Amme-BH'er

Phibonacci

Glad i forumet
Hvilke type amme-bh'er anbefaler dere?
Når bør man kjøpe disse? (er jo greit å ha et par stykk klare før ungen kommer skulle jeg tro, så kan man heller suplemere etterhvert ved behov..)
Hvordan finner man tilnærmet rett størrelse når man kjøper de i uke xx i svangerskapet?
Skal de være litt 'romsligere' enn vanlig bh'er?

Føler meg litt rådvill her og beklager om noen av spørsmålene er litt teite... :)

jeg kjøpte billige fra h&m og en størrelse str en vanlig, de funket kjempe bra syns jeg.. selv om jeg økte sikkert to str når melken kom 

kjøp en myk og behagelig., og vil tippe at du bør kjøpe den en str større. Jeg liker cubus sine. Brukte de med begge barna, og velger nok de igjen

Jeg kjøpte også fra h&m, med litt å gå på i str. enn hva som passet før fødselen. Funket veldig bra for min del. Jeg har små i utg.pkt. da, vet ikke om man bør ha noen kraftigere bh-er hvis man er barmfager.:)
Om natten brukte jeg ammetopper fra h&m, var nødt til å ha noe da også både pga. amming og lekkasje.. Greit å ha noe mer behagelig å sove i enn bh liksom.

Jeg kjøpte forresten ammeinnlegg i ull på forhånd, men det funket ikke for meg. Syntes det var tungvint å måtte vaske hele tiden + at de ikke egentlig passer så greit på små pupper. Gikk over på Natusan engangsinnlegg og var storfornøyd med det!

Jeg prøvde å kjøpe ammebh på h&m og sparkjøp og slikt, men fant aldri noe jeg ble fortrolig med.. Så jeg gikk på mammashop og fikk super hjelp til å finne riktig ammebh! Har en type som utvider seg når puppene er større men alikevel holder ting på plass. Fikk et rabattkort hvor de skrev opp navnet på bhen, og etter hva jeg kan tyde står det "1401 Bravada". Tenker jeg skal innom butikken der igjen og si at jeg vil ha en eller tre ekstra når det nærmer seg litt mer..

Takk for gode råd!! :)

Husk at de bør være uten spiler pga fare for betennelse. Og bare øk str. på cupen. Med mindre du har tenkt å legge på deg en del rundt også..
Jeg har akkurat kjøpt meg noen nye bher i polen. Må på nettet om jeg skal finne noen som er større :/ Så jeg får vel bare ta det som det kommer..

Og for de av oss som trenger større str enn de har i kjedebutikkene, kan jeg anbefale Marks and Spencer sin nettbutikk :) Blir fort dyrt i spesialbutikkene..

Ville ikke handla mer enn en på forhånd jeg. En rimelig en. du aner ikke hvordan str puppene blir etter fødsel er min erfaring..

Jeg ville nok også ventet med å kjøpe mer enn 1 amme-bh før du har født. Mine pupper var helt enorme i starten, men ble mindre etterhvert. Da var det greit å supplere med noen nye etter noen uker.

Jeg har så store pupper at HM og Cubus sine blir for små i cup'en, men jeg anbealer Change sine. Brede og gode stropper som ikke graver seg ned i skuldrene. Litt dyre, men verdt hver en krone hvis standardstørrelsene ikke passer.

Er vanlig å begynne med amme BH før du har født, er ikke godt med spiler mot slutten og puppene begynner jo ofte å vokse før ungen er kommet. jeg kjøpte sånn to pakk fra HM sist gang i en cup større enn jeg har, også tror jeg det ble enda en strl større når snuppa kom, og på slutten gikk jeg ned til de som bare var 1 strl større igjen :)
Kjøpte også en finere BH fra et annet sted, men likte ikke den like godt faktisk, så den ble kun brukt ved festlige anledninger..

Når det kommer til ammeinnlegg, begynte jeg med ull innlegg sist gang, men hater å håndvaske ting, så brukte Natusan Engangsinnlegg innerst også ull utenpå slik at puppen ble holdt god og varm så ingen betennelser kom i nærheten av meg!

Hadde også noen sånne plastikkoppeting jeg brukte når jeg ammet som jeg bare la inne i BHen, for når hun fikk melk fra den ene puppen så strømmet det melk fra den andre og., greit å bare samle det opp og ikke bytte klær lissom..

Takk for gode tips og erfaringer. Spiler skal unngåes ;)

Blåkanin: Har du merke på den som utvidet/strammet seg litt med puppene? Hørtes veldig praktisk ut! Ü

kjøpte mine på http://www.ammehjelpen.no sist. og de var supre!!
Kommer nok til å invistere i et par derfra denne gangen også...

Back
Topp