Amme-BH

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Nå er tiden snart inne for å handle inn anne-BH'er for mitt vedkommende. 
Hva anbefaler dere med erfaring?
Jeg har ganske stor cup nå. Varierer mellom E og F og omkrets 70-75.
Bør man gå opp enda en cup for tiden etter fødsel? Har hørt brystene blir enda større da... Huff! Synes de er store nok nå...
Finnes det noen billige på feks H&M eller må jeg kjøpe flere dyre? Pupper er dyrt! Hehe...

Hei!

Du kan jo kjøpe 1-2 nå , og heller kjøpe flere etter fødselen når du vet hvor store de blir...;)  Både lindex og H&M har , du kan jo teste disse først, også heller kjøpe noen dyrere om du har behov for det (etter fødselen når melkeprodusksjonen er igang..)

ca skrev:
Hei!

Du kan jo kjøpe 1-2 nå , og heller kjøpe flere etter fødselen når du vet hvor store de blir...;)  Både lindex og H&M har , du kan jo teste disse først, også heller kjøpe noen dyrere om du har behov for det (etter fødselen når melkeprodusksjonen er igang..)

Ja det er sikkert lurt. Men sjekka på hm.com nå og de har ikke min størrelse :/ Får sjekke lindex også... Jeg bor veldig langt utpå landet da så er ikke bare å kjøre seg en tur å kjøpe BH'er men en gang småen kommer. Tar ca 1 time og 15 min til nærmeste mulighet for å handle... Så vet ikke hvor enkelt det blir heller... Har jo aldri hatt en liten en i hus så ;p

Er helt ny på dette her jeg også, så jeg shoppet et par amme-bh'er på nettet som ligner sports-bh'er nå til å starte med. Aner jo ikke hva jeg ender opp med, men disse er ganske elastiske.
Etter en voksespurt i løpet av vinteren og våren er jeg jo oppe i 80 I selv nå før melken har kommet. Frykter litt for hvor dette vil ende. Ingen fare for at jeg finner noe som passer på H&M, Lindex og lignende i alle fall, så jeg ser for meg at dette kommer til å koste litt..

Jeg bruker samme str som deg, og billigkjedene har rett og slett ikke amme-BHer i vår str. Jeg endte opp med noen amme-singletter fra HM i str L som jeg kan bruke de første dagene til str har stabilisert seg, også får jeg heller invistere i noen skikkelige BH'er etterhvert. Ammehjelpens butikk har f.eks godt utvalg også i større størrelser :)

Eg treng og forholdsvis store str i BH. Ligg rundt 80D og finn ikkje noko brukande på hm, Lindex og liknande. Synes det er viktig at dei gir god støtte samstundes som eg gjerne vil ha dei både komfortable og fine;) Skal trass alt amme ei stund, og vil gjerne ha noko litt lekkert;) Eg er kjempefornøgd med Change sine amme bh'ar. Veit at nokon meiner ein ikkje skal ha spiler i amme bh'r, men eg synes det gir mykje betre støtte, og har ikkje hatt problemer med det. Change har nettbutikk, og har store størrelsar. Kjøp gjerne ein enkel, billeg ein no, og så kan du investere i ein skikkeleg ein når melkeproduksjonen har stabilisert seg:)

på ammekurset jeg var på på sykehuset sa jordmora at hun anbefalte at man gikk opp en cup-str. når man kjøpte inn bh før fødselen, og så sa hun at det var greit å kjøpe en billig bh på forhånd og heller investere i en dyrere når man så hvor store brystene ble. Jeg kjøpte på cubus i str 85E, bruker 85c nå men syntes D var så liten at jeg gikk rett til E, desverre var E det største de hadde der. Det fine med den typen jeg kjøpte var at den hadde 6 hakk bakpå så man kan stramme inn en god del etter hvert som man blir tynnere.

Kapphal har bh-er i store størrelser og der er det jo billig, så du kan jo se der om du finner noe større enn E der! ...for øvrig finnes det mye i amme-bher både på apotek og på nett, blant annet ammebutikken.no så der kan du jo bestille fra hvis du ikke kommer deg til butikk etter fødselen! 

Jeg er også litt usikker rundt dette med amme bh, ikke så lett å vite på forhånd når man ikke har vert borti det før. Selv er jeg nå 75 G, var 70DD før graviditet. Jeg har handlet meg en amme bh hos sørbø nå, og en på h&m. Den på h&m er egentlig for liten om man ser på størrelsen, men når jeg prøvde den på så var den større enn den andre jeg kjøpte. Ikke var den noe dyr heller, sikker grei å ha i begynnelsen til mann finne utav ting :)

Hei

Dette føler jeg at jeg har litt erfaring med. Jeg ammet første i 1 år, og andre i 2 år, og har prøvd mange ammebher.

Jeg er samme str. som deg, 75 E/F. Det er INGEN tvil om at du må ha en ordentlig bh når du er så stor, ellers får du bare vondt og ikke god nok støtte. Bher fra cubus/ hm går ikke...

Den aller beste er denne: http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx 

Bravado seamless. Fantastisk å ha på, uten spiler som fort kan gi brystbetennelser. Ville heller kjøpt en av disse en 10 billige! Jeg bruker foresten str. M i denne

Og ja, det stemmer at man går opp en del størrelser når man får melk, men det roer seg etterhvert:)

Jeg vil bare si at jeg angrer på sist, at jeg ikke investerte litt mer i noen dyre bh-er.
Jeg hadde mye dårlig. Blant annet en fra Lindex som var altfor tykk og vond å brette ned da jeg skulle amme. 
Jeg kunne heller ikke bruke bh'er med spiler, da kjente jeg at betennelsen var på vei med en gang... Vet mange ikke merker noe til det, men jeg har hørt at flere har samme erfaring som meg. 
Så denne gangen skal jeg styre unna spiler og se om jeg finner meg noen få, riktig gode BH-er!
Triumfh og Bravida (?) går igjen når jeg søker rundt på nettet!

Jeg har prøvd endel amme bh-er nå før fødselen, å jeg har ikke funnet noen uten spiler som jeg føler holder de skikkelig på plass :/ den fra ammebutikken over her så jo bra ut, men holder den godt på jura? :P

Cillia skrev:
Hei

Dette føler jeg at jeg har litt erfaring med. Jeg ammet første i 1 år, og andre i 2 år, og har prøvd mange ammebher.

Jeg er samme str. som deg, 75 E/F. Det er INGEN tvil om at du må ha en ordentlig bh når du er så stor, ellers får du bare vondt og ikke god nok støtte. Bher fra cubus/ hm går ikke...

Den aller beste er denne: http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-seamless-amme-bh.aspx 

Bravado seamless. Fantastisk å ha på, uten spiler som fort kan gi brystbetennelser. Ville heller kjøpt en av disse en 10 billige! Jeg bruker foresten str. M i denne

Og ja, det stemmer at man går opp en del størrelser når man får melk, men det roer seg etterhvert:)

Takk! Godt å høre det er håp for oss som ikke kan ha h&m/lindex-BH'er....
Den du sendte link på ser behagelig ut, men var ikke spesielt sexy. Men ser de har flere der som ser litt mer ut som en BH jeg kunne kjøpt uansett liksom. De med litt blonder på. Prøvd noen av de? Kommer til å tenke mest komfort, men jeg liker å pynte meg litt for kjæresten så vil nok velge noen som er litt fine å se på også :) 

Mange bra svar her fra alle sammen. Tror nok det er bare å droppe å kjøpe noen billige først for meg. Jeg må nok ha god støtte siden jeg har fått ryggproblemer av den økte brystvekten allerede :p

Hei
Jeg er helt enig i at den ikke er noe fin, men den er fantastisk til hverdagsbruk. Jeg har kjøpt en Anita ammebh som er litt finere, men langt i fra så god. Men kjekt å ha under kjoler o.l.

Anbefaler deg å gå på babyshop, de har godt utvalg har i Sandnes hvertfall:) Lykke til:)

Cillia skrev:
Hei
Jeg er helt enig i at den ikke er noe fin, men den er fantastisk til hverdagsbruk. Jeg har kjøpt en Anita ammebh som er litt finere, men langt i fra så god. Men kjekt å ha under kjoler o.l.

Anbefaler deg å gå på babyshop, de har godt utvalg har i Sandnes hvertfall:) Lykke til:)

Takk :)
Var faktisk innom H&M idag og er har de nå amme-BH'er i str 80E, men de satt helt forferdelig og hadde null støtte, så neitakk! Vil helst at puppene skal se ok ut etter amming også, ikke at de henger rett ned :p

lillepolly skrev:

Cillia skrev:
Hei

Var faktisk innom H&M idag og er har de nå amme-BH'er i str 80E, men de satt helt forferdelig og hadde null støtte, så neitakk! Vil helst at puppene skal se ok ut etter amming også, ikke at de henger rett ned :p

Etter å ha prøvd mange udugelige bh'er sist ammeperiode vil jeg påstå at man etterhvert sikkert ikke bryr seg så veldig om at ammebh'en skal se sexy ut, altså

Har kjøpt 2 "billige" på H&M, til å starte med, så får jeg se hvordan det går. Dette blir unge nr 4, og jeg har aldri kunnet bruke samme str. så har måttet invistere i et par nye hver gang, da de gamle har blitt for små.....Venter et par mnd etter fødsel før jeg kjøper flere, for da har str. gått litt tilbake og blitt mere stabil. :-)

Fru H skrev:

lillepolly skrev:

Cillia skrev:
Hei

Etter å ha prøvd mange udugelige bh'er sist ammeperiode vil jeg påstå at man etterhvert sikkert ikke bryr seg så veldig om at ammebh'en skal se sexy ut, altså

Haha... So true! ;)

Anbefaler forresten DENNE som jeg bestilte på Nelly.com

Har kun brukt den nå under graviditeten da, men den støtter godt og har ingen presspunkter.
Mye annet fint der også!

Back
Topp