amme-grøt

muffinsdronningen

Glad i forumet
mange som fortsatt fullammer, og når har dere tenkt å begynne med grøt?
 
Jeg fullammer, men har lyst til å prøve litt grøt nå:) snuppa er 4 mnd i dag. Har lyst å kanskje få til en lengre natt, men jeg har prøvd to kvelder med tynn tynn grøt, bare 2 t-skjeer, og hun ble bare mer urolig, så om jeg skal fortsette å prøve tror jeg at vi skal prøve på dagtid:)
 
Jeg har begynt med grøt nå. Hun får grøt til et måltid hver dag. Litt grøt bare, og så pupp. Hun spiser på begge sidene, så grøten er bare nok til at hun blir vant til det. Hun ser ut til å like grøten veldig godt. Har ikke spyttet ut noe, og hun åpner munnen for å ta imot skjeen :)
Litt usikker på når jeg vil gi grøt istedet for pupp til et måltid, men ikke på en stund enda.
 
Lillemor får nå to grøtmåltider om dagen, en rundt kl 11 og på kvelden. Det går veldig bra nå, og hun sluker hele porsjonen. Hun er 5 måneder. Jeg synes ikke jeg ammer mindre av den grunn, og hun drikker bra med melk etter grøten. Vi venter litt da, men ammer som regel veldig kort tid etter grøt. De blir jo også tørste av grøt.

Jeg synes også at jeg ammer like mye på natta som før vi begynte med grøt, men dette går seg jo til etterhvert :-)
 
Back
Topp