Amme barn 13 mnd

M4mmsen

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Hei, jeg ammer fortsatt min sønn på 13 mnd. Han har gradvis trappet ned på ammingen selv. I en lengre periode har han ammet bare kveld, en gang på natt og morgen.. Men i det siste vil han ha oftere og oftere på dagtid. Det går ikke ut over fast føde :) hva tenker dere om det? Skal jeg la han få på dagtid så ofte han vil? Tenker spesielt på siden han nesten hadde sluttet med dag-amming. I utgangspunktet tenker jeg jo at det er greit og vil la han styre det, men ønsker andres råd og erfaringer også :)
Kan nevne at jeg får ny baby til sommeren, men ser ikke på det som er problem å amme to stk :)

Last edited:
Jeg tenker så lenge du vil, så ser jeg ikke problemet :-) Om ikke du vil slutte, så hvorfor ikke fortsette? :-)

Og gratulerer med en liten i magen! :-D

Enig med panda, følg magefølelsen og gjør det som føles rett for dere! Kan være greit med en toddler som kan tømme brystet ved begynnende brystbetennelse etc. Hurra for den lille!

Bare lurer, men blir ikke melka tilpasset den yngste nå?

Bare lurer, men blir ikke melka tilpasset den yngste nå?
Når babyen kommer ja:) Men siden den eldste spiser mat og melka bare kommer ved siden av så er ikke sammensetningen så viktig. For den nyfødte er det viktig at sammensetningen er riktig, fordi det er den eneste næringen. Og den nyfødte er mer sensitiv. Det er større forskjell mellom nyfødtmorsmelk og nan1 enn det er mellom nyfødtmorsmelk og todlermorsmelk :)

De som gir den lille utelukkende fra en pupp og den store utelukkende fra den andre får forskjellig melk i de forskjellige puppene. Ganske fascinerende :D

Ingen problem å la han styre det selv, det går litt i rykk og napp. Ammer selv to barn og har gjort det hele tiden. De er nå 1 og 3 år. Lar de styre ammingen selv og har bare positiv erfaring med det :)

Takk for svar, da kommer jeg til å følge magefølelsen min og fortsette å amme han så mye han vil. Er bare greit å høre litt hva andre tenker også :)

Back
Topp