvd fenikkel-te senere og følte det funka hvertfall :-P

Jeg likte karve-te bedre. Det smakte bedre synes jeg, og ga mer melk. :)

Man koker bare 2ts karvefrø med 2dl vann i 5 min og drikker avkoket. Man kan fint spise frøene også, det gir produksjonen en ekstra boost!

Men det kan ta så mye som en uke før melka kommer skikkelig i gang ;)

Er helt normalt at nyfødte ikke er helt fornøyd. Det kan være at hun ikke har fått bæsja den første bæsjen, at hun er litt kvalm eller bare vil bli kosa med. ;)

Du kan prøve å pumpe etter amming og gi på kopp, IKKE flaske dersom du ønsker å amme. Pumpingen gir hvertfall produksjonen en ekstra boost, mer enn te!
Det skal jeg prøve;)

Det skader nok ikke at du drikker det, det er bare urter. Noen sier de merker økt produksjon, andre merker ingen ting. Jeg har hatt for lite melk hele veien, og tok ikke sjansen på å ikke drikke den. ;)

Eg begynte å drikke amme-te pga. luft hos baby. Tror den har økt produksjonen min også, men det er litt vanskelig å vite :p Drikker 2 kopper om dagen, og har gjort det i 6mnd nå. Kjøper Helios og Kloster sin på helsekost :)

Back
Topp