Amme-bh til store puppet

BollerErDigg

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Skuddårsspirene 2024
Mulig dette har blitt skrevet om før, men fant det ikke i farten og orker ikke elte gjennom alle tråder.

Noen som har tips til amme-bh for større pupper? Bruker vanligvis 85D, ligger nå på 85E og de blir jo bare større etter at ungen er kommet. Sist brukte jeg KappAhl sine og de var greie de. Men skulle gjerne hatt noe som løfta og støtta litt mer, så jeg føler meg litt finere. De henger fort veldig med KappAhl sine. Slet også med å finne riktig størrelse. Måtte ha xxl for at det skulle passe selve brystet, men rundt kunne jeg hatt både en og to str mindre. Blir ikke beste støtte av det… Så gjerne noe som opererer med vanlige bh-størrelser.
 
Har ikke erfaring selv men hører mange skryter av Careless sine :)
 
Sverger til Change sine til vanlig, og har flere av modellen Florence, og den finnes også i ammebh! De er dyre da, men ser de er på tilbud nå.
Kan være ubehagelig med spiler når man ammer, men de gir jo mye støtte…
 
Sverger til Change sine til vanlig, og har flere av modellen Florence, og den finnes også i ammebh! De er dyre da, men ser de er på tilbud nå.
Kan være ubehagelig med spiler når man ammer, men de gir jo mye støtte…
Spiler anbefales vel heller ikke da det kan være med på å stoppe melkeganger…?
Mange pr siden sist men mener å huske det :rolleyes: jeg har bestilt noen fra careless nå på salg så får se hvordan de er.
 
Spiler anbefales vel heller ikke da det kan være med på å stoppe melkeganger…?
Mange pr siden sist men mener å huske det :rolleyes: jeg har bestilt noen fra careless nå på salg så får se hvordan de er.
Ja, det er godt mulig. Høres logisk ut, så sikkert greit å kjøpe uten! Sist brukte jeg alt mulig. :hilarious:
Har kjøpt en fra Careless her også, virker veldig grei den.
 
Kjøpte en fra careless for lenge siden i L men syntes den er litt knapp.. så bestilte en annen modell nå i XL så spent på den
 
Jeg har kjøpt noen myke fra H&M i xl. De kan justeres ganske mye i midjen og i skulderstroppene, og er noen av de mest behagelig jeg har kjøpt selv før graviditeten :hilarious: At de ikke har så mye hold bryr meg ikke, komfort over alt annet.

MAMA 2-pack sømløs vattert amme-BH
https://www2.hm.com/no_no/productpage.1176659006.html
 
Jeg har også store pupper og ganske liten ellers (ca 75F nå, 70F før svangerskap). Obs: jeg har aldri ammet før, er førstegangs :p

Kjøpte fra HM: https://www2.hm.com/no_no/productpage.1075923003.html

Og størrelsen blir ikke 100% perfekt, måtte ta en søsterstørrelse. Men disse er i min lokale butikk, så derfor fikk jeg i alle fall prøve. Kan stramme greit inn. Men skulle ønske jeg hadde mer å gå på, tror de kan bli for vide rundt midjen etter fødsel. Ser nå at den største størrelsen de har er din nåværende størrelse, så kanskje ikke aktuelt :p

Men har kjøpt et par myke fra Medela og Carriwell også. De synes jeg løfter overraskende bra og virker litt strammere under enn de jeg har prøvd fra Lindex, KappAhl osv. Tror stoffet de bruker er bedre og fastere/mer stretch.

Vanskelig å kjøpe en mer formende bh hvis man ikke får prøvd i butikk da. Zalando har flere i slike bh-størrelser, så det går jo an å ta en sjanse på å kjøpe på nett.
 
Jeg hadde 70h før svangerskap og er et sted over 75h nå. Har en fra careless jeg er ganske fornøyd med, men big cup er akkurat stor nok i cup når den er på det strammeste rundt og i stropper. Har også noen med minimal støtte fra KappAhl og boob, men de er egentlig for små i cupen når de passer rundt. Jeg har fått anbefalt bravado full cup mange ganger som en bra bh til store pupper, men har ikke kjøpt selv.
Jeg trenger egentlig noe større nå, men venter til etter fødsel når det er så nærme. Går nok enten for bravado eller careless om det ikke dukker opp noen bedre anbefalinger her.
 
Vurderer å kjøpe amme-bh fra Careless i og med at de også er på tilbud.
Jeg bruker L i amme-bh. Noen som vet hvordan de er i str i forhold til andre amme-BH-er?
 
Jeg har kjøpt noen myke fra H&M i xl. De kan justeres ganske mye i midjen og i skulderstroppene, og er noen av de mest behagelig jeg har kjøpt selv før graviditeten :hilarious: At de ikke har så mye hold bryr meg ikke, komfort over alt annet.

MAMA 2-pack sømløs vattert amme-BH
https://www2.hm.com/no_no/productpage.1176659006.html
Enig i at komfort er viktig! Men føler en del av komfort også er godt hold når puppene har en viss størrelse. Synes disse ligner veldig på KappAhl sine som jeg har prøvd tidligere, og har jo ikke vært misfornøyd med de, men som sagt vanskelig å finne noen som sitter greit og dekke puppene bra når det ikke er vanlige størrelser :)
 
Spiler anbefales vel heller ikke da det kan være med på å stoppe melkeganger…?
Mange pr siden sist men mener å huske det :rolleyes: jeg har bestilt noen fra careless nå på salg så får se hvordan de er.
Ja, det er godt mulig. Høres logisk ut, så sikkert greit å kjøpe uten! Sist brukte jeg alt mulig. :hilarious:
Har kjøpt en fra Careless her også, virker veldig grei den.
Spiler er ikke anbefalt nei. Gikk over til vanlig bh med spiler da guttungen var 18mnd og jeg bare ammet 2-3 ganger om dagen og aldri hadde melkespreng lenger. Det gikk veldig fint, men før det tror jeg det kunne blitt krise :hilarious:
 
Ser ut som Change eller Careless kan være gode alternativer! Tror jeg skal prøve å komme meg på Careless sin butikk på Storo til uka, så kan jeg prøve på. Der har de vel kanskje Change også :) Takk for mange gode tips!!
 
Ser ut som Change eller Careless kan være gode alternativer! Tror jeg skal prøve å komme meg på Careless sin butikk på Storo til uka, så kan jeg prøve på. Der har de vel kanskje Change også :) Takk for mange gode tips!!
Det er change på Storo. Men jeg har aldri greid BH-er derfra fordi spilene gnager i armhulen, tror de går lenger opp enn andre merker. Så ville ikke kjøpt ammebh med spiler derfra i hvertfall. Sånn utenom ammebh er jeg veldig glad i merket Primadonna, god støtte, pene og stort utvalg i størrelser. Har ikke sjekket om de har ammebher.
 
Det er change på Storo. Men jeg har aldri greid BH-er derfra fordi spilene gnager i armhulen, tror de går lenger opp enn andre merker. Så ville ikke kjøpt ammebh med spiler derfra i hvertfall. Sånn utenom ammebh er jeg veldig glad i merket Primadonna, god støtte, pene og stort utvalg i størrelser. Har ikke sjekket om de har ammebher.
Takk for tips! Er amme-BH-ene med spiler så dropper jeg de. Tørr ikke spiler mtp risiko for tette melkeganger osv. Men tenker det er verdt en sjekk for å se om man kan finne noe
med mer hold :)
 
Venter et par careless-BH’er i posten, så kan si fra hvordan de er :) Er på 75F ca nå.. Nok pupp i grunn :p
 
Venter et par careless-BH’er i posten, så kan si fra hvordan de er :) Er på 75F ca nå.. Nok pupp i grunn :p
Det gjør jeg også.. :D spent på hvordan de er i strl.. kjøpt en hvit Alma i L tidligere men følte puppene mine ble noe skvisa så er nok litt liten.bestilte Abby nå i xl så får vi se da får heller selge den jeg kjøpte først. Har jo ikke tatt av lappen en gang:D
 
Tok en sjanse og bestilte amme-bh fra careless i smal-cup str L. Blir spennende å se hvordan den er i størrelsen.
 
Det gjør jeg også.. :D spent på hvordan de er i strl.. kjøpt en hvit Alma i L tidligere men følte puppene mine ble noe skvisa så er nok litt liten.bestilte Abby nå i xl så får vi se da får heller selge den jeg kjøpte først. Har jo ikke tatt av lappen en gang:D
Jeg tok også L og tenker i ettertid at jeg sikkert burde ta XL, men da returnerer jeg bare i så fall :) Man får jo bytta heldigvis!
 
Tok en sjanse og bestilte amme-bh fra careless i smal-cup str L. Blir spennende å se hvordan den er i størrelsen.
Skjønte meg ikke på størrelsene på bh-ene fra Careless. Nå målte ikke jeg på forhånd som helt sikkert var dumt av meg, så måtte returnere da den var alt for stor til meg. Men den virka hvertfall veldig god og behagelig.
 
Back
Topp