Amme offentlig!

Jeg kommer til å amme hvor som helst, når som helst. Jeg sa til samboeren min at jeg kommer til å amme f.eks. på restaurant hvis jeg må, for jeg har ikke tenkt å sitte hjemme bare for at jeg ammer. Jeg vil jo ut og kose meg!

Han synes det er litt unødvendig, men jeg gir beng i hva han synes! Jeg vil ut og være sosial, og babyen min skal få mat når hun er sulten.

Synes det er unødvendig at jeg skal måtte pumpe eller planlegge ammetidspunktene hver gang jeg skal ut. Jeg vil ikke legge begrensninger for meg selv.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ammet minstemann på første rad i kirka når vi døpte han;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg syns også det er helt naturlig at barn under 1 år ammes hvor som helst. Men ble ubehagelig da en to åring på avdelingen til datteren min fikk pupp ved matbordet. Barna syns det var rart og spurte hva de drev med. Ellers er jeg superglad for at Norge er kommet så langt med ammingen i forhold til andre land.
Er litt enig i at når barna blir større blir det litt annerledes. Jeg venta på bussen en gang med en jente på ca 2,5 år og en dame jeg var sikker på var bestemoren hennes. Men da vi gikk på bussen satte hun seg ned for å amme! Da fikk jeg dobbeltsjokk, både fordi jeg synes ungen var litt for stor og fordi jeg trodde det var bestemora og ikke mora! Men folk får gjøre som de vil, det plager ikke meg.
Fikk meg bare en overraskelse;)

Offentlig amming er helt ok. Man dekker seg jo til. Er få plasser som er tilrettelagt for privat amming (kun ikea og noen få kjøpesenter jeg har sett som har egen avdeling for dette), så om man skal kunne være ute i småbarnstiden blir det nødvendig å bruke offentlige steder. Jeg sitter iallfall ikke på et toalett og ammer :rolleyes:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Flott innlegg av ei 14 år gammel jente!!

Ærlig talt burde ikke dette vært et diskusjonstema i samfunnet en gang!

Offentlig amming er helt ok. Man dekker seg jo til. Er få plasser som er tilrettelagt for privat amming (kun ikea og noen få kjøpesenter jeg har sett som har egen avdeling for dette), så om man skal kunne være ute i småbarnstiden blir det nødvendig å bruke offentlige steder. Jeg sitter iallfall ikke på et toalett og ammer :rolleyes:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Nei er jo helt merkelig å amme på toalettet, vi spiser da ikke mat på toalettet! Kan skjønne det hvis mor er veldig sjenert, men vi skal ikke behøve å ta hensyn til alle andre. Det er tross alt 2014!

Jeg ammer offentlig og kjenner at det bryr meg midt bak hva folk måtte mene om det, all den tid jeg faktisk ikke kan se at det å eventuelt kunne skimte litt bar hud over babyens bakhode skal kunne være støtende.

På søndag ammet jeg og svigerinnen min våre små under en gudstjeneste og det ble oppmuntret av den mannlige presten :hello2

Hvis folk er i mot det så får de flytte seg! Fått vite at jeg bare kan gå på do med meg ... sier som svigerfar sa: "bare amm lille gullet du. Er ikke det ett spisested? " satt på restaurante og ammet ammer der hun vil ha mat ♡

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ammet minstemann på første rad i kirka når vi døpte han;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Det gjorde jeg også. Og brukte dåpskluten til å dekke med. Jeg er da anstendig. :p hadde i tillegg kjole. ;) dro den ned da, så jeg reiste meg og sang også jeg med han hengende på.

Tror jeg hadde lagd mer oppstyr hvis jeg hadde gått ut av kirken faktisk.

Synes det er flott at hun jenta sa i fra, og er enig i det hun sier :) Jeg har ikke amma selv men flere av venninne mine har, og de har sitti hvor som helst og aldri fått en klage.

Enig med han som har skrevet innlegget i avisen. Folk går med så dyp utringning som viser like mye som når du ammer. De første dekker til brystvorten og setter seg litt usjenert til. Ser virkelig ikke problemet. Skulle likt å se noen prøve å be meg ikke amme babyen min!

Henger jo nakne damer overalt, på tv og i blader. Ungen skal ha mat når den er sulten, punktum!

Jeg ammer offentlig, og hadde blitt veldig opprørt om jeg hadde blitt behandlet sånn! Selvsagt bør man være litt diskret, men trenger babyen mat, så skal den selvsagt få det!

Jeg måtte amme på t-banen et par ganger, er en liten baby sulten må den få mat, samme hvor du er!

Personlig syntes jeg det var ukomfotabelt å amme offentlig og dekket meg til, jeg fikk heldigvis aldri stygge blikk eller kommentarer.

Min gutt spiste godt før vi dro ut og da e kjente melkespreng når vi va ute så søv han :/ så der satt e og prøvde å vekke en som va omtrent i koma mens melka rant. Hadde ikke me pumpa heller (lærte da at den sku være med) så det så mere teit ut at e gikk me våt genser enn å amme. :p lillegutt ville ikke ha mer pupp da han va 4 mnd så va ikke så ofte at e måtte amme i offentlighet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ammet offentlig når jeg ammet.. Selvfølgelig satt jeg ikke med hele puppen ute.. Synes at de som velger å amme ute, kan være litt diskre. Jeg satte meg gjerne med ryggen til folk og hadde gjerne ett teppe/klut øverst på brystet :) Synes det er synd hvis de som velger å amme, ikke kan gjøre dette ute.

Jeg ammet offentlig når jeg ammet.. Selvfølgelig satt jeg ikke med hele puppen ute.. Synes at de som velger å amme ute, kan være litt diskre. Jeg satte meg gjerne med ryggen til folk og hadde gjerne ett teppe/klut øverst på brystet :) Synes det er synd hvis de som velger å amme, ikke kan gjøre dette ute.
Skjønner ikke hvorfor man skal være diskré heller jeg. Det er jo bare en pupp, helt naturlig det vel!

Skjønner ikke hvorfor man skal være diskré heller jeg. Det er jo bare en pupp, helt naturlig det vel!

Hehe det er nok bare smak og behag :)

Mine har fått mat når de har vært sulten. Forstår virkelig ikke problemstillingen!

Back
Topp