Amme app? :'D

PinUp-Mama

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Finnes det noe app for å "tracke" amming osv med? [emoji23]
Jeg har nok med å huske å ta på meg klær for tia (lille er ikke 1 uke engang[emoji23] )
Noe som kan hjelpe en nybakt førstegangs mamma å tracke litt mønster?

Evt hva er DIN(E) favoritt app(er) som nybakt mor?
 
Bruker babyconnect. Ammer ikke lengre (men brukte den når jeg ammet), og både jeg og samboeren registrerer flasker og søvn der fremdeles (den kan synces hvis begge har appen). :)
 
Brukte en post it lapp [emoji23]
 
Jeg brukte Breastfeeding - Baby Tracker App. Hjalp meg til å passe på at lille spiste sånn cirka like mye fra hver side slik at jeg ikke ble helt skjev :hilarious:
 
Tester nå ut Baby Daybook! Genial, der får jeg tracket lengde og tidspunkt på søvn (vil følge mønsteret og utviklingen der) - lengde på amming samt hvilken pupp det ammes fra [emoji122] Er helt over the moon [emoji7]
Kan også tracke bleieskift ser jeg [emoji23]

Var akkurat noe slikt jeg var ute etter, jeg er så himla distre av meg at hadde jordmor spurt hvor ofte hun får pupp kunne jeg liksågodt sagt 1 gang selv om det egentlig er 10 [emoji23] så derfor tenkte jeg en slik app kunne vær super for mitt formål [emoji122]

Tusen takk for hjelpefulle svar alle sammen [emoji3]
 
Strikk rundt armen. Det brukte jeg. Veldig lett å huske hvor du ammet sist. Bare husk å flytte strikken.
 
Jeg vil anbefale å la være. Mange synes det er mye mer stressende enn å bare la babyen fortelle når den skal ha mat. Du kan ikke forvente at en så liten baby har et mønster enda, og den krever amming ofte, og kanskje sammenhengende i lang tid fremover.
Prøv å slappe av, ikke tenk på noe annet enn å amme og å hvile når du kan. <3 <3
 
Ser du fant en app :) Jeg er litt delt, tenker det sikkert kan fungere fint for mange og gi en fin oversikt, mens for meg blir det i grunnen mer arbeid enn hjelp :hilarious:

Jeg prøvde strikk-rundt-armen trikset, men det var et mysterium sånn ca annenhver gang hvilken side det var, så det måtte jeg bare droppe. Da var det litt bedre å flytte innleggene til den ene siden. Lastet ned en babyapp, men fikk ikke stoppet den i tide fordi jeg ofte sovnet under amming, eller så glemte jeg å sette appen i gang og da ble jeg frustrert fordi loggen ble helt rar. En lettelse å slette den :bookworm:

Så det ble enklere å kjenne hvilken pupp det var mest i/klemme litt, og så forholdt jeg meg kun til det og babyen. :p
 
Jeg vil anbefale å la være. Mange synes det er mye mer stressende enn å bare la babyen fortelle når den skal ha mat. Du kan ikke forvente at en så liten baby har et mønster enda, og den krever amming ofte, og kanskje sammenhengende i lang tid fremover.
Prøv å slappe av, ikke tenk på noe annet enn å amme og å hvile når du kan. <3 <3
Syns det har fungert helt fint. Er ikke stressende....
 
Back
Topp