Amme spray?

castora

Forelsket i forumet
Noen som har prøvd denne amme sprayen som kan si litt om hvordan "opplegget" er?
Skal man amme og pumpe døgnet rundt i tillegg til denne sprayen også?

Har for lite melk å er litt sliten av dette..

det finnes en nesespray som øker utdrivingen eller setter igangutdrivingen, må ha resept

Det enenste denne sprayen (Syntocinon) gjør er å sette i gang utdrivningsrefleksen. Sprayes i hvert nesebor før amming/pumping. Den øker ikke melkemengden.

Den er reseptbelagt.

Ja, hvis du har problemer med å få igang utdrivningen av melka kan denne sprayen være et godt hjelpemiddel. Mange opplever det problemet når de pumper seg. Jeg hadde treg utdrivningsrefleks hvis jeg f.eks ble stresset,og da var den sprayen god å ha[:)]

Jeg fikk beskjed fra legen min om at den også øker mengden melk. Den sprayes i ene nesteboret noen minutter før amming. Det er likevel absolutt viktig å ikke stresse, for lite påvirker melken så mye som stress, så pust rolig og bruk tiden det tar å amme, og senk skuldrene så amminga blir kos.

Jeg ammet og pumpet og ammet igjen for å øke mengden, mens da det ikke hjalp, måtte jeg gi gutten min litt MME, og sluttet å pumpe, og da fikk jeg faktisk mer melk i puppen også og gutten la på seg.

Sprayen øke IKKE melkemengden.. det e bare tull!men kainn jo virk sånn sia melka kjæm fortaar!

Back
Topp