Amme BH, hvordan kjøpe rett str.?

Lykkeliten_

Flørter med forumet
Januarhula 2014
Ja, hvordan vet man hvor stor man skal kjøpe ammeBHene? Har hørt litt forskjellig, noen sier gå opp en str, andre sier man skal kunne legge hånden inni cupen. Hva gjør dere? alt man skal lure på....:p

Sniker litt. Hvorfor skal bhen være for stor?!?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Sniker fra mars...

Jeg kjøpte en før fødselen forrige gang, og kjøpte hellee flere etter fødselen.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg kjøpte to stk her om dagen, også kjøper jeg heller flere når melka er kommet godt i gang, og jeg kan måle meg frem til riktig str. :)
De jeg har kjøpt har jeg kjøpt i en str større enn det jeg bruker nå, 1 mnd før termin.

Kjøpte en for ca 2 måneder siden som ikke passer lenger. Selv tenker jeg at jeg kjøper en som er god og litt romslig nå og heller flere når jeg ser om og hvor mye de vokser etter fødsel

Jeg kjøpte ingen før fødsel, siden vi ikke visste når han ville komme, bare at han kom tidlig. Etterpå har jeg kjøpt tre forskjellige størrelser, hele tiden større fordi melkeproduksjonen min er litt i meste laget. Håper det vil stabilisere seg litt når han begynner å ta pupp. Det er vanskelig på forhånd å vite hvordan det blir.
Det beste er å gå i en butikk som måler deg, og finne ut hvilken størrelse du er, og heller vente med å kjøpe til puppene har stabilisert seg litt. Har kjpt amme singlet som jeg har brukt på sykehuset heller, lettere å finne "rett" størrelse der synes jeg

Har kjøpt noen billige fra Kappahl, så kjøper jeg fra Change når puppene har roet seg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

har fra forje svangerskap.kjøpte en str forstor da, så vet jeg har plass til ull innlegg og amme innlegg..men må nok kjøpe non nye når jeg har født. har høy produksjon av melk(i hvertfall sist, stooore brød:P)
men er jo kun de første ukene(4) de er mega svære så tilpasses det mer, så har amme bh i litt forskjellige str fra sist. håper ikke puppa blir no større en den gang :S

Takk for tips! Da kjøper jeg et par nå som har litt ekstra plass, og ser det ann til etter fødsel hvor mye melk og hvor store "fordeler" jeg ender opp med:p så får heller jeg eller mannen ut på BHshopping når det stabiliserer seg;)

Ja, hvordan vet man hvor stor man skal kjøpe ammeBHene? Har hørt litt forskjellig, noen sier gå opp en str, andre sier man skal kunne legge hånden inni cupen. Hva gjør dere? alt man skal lure på....:p
Sist hadde jeg litt forskjellige størrelser, og det endret seg litt etter som ungen spiste:) jeg hadde masse masse melk og første ukene brukte jeg sikkert 4 størrelser større enn vanlig. Jeg pleier å ha 75d, hadde 85e på det "værste" gikk ned noen str etter en stund. Men brukte absolutt mest de som var mer sånn "sportsbh" stoff og var mer fleksible:) bravadoo feks:)
og enig med den over, var godt å ha god plass til både de store ullinnleggene og vanlig innlegg. Tror en kan se det litt an:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Hadde ikke stressa med det før etter fødsel. Stor fare for bomkjøp mtp str og man har ingen garanti for at man kommer til å amme heller, så.

Sniker litt. Ville ventet med å kjøpe mer enn 1 før fødsel! Jeg gikk fra str 75DD til 75H:D og ville absolutt spandert på meg en ordentlig bh i en butikk som måler.

Kjøpte i tre forskjellig str. En akkurat passe, en litt større og en for stor. Var ikke med vilje, men kanskje lurt. Vi får se.

Sniker fra februar. Jeg kjøpte to stk som var elastiske, men som også ga god støtte. De passer godt nå som puppene allerede har vokst og jeg tror og håper de vil passe godt etter fødselen også. Verdt å sjekke ut. Merket het Bravado.

Bravado er best!!! Slipper og tenke på cup-størrelse. Jeg bruker de nå, nå som ingen andre passer eller gnager. Og de er nok passelige på de verste melkesprengdagene også. Det var de iværtfall under siste ammeperiode.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har kjøpt noen før fødsel nå, så venter jeg til etter fødsel og ser hva slags størrelse jeg er da.

Jeg har iallefall gjort noen bomkjøp, tror jeg. Kjøpte en fra H&M som viste seg å gnage skikkelig når jeg gikk med den litt.
Har to fra Kappahl som det gjenstår å se, og en i ull fra Boobs. Håper ull-bhen slutter å klø, for den er så fin og myk ellers! Vanligvis klør jeg ikke av ull, men har gjort det nå i graviditeten. Syns ikke puppene har vokst noe til nå.
Har gått med bh-topper nå, for jeg orker ikke noe som strammer. Jeg har litt å gå på sånn skinnmessig når det gjelder plass i puppene, hahaha - så kan hende de blir fine når melka kommer ;)

Jeg bestilte to ammebher fra ellos i str 85F for jeg bruker 80E nå.. Tenkte at det er kjekt å hvertfall gå opp 1 størrelse, men når jeg tok den på meg tøyt det pupp ut både under å over bhen :P det var så vidt nippelen ble dekt :P
Skal en tur på kaphal å prøve så kjøpe til uka og hellee dra på change å kjøpe etter fødsel når jeg vet hvordan puppa blir :P

Sendt fra iphone via bv forums app

Har de amme-bher på Kappahl?

Back
Topp