Amme/puppe ting

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Hva kjøper dere her?? Jeg er førstegangs og egentlig helt grønn på dette..

Hva er f.eks kompress?
Og melkeoppfanger? Er det en kopp du bruker som samler opp melken hvis du lekker veldig mye?

Kjøper dere fryseposer til morsmelk?

Jeg har kjøpt brystvorte krem/ammesalve, ammeskjold og brystpumpe. Har kun noen få flasker, men tenker jeg handler inn mer om det skulle være nødvendig..

(Komplettapotek.no har opptil 50% på mamma/barn ting)
 
Det jeg hadde bruk for sist var;
- ammeinnlegg, engangs
- ammeinnlegg i ull
- brystpumpe
- avent sine begere til oppbevaring av mm
- noen flasker
- en haug med gulpekluter
- krem til brystvortene når de ble såre


Denne gangen fullpumper jeg og har brustpumpe, en haug med flaske og oppbevaringsbegeret og purelan til brystvortene.
Og en haug med gulpekluter :p
 
Jeg har kun ammeinnlegg og et par flasker fra gratispakkene. Brukte aldri flasker til frøkna før hun var 10 mnd.

Kjøpte en manuell brystpumpe sist gang, som jeg brukte litt etterhvert, men svært sjelden. Har også en uåpnet purelan fra sist gang.

Skal visst få låne noen ammeinnlegg i ull av ei kusine da :) også har jeg sagt til samboer at jeg ønsker meg ammesinglet i ull og ammegenser, til bursdagen min neste uke ;) får jeg ikke det så kommer jeg til å kjøpe selv:p
 
Jeg er også førstegangs å har ikke hørt om kompress eller melkeoppfanger :p
Selv har jeg kjøpt inn ammeinnlegg i ull og engangs, brystsalve, 1amme BH og ammepute.

Skal ha pumpe etterhvert, men ønsker å se om jeg får ammet først. Det koster jo litt så vil ikke kaste bort penger om det ender i at jeg ikke får ammet. Flasker kjøper jeg etter behov :happy:
 
Melkeoppfanger er vel en slik kopp ja. Jeg fikk tips sist gang om at man kunne bruke disse for å samle opp melk, for så å gi til baby senere. Ble aldri til at jeg kjøpte det da
 
Basert på erfaring fra barseltiden med eldste har jeg hamstret MASSE engangs-ammeinnlegg. Herregud som jeg lakk. Har også noen til å ha utenpå der igjen i ull. Og så har jeg kjøpt inn Brulidine, for meg funket det mye bedre enn andre salver. Og så har jeg kjøpt ammesingletter fremfor BHer. Alt annet man kan komme til å trenge vil jeg heller kjøpe når jeg vet at jeg trenger det :)
 
Hva kjøper dere her?? Jeg er førstegangs og egentlig helt grønn på dette..

Hva er f.eks kompress?
Og melkeoppfanger? Er det en kopp du bruker som samler opp melken hvis du lekker veldig mye?

Kjøper dere fryseposer til morsmelk?

Jeg har kjøpt brystvorte krem/ammesalve, ammeskjold og brystpumpe. Har kun noen få flasker, men tenker jeg handler inn mer om det skulle være nødvendig..

(Komplettapotek.no har opptil 50% på mamma/barn ting)
Jeg har kjøpt ammeinnlegg i ull og engangsammeinnlegg, en ammegenser i ull og purelan. Har også fått nesten nye flasker av en venninne hvis vi skulle trenge det. Skal kjøpe én ammebh i forkant av fødsel. Evt andre ting man trenger tar jeg etterhvert :)
 
jeg hadde ikke klart meg med 1 amme bh sist, måtte henge gulpeklut på bhen da det rant så mye ned på bhen at den ble helt våt til tider. så noenskift ville jeg hatt,

ser ingen har tatt ammeskjold, for meg ble det regningen noen dager, hadde åpne sår i 4 mnd, og enklte dager måtte jeg bare ta skjold på ellers hadde jeg sitti å grini av smerte, samt sårene ikke hadde fått grodd nok mellom hver amming.
 
jeg hadde ikke klart meg med 1 amme bh sist, måtte henge gulpeklut på bhen da det rant så mye ned på bhen at den ble helt våt til tider. så noenskift ville jeg hatt,

ser ingen har tatt ammeskjold, for meg ble det regningen noen dager, hadde åpne sår i 4 mnd, og enklte dager måtte jeg bare ta skjold på ellers hadde jeg sitti å grini av smerte, samt sårene ikke hadde fått grodd nok mellom hver amming.
Her tenker jeg det er unødvendig å kjøpe alt slikt før man ser behovet. Frøkna mi gulpet så og si ikke (kan telle på en hånd tror jeg), så gulpekluter o.l hadde vært bortkastet penger for min del. Det samme gjelder såre brystvorter. Null tegn til sårhet, så purelan ligget fortsatt uåpnet i skuffen :p
 
Jeg har 2 amme bh, kjøper mer når jeg ser hvilken størrelse jeg trenger. Samme med ammesinglet.
Har engangs ammeninnlegg fra gratis pakkene, og 3 pakker med ull ammeinnlegge.

Da ser jeg hvordan der går med amming før jeg eventuelt kjøper melkeoppsamler og frysekopper :p
 
Her har jeg nok kjøpt litt mye men falt for en søt ammepute, bor i ammetskjortene mine allerede (hm) de er de eneste toppene jeg har som ikke det blir glipe mellom buksa og toppen. Kjøpt 2 bh'er begge i litt større størrelse enn jeg bruker per idag sånn at jeg vet hva jeg skal bestille mer av etter fødsel. Har kjøpt en ammesalve og brystskjold.
 
Har bare kjøpt inn amme bh 2 stk, salve til brystvortene og amme innlegg, tenker å kjøpe resten etter behov.
 
Sniker fra august som har et par måneders ammeerfaring... :)

Bedre enn alle kremer tilsammen er Multimam! :D Sånne små lapper med gelé man kan ha på maks en time. Hadde jeg visst om de hadde jeg hatt de med på barsel. Veldig glad for jeg tok med ammepute til barsel, for sykehuset hadde ikke noen til utlån og greit å ha sin egen pute uansett :D

Og de store ullinnleggene fra Apotek 1 er gull verdt når man skal ut å spasere tur i vinterkulda.
 
Fra tidligere har jeg:

Medela Swing ammepumpe.
Ammeskjold (egentlig ikke å anbefale skjold for det hemmer melkeproduksjon).
Purelan
Ammeinlegg i ull 3 par
3 par amme-bh. Foretrekker Bravado Seamless.

That's it tror jeg.
 
Back
Topp