Vi prøvde først i 1 år på førstemann, så ble vi utredet, så hadde jeg en operasjon hvor jeg fjernet myomer fra livmor, så to ivf forsøk. Hadde prøvd i litt over 2 1/2 år før spira satt helt selv rett før vi skulle starte på ivf forsøk nr 3. Vi måtte gå via privatklinikk pga Amh verdien min. Gikk ikke på Femar eller noe annet, da gynekologen som utredet meg mente det ikke var noe vits i å kaste bort tid på det pga lav Amh og dårlig tid. Gynekologen mente også at ivf ikke ville føre til noe, pga så og si ingen egg. Hun sendte ikke inn søknad heller. I desperasjon tok vi kontakt med Fertilitetssenteret i Oslo, og endelig møtte vi noen som mente at ivf var verdt å forsøket på tross av veldig lav Amh. Fikk god hjelp der, også etter at spiren ble unnfanget uten deres hjelp, jeg var inn der til to ultralyder og fikk klemmer og gratulasjoner fra personalet der.
Siden Amh verdien min var så lav og vi hadde sånn flaks med sønnen vår, så trodde jeg ikke at jeg kunne få flere barn. I februar testet jeg positivt, og er halvveis på vei med ei jente nå, også unnfanget naturlig. Så jeg blir ikke så lett gravid, men jeg blir det!
Så ikke gi opp håpet, vær tolmodig og ikke vent med å prøve ivf. Nå er Amh verdien din mye høyere enn min, så du vil ha større sjanser enn meg på å få ut flere egg. Ett egg er nok også, man trenger bare ett godt egg. Kvalitet over kvantitet, så lav Amh er ingen dødsdom (selv om jeg også følte det var sånn i 2013).

Masse masse lykke til, det blir din tur også!