Amme offentlig

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Ja, dere som ammer, er dere komfortable med å amme overalt? Jeg kjenner litt på at det ikke er helt "ok" å amme hvor som helst.. Skal til legen etterpå, og gruer meg hvis snuppa vil ha mat, i venterommet... Blæ

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg prøver å planlegge måltidene til vesla her, slik at jeg helst slipper å amme offentlig. Gått greit hittil :) så her ammes det før vi går ut av døra

Jeg også planlegger litt måltidene om jeg skal ut og reise osv..gir alltid mat før vi reiser og da tar det ca.2-3 timer til neste måltid..Enten ammer jeg i bilen eller finner meg en plass som ikke skjemmer andre..

Men amma faktisk på burger king her for noen uker siden, storebror ville abselutt leke etter vi hadde spist..Men da dekke jeg meg godt til og satte vognen foran oss og la klut over skulderen sånn att ingen så noe pupp hvertfall.. Følte det var noen som kjikka litt,men mamma sa jeg bare skulle drite i det:rolleyes:hehe
Men prøver og sitte for meg selv når lille skal ha mat:)
Men jeg tenker att det er helt normalt,men en trenger ikke og luft tørke puppene etter på:)hehe
Barna våre må få mat:)

Jeg pleier også alltid å amme før jeg drar noe sted. Men ender alltid opp med å måtte gi snuppa litt mat.
Var nettop hos legen, og måtte amme på venterommet.

Prøver å være så diskre som mulig, og skjermer meg så mye jeg klarer. Så sitter ikke å flasher puppen, så da syntes jeg det går greit å amme. Men det er ikke overalt jeg sitter meg ned...

Prøver å unngå det, føler folk glor uansett hvor mye jeg skjermer meg, men det har gått bra allikevel :) går an når jeg er med noen så jeg kan snakke samtidig for da fokuserer jeg ikke på stirrende mennesker :p også tenker jeg at baby må jo få mat så sku folk komme til å si noe får de høre det :p

Ammer alltid før jeg går ut, men har null problemer med å amme offentlig. Mat må han jo ha. Og så er det ikke slik at jeg flekker fram puppen heller. Måten jeg gjør det på er det ingen som ser noen pupp. Kjenner jeg blir irritert om folk bryr seg (i negativ forstand) om jeg ammer på kafé eller lignende. Ammesjal og sånt blir bare for dumt for min del. Har de noe i mot at jeg ammer får de dra det hersens blikket sitt en annen veg...:D

husker jeg var litt skeptisk de første 2-3mnd med min eldste. men etter det har jeg bare amma hvor som helst når som helst ;) baby må ha mat sånn er det bare ;) prøver selvfølgelig å ha faste rutiner, men ikke alltid man kan være hjemme akkurat i matinga :)

Prøver å få til måltidene før vi skal noe. Har ammet 2 ganger offentlig, da på et ammerom og på helsestasjonen, så det var ikke de værste plassene å amme på :-) Men hadde ikke funnet meg en benk midt på kjøpesenteret å knappet opp ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg ser mange skriver at de gir mat før dere går ut døra.. Det gjør jeg også, men snuppa skal ha mat veldig ofte, så selv om jeg planlegger, er det veldig ofte hun vil ha mat igjen! Særlig om hun sovner i bilen og våkner mens vi er ute... Ammesjal osv føler jeg blir enda mere kronglete... Jeg pleier bare bruke helse teppe å dekke meg med... Sånn sett var det enklere med første mann, som fikk flaske:-p Jeg kan jo ikke akkuratt ikke gi henne mat, så da får folk bare stirre...:-p

Jeg sliter mye med hyppig amming (økedager). Selv om jeg mater rett før vi går ut døra vil han gjerne ha mat i løpet av bilturen og dit vi kommer. Jeg gruer meg litt hver gang jeg hører mat-smatting nedi vogna :p Jeg er egentlig megasjenert men vil han ha mat så må han jo få. Har hittil ammet x-antall i bil på diverse parkeringsplasser, på fullstappet venterom til legevakten, benken på kjøpesenteret og kafeer. Det som har reddet meg er boob-ammetopper og en gulpeklut over skulderen. Hvis du klarer å se brystet mitt da så har du "jaktet" på den :p

Ammer hvor som helst. Jeg er diskré, og ingen ser selve puppen når han får mat :-)

Jeg ammer overalt og alle jeg snakker med syns det er helt greit, de syns det er det mest naturlige som fins. Og det er jo sant. Når han trenger mat så må han jo få :-)
Men det var litt rart at puppene mine plutselig ble "allemannseie"

Jeg var så innmari skråsikker på at her skulle det ammes i offentlighet, uten blygsel! Men.... forløpig er det litt kleint, ja. "Problemet" er at jeg til nå har gått med topper som kan dras til side, men det betyr også at før jeg får ham på puppen, så kan alle se ALT. Og jeg bevandrer en del steder der det ikke helt egner seg. Så jeg har innsett at det er minst like greit å bruke vanlige gensere som jeg drar opp, for da kan jeg dekke litt til før vi kommer i gang.

Så med glede at en mor dro frem "matboksen" på legekontorets venteværelse i dag, synes det bør være greit på sånne steder.

Ammer hvor og når jeg må. Ammer alltid før vi drar hjemmefra, men med ei lita frøken som helst bare henger i puppen, er det ikke like lett.
Lar ikke puppen henge ute, men gjemmer meg heller ikke bak alt mulig. Ammer med skjold, men likevel diskré. Min høylytte frøken sjenerer mer enn at jeg ammer henne.
Og de som mener det er upassende å amme sitt barn, kan dra til seg øynene. De trenger ikke glo om de synes det er så ubehagelig. Men skal sies at ingen noen gang har sagt noe. Og jeg har ammet "overalt."

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg planlegger slik at jeg alltid har ammet før vi går ut, men om det måtte skje så har jeg alltid med meg et amme sjal. Må man så må man

Ammer hvor som helst, når som helst! Men slenger ikke med puppen ute altså... Og noen steder er jeg mer betenkt på å amme enn andre...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ammetoppene til hm er genialt, minimalt med pupp ute før baby er på. Jeg ammer overalt og hvorsomhelst, jeg har nemlig ei som blir særdeles misfornøyd og fornærma hvis jeg prøver å gi ekstra måltid før vi skal noe sted, og for butikker osv kan jeg godt vente hjemme til hun er sulten og så gi mat, men det funker ikke så godt før avtaler hos lege/kiropraktor osv, så da får det heller bli mat der hun måtte være sulten. Og byturer og handleturer blir ofte så lange at hun må ha mat. Da er vel mest problemet at hun kaver litt med maten når hun blir for trøtt, så da blir det ofte litt hyl og spetakkel. Føler det er mer flaut enn å amme. Ingen som glor eller har brydd seg på noen måte her da. Det er mange barnevogner og barselgrupper rundt om i stavanger...
Men selvsagt, jeg setter meg med ryggen til rommet, har klut og påkledning som gjør det lett å være diskre.

Ammetoppene til hm er genialt, minimalt med pupp ute før baby er på. Jeg ammer overalt og hvorsomhelst, jeg har nemlig ei som blir særdeles misfornøyd og fornærma hvis jeg prøver å gi ekstra måltid før vi skal noe sted, og for butikker osv kan jeg godt vente hjemme til hun er sulten og så gi mat, men det funker ikke så godt før avtaler hos lege/kiropraktor osv, så da får det heller bli mat der hun måtte være sulten. Og byturer og handleturer blir ofte så lange at hun må ha mat. Da er vel mest problemet at hun kaver litt med maten når hun blir for trøtt, så da blir det ofte litt hyl og spetakkel. Føler det er mer flaut enn å amme. Ingen som glor eller har brydd seg på noen måte her da. Det er mange barnevogner og barselgrupper rundt om i stavanger...
Men selvsagt, jeg setter meg med ryggen til rommet, har klut og påkledning som gjør det lett å være diskre.
har de andre enn de singletene? for de må jo dras ned :/

kristinepg.no

Back
Topp