Amme- og samsovingsmadrass - erfaringer?

Nei, har ingen erfaring med den, men kan heller ikke se at jeg trenger den. I og med at den kun er 67 cm lang, så er det uansett en veldig kort periode du kan bruke den. Prisen var høy synes jeg, og jeg gidder ikke kjøpe noe så dyrt som jeg kan bruke i så kort periode.

Hmm... Ser ikke ut som noe jeg kommer til å kjøpe heller gitt.

Jeg har kjøpt en annen type amme madrass som også kan brettes ut til et leketeppe når gutten min blir for lang for den. Jeg kjøpte den på lekmer.no :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Da ville jeg heller ha sydd et babynest, fått noen til å sy eller kjøpt av noen på finn som syr. Billigere (jeg brukte ca 150-200kr i materialer på mitt) og finere, kan brukes i vugge/vogn også slik at det er lett å flytte barnet når det sover og det alltid har sin trygge, tette plass med egen lukt til,å sove i.

Nå skal det sies at jeg aldri savnet noe slikt til de to eldste. Allikevel er det en ting jeg aldri ville vært uten denne gang-og anbefaler alle et babynest! Vi samsover med suppa i nestet, og synes det er fantastisk!

Jeg har denne, og er fornøyd. Senga til lillegull er ved siden av vår, uten grend i mellom, så jeg bare drar han over ved hjelp av madrassen når jeg er ferdig ammet. Den er litt glatt på undersiden, så den glir lett bortover. Babyer liker å ha det lunt, jeg ser han sover bedre i den enn i sengen sin, som er litt for stor. At madrassen er kort, er litt dumt, men det går an å felle ned sidene. Jeg har han ikke oppi madrassen hvis vi samsover, den tar for mye plass i sengen. Da må jeg brette ned kantene og ligge oppå de. For meg har madrassen den funksjonen at lille ligger omsluttet, og at jeg kan lett flytte han. Jeg kan også ta ta under madrassen og løfte gullet over i senga si når jeg har ammet, det vekker han mindre enn om jeg tar han i armene mine. Madrassen var dyr, det er jeg enig i.

Jeg ELSKER vår sånn. Minimannen er 3 mndr og 64 cm og kan nok bruke den en god stund til :) Han sover veldig godt der

Sendt fra mobilen min ♥

Eg syns den var veldig grei å ha, spesielt dei tre-fire første mnd. Da kan ein samsove, uten å vera redd for å rulle oppå babyen, og baby ligger trygt med eigen dyne:)
Du kan få kjøpe min for halv pris, kun brukt i maks 4 mnd. Send pm:)

Vi brukte voksiposen i senga en del den første vinteren, for å lettere kunne flytte barnet over i egen seng. Da var jeg også sikker på at hun var varm, syns den der lille babydyna var litt rar. :p

Back
Topp