AMH verdi 132

Prøverøret

Glad i forumet
Hei :) jeg er 30 år og har nettopp fått vite at min amh verdi er på 132. Dette er jo ganske høyt siden normalverdi er på 3-60. Altså har jeg mange egganlegg og skjønner at det er positivt når en skal hente ut egg... men hva med bruk av pergotime? Noen som vil dele sine erfaringer? Modnet det flere egg?

Har ikke fortstått det som at det AMH har noen innvirkning på hvor mange egg som modnes under bruk av pergotime, men med pergotime er det uansett en større sjanse for at flere egg modnes i motsetning til når man prøver naturlig.

Hei :) jeg er 30 år og har nettopp fått vite at min amh verdi er på 132. Dette er jo ganske høyt siden normalverdi er på 3-60. Altså har jeg mange egganlegg og skjønner at det er positivt når en skal hente ut egg... men hva med bruk av pergotime? Noen som vil dele sine erfaringer? Modnet det flere egg?
Oi! Det var høy AMH. Jeg hadde 74 før jeg begynte med metformin. Har pco og sliter med at jeg har altfor mange egg og sliter derfor med å produsere modne egg til eggløsningen. Har du pco? Jeg gikk på 3 pergokurer uten hell. Nå har mannen dårlige svømmere og, så vi var litt sånn håpløst tilfelle. Det er vanskelig å stimulere ved prøverør og, for de vil ikke at alle disse eggene blir modne. Det blir for mye for kroppen rett og slett...

Starbucks: Jeg har pco jeg også. Er på første pergokur, men kun en follikkel har vokst til 12 mm nå på syklusdag 14. Fikk beskjed før jeg begynte om at jeg kunne bli overstimulert... ble ikke det da:) ny kontroll på torsdag. Det er så mye å holde styr på!

De advarer alltid mot overstimulering, jeg har hatt 14 pergotimekurer til sammen i livet, og aldri blitt overstimulert. 4 doble og 10 trippel doser.

Starbucks: Jeg har pco jeg også. Er på første pergokur, men kun en follikkel har vokst til 12 mm nå på syklusdag 14. Fikk beskjed før jeg begynte om at jeg kunne bli overstimulert... ble ikke det da:) ny kontroll på torsdag. Det er så mye å holde styr på!
Legene klør seg i huet av meg. De er redde for å gi meg for mye fordi jeg blir lett overstimulert. Har hatt bedre erfaring med nedregulering med spray først og deretter sprøyter. Har du begynt på prøverør?

Starbucks: Det er vel lettere å bli overstimulert ved litt sterkere behandling ja. Pergotime er alt jeg har prøvd så langt. Enkel kur som jeg skal ta 3 ganger med en mnd i mellom. Gynekolog er allerede ivrig med å henvise meg til en fertilitetsklinikk. Da får jeg bare en kur til etter denne... mulig vi bare hiver oss rett på søkinga☺
Jente0709: Har du lyktes på noen av kurene? Har du pco eller pcos e.l.? Vet ikke om jeg klarer å gå mnd etter mnd med negativt resultat... blir så deppa av det

Starbucks: Det er vel lettere å bli overstimulert ved litt sterkere behandling ja. Pergotime er alt jeg har prøvd så langt. Enkel kur som jeg skal ta 3 ganger med en mnd i mellom. Gynekolog er allerede ivrig med å henvise meg til en fertilitetsklinikk. Da får jeg bare en kur til etter denne... mulig vi bare hiver oss rett på søkinga☺
Jente0709: Har du lyktes på noen av kurene? Har du pco eller pcos e.l.? Vet ikke om jeg klarer å gå mnd etter mnd med negativt resultat... blir så deppa av det

Ble gravid på kur 11 for 7 år siden, og jeg ble gravid på 2 av 3 kurer denne gangen, men begge endte opp i kjemisk vessverre. Har pcos.

Jeg fikk bare påvist eggløsning på to av de 11 første kurene, men det hadde nok med at legen ville alltid ha blodprøve på cd 21 og jeg er sikker på jeg hadde el senere. Så på de to siste, så fikk jeg selv velge blodprøvedag, samme denne gangen, og da viste prøvene eggløsning. Jeg hadde el på cd 21 og cd 23 på de to kurene for 7 år siden, og denne gangen på cd 19, cd 16 og cd 15.

Starbucks: fikk du ingen modne egg på pergo? Ikke litt en gang..?
Nei, jeg ble ihvertfall ikke gravid. Hadde ingen oppfølging med UL for å se på eggposer. Fikk bare pillene og beskjed om å ha masse sex rundt de dagene ved el. Eggløsning tester er visst verdiløse når man har pco, siden vi produserer hormonet ved el, men ingen egg inni eggposene. Det var ihvertfall det jeg fikk vite. Nå har mannen min dårlig sædkvalitet også, så det var håpløst. Hun mente det var bortkastet for oss å prøve mer pergo.

Jeg har PCOS, AMH på 77 og har brukt Pergotime. Min gyn mente det var større sjans for overstimulering med høy AMH. De to første kurene med pergo gikk greit, mens i siste kur fikk jeg tre modne egg. Det var dog bare ett som slapp, så de to andre ble igjen som cyster. Jeg ble anbefalt å ikke bruke hormoner i syklusen etter slik at cystene kunne gå tilbake (jeg måtte uansett ha pause pga rubellavaksine, så det passet fint). Jeg ble ikke gravid og skal nå prøve Femar før evt IVF :) Forskning viser noe høyere suksessrate med Femar enn med Pergotime for oss PCO(S)'ere, så jeg er spent på hvordan det skal gå nå.

Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt hvordan pergotime enkel kur har funket på meg. Til UL kontroll på syklusdag 14 kunne gynekolog se et egg på 12 mm venstre eggstokk. Tok UL igjen på syklusdag 17. Da kunne hun se at det hadde vokst til 17 mm og hun fant et til på 14 mm☺ det får man vel være fornøyd med.

Back
Topp