Jeg fikk en liten prinsesse den 14 april som jeg prøver å amme. Jeg har tidligere hatt brystløft og har silikon innlegg, og vet at noen kan ha ekstra problemer pga dette. På sykehuset sa de at den lille svelget en del luft i forbindelse med amminga. Er dette noensom kan rette seg når melken kommer for fullt? Hun har tydelig litt vondt i magen, og siste døgnet har vi hatt laaange amme perioder. Jeg passer på å vekke henne hver 3 time hvis hun sover, men vi pupper oftere enn det. Men ved det ene brystet virker hun litt frustrert, hun suger seg fast,nog slipper taket samtidig som hun gisper etter puppen. Hun har også en tendens til å suge bra en liten stund, så koser hun seg mer virker det som. Og jeg tar pauser for å rape, for å holde henne våken, men siden i går natt har hun ikke blitt fornøyd. Vi kan holde på i to og tre timer med av og på amming. Hun sovner til slutt ved brystet, og når jeg legger henne tilbake i sengen så gisper hun bare etter mer pupp, og begynner å grine. I dag tidlig hadde vi en normal ammestund på ca 30 min pr side, og hun sovnet greit etterpå. Fra klokken 13 til 16 har hun gispet etter pupp og har villet ammet. Jeg har ikke blitt sår på brystknoppene enda, så det må da være noe riktig her. Men jeg lurer på om all denne amminga og smattinga hennes gir henne mye luft i magen, også lurer jeg jo selvfølgelig på om hun får i seg nok melk. Og er det normalt at de har litt vondt i magen i det systemet begynner å virke ordentlig? Vi har i dag startet med skikkelige sennepsgule bleier, og hun har hatt litt bæsj hver gang vi har skiftet, så noe melk får ho i seg. Men jeg føler at hun ikke får til å puppe ordentlig, og ikke har jeg melkespreng enda heller. Hun er fem dager i dag. Jeg har jo ikke lyst til at hun skal få vondt i magen, og er engstelig for om hun får i seg nok ettersom jeg har operert brystene... Det er slitsomt når det blir to og tre timers amme perioder, og skulle så gjerne hatt noen tips. For at hun skal få det best mulig.
Sent from my iPad using BV Forum
Sent from my iPad using BV Forum