Amme en fireåring...

Ja det er jo også sikkert derfor de går ut slik - for å provosere! Men for den stakkars jenta som ikke ser følgene av dette for sin egen del, så er det jo ikke greit. Snakk om ansvar som forelder dette.
Vel... Det er vel ikke bare de bildene de har provosert med. Vet ikke hva som er verst jeg. At alle har sett mora di naken eller at det fins bilder av noe så naturlig som amming. Det er slik de er og de er trygge på seg selv og kroppen sin.

Vel... Det er vel ikke bare de bildene de har provosert med. Vet ikke hva som er verst jeg. At alle har sett mora di naken eller at det fins bilder av noe så naturlig som amming. Det er slik de er og de er trygge på seg selv og kroppen sin.

Det blir jo litt annerledes å stille opp i ett blad selv, i forhold til å utsette barnet sitt for det. Er enig i at amming er naturlig men vi trenger da ikke å stille opp i noe som helst blad for å vise det fram heller ;) ihvertfall ikke når barnet ikke lenger er "baby". Amming synes jeg skal få være noe privat mellom mor og barn, og behøver ikke bli trykt i ett blad for å vise fram.

Nå er jeg ikke motstander av amming i offentligheten altså.. Synes på ingen måte det er støtende å se det i se og hør heller, men jeg ser ikke behovet for å stille på slike bilder.

Det blir jo litt annerledes å stille opp i ett blad selv, i forhold til å utsette barnet sitt for det. Er enig i at amming er naturlig men vi trenger da ikke å stille opp i noe som helst blad for å vise det fram heller ;) ihvertfall ikke når barnet ikke lenger er "baby". Amming synes jeg skal få være noe privat mellom mor og barn, og behøver ikke bli trykt i ett blad for å vise fram.

Nå er jeg ikke motstander av amming i offentligheten altså.. Synes på ingen måte det er støtende å se det i se og hør heller, men jeg ser ikke behovet for å stille på slike bilder.
Med de folka der overrasker meg jo ikke.

Men når det er snakk om ting som ikke trengs å vises frem så syns jeg heller ikke de derre bildeseriene "slik ser mammakroppen egentlig ut" er noe særlig bedre heller. Skulle jeg velge så vil jeg heller se bilder av aulie som ammer datteren sin enn folk som sitter nakne på dass liksom... Ha ha ha!

Jeg kommer nok ikke til å gjøre det selv, men forstår ikke de som reagerer på det. Synes hver familie skal få bestemme selv, uten at andre skal kalle de ekle! Helt forbauset over kommentarfeltet på enkelte nettsider angående amming. Noen går jo så langt å kalle det pedofili. Synes det sier så mye om samfunnet vi lever i nå. Og det gjør meg trist.
"«Jeg vet ikke helt jeg, når jeg ser en fireåring stå på en stol med neglelakk på tærne og ammer moren sin så begynner jeg å lure på hvem det er som egentlig trenger denne ammingen. Er det virkelig barnet eller er det mor som ikke klarer å gi slipp?», skriver «Bloggerne»-stjernen i innlegget sitt."

http://www.seher.no/kjendis/sl-r-tilbake-mot-amme-kritikk-80408

Er det virkelig så ille å amme en fireåring??? Jeg hadde ikke gjort det selv, men hadde ikke reagert på om andre gjorde det.
Hadde ikke gjort det selv. Men det er faktisk ingen andre som har noe med det. Hvorfor MÅ man på død og liv bry seg med alle andre. Mediene elsker jo å skrive om ting de får mange klikk på (ang. denne saken) så regnet jo med raksjoner. Liker egentlig komikerfrue godt godt, men synes hun tråkket helt feil med denne saken, og det ga vel kommentarfeltet også uttrykk for. Men at jeg synes det er spesielt å amme så store barn nekter jeg ikke for, men det er faktisk ikke min bissniss. :)
Hadde ikke gjort det selv, men skjønner ikke at folk skal henge seg opp i andre sine valg jeg :)
Jeg hadde ikke gjort det selv, men hva andre gjør får være deres business. Men jeg syns det er unødvendig å slenge ut slike bilder over alt i media. Barnet blir stort en gang, og ting forsvinner ikke fra internett.
Hvorfor ville ikke dere ammet så lenge?

Fordi jeg ser ikke hva salgs gevinster det vil gi å amme så lenge. Men, nå skal det sies at det var ikke jeg som avsluttet ammingen, det gjorde minsten selv når han var 2 år. Om han hadde ønsket å fortsette kan det godt hende at tanken på å amme en 4 åring ikke hadde vært så fremmed.

Jeg tror ærlig talt ikke hadde orket. Det var veldig fint å amme, og synes ikke jeg fikk ammet lenge nok. Men samtidig var det fint å "få tilbake" puppene. Men opp til halvannet-to år hadde nok gått bra. :)

Veldig enig i dette.
Folk får amme så lenge de vil, det er ingens sak. Men hun gjør det til manges sak når hun stiller opp i noe så idiotisk som Se&Hør om det.
Å amme 3-4-åringen sin er en ikke-sak, men hun er så dum at hun gjør det til en kjempesak.
Det hadde vært mye bedre om hun helt casual tilfeldigvis ammet barnet i forbindelse med et intervju og reagert på spørsmål fra media (som sikkert hadde kommet) med "hvorfor er det et tema?" og ammet med den største naturlighet og selvfølgelighet. Det hadde normalisert det mer enn å gjøre et stort nummer av det.

Personlig fordi jeg håper E har sluttet innen den tid å har funnet sin egen måte å kose seg på alene. Mest i forhold til legging og søvn :)
Jeg ammet mine i søvn, men sluttet med det lenge før jeg sluttet å amme. Slitsom/upraktisk periode mtp frihet men den er snart over :)

Jeg ammet mine i søvn, men sluttet med det lenge før jeg sluttet å amme. Slitsom/upraktisk periode mtp frihet men den er snart over :)
Ja. Håper det snart er over :p Selvom det samtidig er svært koselig. Har skikkelig ambivalente følelser rundt det. Men har tatt nattavenning 1 gang. Pga ferie og tenner ect så havnet vi rett tilbake i å amme i søvn hele natta. Nå vil jeg ikke avvenne noe mer. Spesielt med tanke på barnehage start.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg hadde satt pris på et minne om å die fra min mors bryster.. Men det er meg, folk gjør som de vil :) Seksuelt er det ikke!

Synes det er flott jeg. Jeg skal amme til jenta mi ikke vil ha mer. Om det er 6 mnd eller 2 år til spiller ingen rolle for meg. Har planer om en liten en til om 1,5års tid, og kommer da til å amme begge to om jeg fortsatt ammer jenta mi.

Fordi jeg slet med å få nok melk i utgangspunktet. Fordi det var vanskelig å holde seg unna alle melkeprodukter og alt som kunne inneholde melk. Og jeg tror ikke jeg hadde orket å amme så lenge heller. Men hadde ting vært enklere så hadde jeg fortsatt litt lenger tror jeg, så lenge jeg hadde vært opplagt nok til å gå på jobb.

Jeg mener å amme frem til 3-4 år er å strekke strikken for langt, barna for tenner for å bruke dem, ikke til å suge pupp... Veldig veldig for amming og ammer mye enda min 8 mnd gamle babies, men amming er en overgang ifra magen til livet utenfor....

Jeg personlig synes ikke noe om å amme et barn så lenge. Synes det er ekkelt. Har ammet alle mine barn til de var over 1 år, men da var barna klare for å slutte. De kan fint klare seg på et vanlig kosthold fra da av. Har aldri sett andre pattedyr die barna sine i 4 år eller lengre....... Alle dyrearter lærer barna sine etterhvert å klare seg på mat de selv spiser.

Back
Topp