Amme-BH

MadeleineXX

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Julilykke 2023
Jeg trenger en litt større BH siden niplene faller ut av de jeg har nå. Tenker at siden jeg da først skal kjøpe BH like greit kan kjøpe en amme BH som kan brukes på fødestuen og frem til melkeproduksjonen er skikkelig i gang og brystene ofte blir enda større. Har sett litt på H&M, men synes det var utrolig dårlig utvalg. De hadde ca 4 forskjellige typer og ingen falt i smak. Brystene mine er helt midt på treet i størrelse, så trenger ikke en BH som har skikkelig solide og svære stropper som man føler seg fanget i :p Ønsker en som gir godt hold, er behagelig og får brystene til å se bra ut.
Kom veldig gjerne med tips hvis du har noen anbefalinger :)
 
Jeg kjøpte en sort en på HM som var uten spiler, men med litt hold i. Ikke av de tynneste. Er fornøyd med den i grunn. Du kan jo sjekke ut litt de på Lindex også. Der hadde de samme typen som jeg kjøpte på HM. Men jeg likte ikke de tynne litt mer sportsbh-typen på Lindex. Kjøpte en sånn 2pk og synes skulderstroppene er så korte. Nesten slik at hele BHen dras oppover.
 
Jeg kjøpte en sort en på HM som var uten spiler, men med litt hold i. Ikke av de tynneste. Er fornøyd med den i grunn. Du kan jo sjekke ut litt de på Lindex også. Der hadde de samme typen som jeg kjøpte på HM. Men jeg likte ikke de tynne litt mer sportsbh-typen på Lindex. Kjøpte en sånn 2pk og synes skulderstroppene er så korte. Nesten slik at hele BHen dras oppover.

Takk for tips! Synes du de sitter godt og holder brystene på plass selv om det ikke er spiler? Jeg har alltid kjøpt BHer med spiler, men ser at mange amme-BHer er uten. Vil gjerne ha noe som holder brystene greit på plass :)
 
Jeg har prøvd en del forskjellige - både med spiler, uten spiler og sports varianten. Jeg trivdes best med den som ligner en sportsbh! Sååå behagelig!! :)
 
Takk for tips! Synes du de sitter godt og holder brystene på plass selv om det ikke er spiler? Jeg har alltid kjøpt BHer med spiler, men ser at mange amme-BHer er uten. Vil gjerne ha noe som holder brystene greit på plass :)
Ja, sitter godt på meg :) Kanskje litt tilvenning, for brukte med spiler før, men har gått over til uten. Bruker 80D og mener jeg medium til medium minus størrelse :p Den to pk med tynne BHer fra Lindex satt derimot ikke godt på. De kjøpte jeg i L, og stroppene er så korte at hele BHen trekker seg oppover puppene. Irriterende, for liker egentlig sånne sportsbh-typer da de er veldig behagelig å ha på. Så håper jeg finner en god variant av de også etterhvert! Har lest at man anbefaler spileløse BHer når man skal amme da spilene kan klemme og tette melkeganger..
 
Ja, sitter godt på meg :) Kanskje litt tilvenning, for brukte med spiler før, men har gått over til uten. Bruker 80D og mener jeg medium til medium minus størrelse :p Den to pk med tynne BHer fra Lindex satt derimot ikke godt på. De kjøpte jeg i L, og stroppene er så korte at hele BHen trekker seg oppover puppene. Irriterende, for liker egentlig sånne sportsbh-typer da de er veldig behagelig å ha på. Så håper jeg finner en god variant av de også etterhvert! Har lest at man anbefaler spileløse BHer når man skal amme da spilene kan klemme og tette melkeganger..

Så bra at den på HM virker grei :) Jeg har ikke kjøpt BHer på evigheter, men de godt brukte jeg har som er litt for små nå er 75C (fra HM). Vet ikke hva neste nummer opp blir, men det blir vel kanskje omtrent som deg. Ahh, virker logisk at spiler kan klemme på melkegangene ja, noe man absolutt ikke har lyst til. Så irriterende med de du kjøpte på Lindex da.. Blir vel fort noen bomkjøp på veien. Ting kan virke greit i prøverommet, men så når man begynner å bruke de så merker man at de sitter dårlig, gnager osv..
 
Lindex har noen som ser gode ut, jeg har ikke prøvd selv da de «bare» går opp til E-cup.
 
Anbefaler virkelig de medium tykke (ikke bare ett lag liksom, men ikke ekstra vattert heller..) uten spiler på Lindex. Liker ingen på HM. Mitt 4. barn nå, og har kjøpt noe nytt hver gang. Havner alltid på dem fra Lindex! Spiler er frarådet, som de sier over her. Og believe me, du vil ikke ha noe som klemmer av melkegangene... Og de ser bra ut også (selv om de med tiden alltid "buler" litt i sidene, men det gjør jo alle uten spiler som ikke er sports-bh).
 
Anbefaler virkelig de medium tykke (ikke bare ett lag liksom, men ikke ekstra vattert heller..) uten spiler på Lindex. Liker ingen på HM. Mitt 4. barn nå, og har kjøpt noe nytt hver gang. Havner alltid på dem fra Lindex! Spiler er frarådet, som de sier over her. Og believe me, du vil ikke ha noe som klemmer av melkegangene... Og de ser bra ut også (selv om de med tiden alltid "buler" litt i sidene, men det gjør jo alle uten spiler som ikke er sports-bh).

Takk for tips! Alltid kjekt med tips fra noen med god erfaring med amme-BHer. Blir nok en tur til Lindex. Har ikke vært og sett der enda :)
 
Puppene ser ikke supre ut, men de fra Sparkjøp har funket fint for meg. Behagelige :)
 
Back
Topp