AMH på 3, hvor umulig er det?

Tips: kampanje på q10 30stk med gratis frakt.

IMG_5178.png
 
Dette ble jeg ordentlig glad av å lese :love7 Tusen takk for at du deler! Jeg skal herved kutte ut energidrikke helt (men en kaffekopp om morgenen er kanskje greit?). Ble så ivrig av denne, så her kommer en helt liste med spørsmål :joyful:
- Jeg ser flere nevner Q10. Hvilken anbefales? Jeg tar fast d-vitamin, multivitamin og har folat liggende i skapet.
- Hvilken dose tar du av sink?
- Har også hørt om selen, noen som tar det?
- Holder det med multivitamin eller bør man kjøpe høyere dose av f.eks sink?
De studiene jeg har lest har de tatt q10 ubiqinol. Den er litt dyrere, men det er den aktive formen av Q10, som tas lettere opp av kroppen. I den studien som viste best resultater tok de 600 mg om dagen, men det ble litt mye, så tok 400 mg hver dag selv.

Jeg spiser 2 paranøtter hver dag, som skal dekke dagsbehovet for selen.

Usikker hvilken dose sink jeg tok, tar de ikke lengre.

Man bør også ta den aktive formen av folat som heter metylfolat. Denne tas lettere opp av kroppen. Man bør gå på folat fra 3 måneder før man blir gravid!
Folsyre er den kunstige formen av folat og er egentlig ikke så bra å gå på over lengre tid.

Jeg tok kanskje litt av, siden jeg ble skremt av min lave AMH og tenkte at hvert egg teller. Jeg kuttet ut alkohol og koffein. Kuttet ut ultraprosessert mat og godteri. Kjøpte økologisk der jeg kunne. Byttet ut plastflaske med vannflaske av rustfritt stål. Byttet ut skjærefjøler i plast til skjærefjøler i tre. Brukte kun svanemerkede produkter i hjemmet (og på huden). Prøvde å unngå plast der jeg kunne (ingen take-away begere, ingen plastfolie på mat. Kjøpte glassbeholdere på Ikea til matoppbevaring). Vet ikke om det har noe å si, men det funket jo to ganger. Jeg tenker jo egentlig at jo mindre tungmetaller, mikroplast og PFAS man har i kroppen, jo bedre? Fortsetter med dette til denne graviditeten er over og til jeg er ferdig med ammingen. En bonus er jo også at jeg føler meg bedre og har fått en fantastisk manke hår, som jeg aldri har hatt tidligere.

Legger til noen linker hvis du er interessert :)



Denne metylfolaten tok jeg:
 
Back
Topp